Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM huurt tijdens de zomerdienstregeling van dit jaar opnieuw German Airways in. Deze toestellen worden ingezet naar bestemmingen van KLM Cityhopper. Deze toestellen hebben geen business class aan boord. Deze passagiers worden automatisch gedowngraded.
KLM zet German Airways in op Cityhopper vluchten
KLM heeft al enige tijd problemen met de nieuwe Embraer E195-E2 toestellen. Op het hoogtepunt stonden er maar liefst acht toestellen aan de grond die niet ingezet konden worden. Op dit moment staan er nog vier toestellen aan de grond.
Om het gat op te vangen huurt KLM nu kisten van German Airways in. Deze luchtvaartmaatschappij werd vorig jaar ook al ingezet op het Europese netwerk van KLM Cityhopper. Op dit moment vliegen er al diverse German Airways toestellen op de Europese routes. De Europese vluchten zijn ook belangrijk voor de passagiersstromen naar de intercontinentale vluchten van KLM.
Deze worden met name ingezet op vluchten vanaf Amsterdam Airport Schiphol naar:
- Basel/Mulhouse
- Düsseldorf
- Hannover
- Neurenberg
- Stavanger
- Stuttgart
German Airways cabine
In de Embraer 190 toestellen van German Airways staan 100 stoelen. Passagiers kunnen kiezen uit een stoel die in een 2-2 opstelling staat. Je kunt de vluchten herkennen doordat de website aangeeft dat deze uitgevoerd worden door German Airways.
Deze toestellen hebben geen Europe Business Class aan boord. Business Class passagiers worden automatisch gedowngraded naar een stoel in Economy Class. Deze passagiers kunnen ook kiezen voor een vervangende vlucht. Reis je wel met German Airways in Economy Class, dan kun je een gedeeltelijke terugbetaling aanvragen in overeenstemming met het downgradebeleid van KLM. Tevens heb je de mogelijkheid om je ticket te annuleren.
Reis je met deze luchtvaartmaatschappij op een Cityhopper route, dan kun je het beste een stoel selecteren in de eerste vier rijen van de Embraer 190 toestellen. Deze worden verkocht als een reguliere stoel maar hebben aanzienlijk meer beenruimte dan de andere stoelen in het toestel. In de Embraer toestellen is ook geen Economy Comfort cabine aanwezig.
Afbeeldingen ©GermanAirways, KLM
PETER LEE zegt
Ik vlieg regelmatig als passagier met een Embraerer toestel naar Stuttgart en vindt het een fijn toestel. Dat de KLM op een gegeven moment 8 x E195-E2 met technische problemen aan de grond had staan is op zijn minst zorgelijk te noemen.
Zijn die vliegtuigen wel KLM waardig qua veiligheid ?
Van Gooiland zegt
Hoezo geen Business Class? De German Wings kisten hebben voorin vier rijen stoelen met extra beenruimte, dat zou ruim voldoende moeten zijn voor de genoemde routes. Verder is het een kwestie van de pax een kartonen doos met oneetbare prak door de strot te duwen met nog een drankje erbij und fertig ist Kees.