Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM heeft de vijf-sterren classificatie gekregen van de Airline Passenger Experience Association (APEX). Voorheen had de maatschappij een 4-sterren waardering. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Skytrax is de waardering van APEX gebaseerd op de beoordelingen van passagiers en niet op audits van de organisatie zelf. APEX werkt hiervoor samen met TripIt; de reissoftware van Concur. Zo zijn meer dan 1 miljoen vluchten bij meer dan 600 luchtvaartmaatschappijen beoordeeld door reizigers. Dit ging over de categorieën stoelcomfort, service, food & beverage, entertainment en wifi.
KLM President-directeur Pieter Elbers:
Ik ben dankbaar voor de waardering van onze klanten en de grote prestatie van alle KLM medewerkers. Zo dicht bij onze 100ste verjaardag in oktober brengt deze erkenning ons nog een stap dichter bij ons streven om Europa’s meest customer centric, innovatieve en efficiënte netwerk maatschappij te worden.
KLM heeft dus een 5 sterren waardering maar is in geen van de categorieën de regionale winnar. Binnen Europa scoort voornamelijk Virgin Atlantic hoog. In Asia/Pacific is Air New Zealand de grote winnaar. Wereldwijd scoort Qatar Airways op stoelcomfort, cabine service en food & beverage het beste. Over de relatieve beoordeling valt overigens te twisten; ook American Airlines heeft 5 sterren gekregen.
Geef een reactie