Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Je kent het waarschijnlijk wel, je vertrekt op het vliegveld maar hebt geen wifi om dit te laten weten, op het laatste moment gaat het vliegtuig toch iets later weg of je bent aangekomen maar kunt dit ook niet doorgeven. Je familie wil graag weten hoe het er voor staat. KLM blijft innovatief en heeft daar dan ook iets voor bedacht. Ze hebben nu een erg leuke tool geïntroduceerd om het thuisfront op de hoogte te houden tijdens je reis ergens ter wereld. Familie en vrienden weten het zelfs al eerder dan dat jij je telefoon van vliegtuigmodus hebt kunnen uitzetten 😉 .
Family Updates
Ga je binnenkort op een lange of korte reis? Ver weg of juist wat dichterbij? Het maakt niet uit. KLM biedt haar reizigers vanaf heden een nieuwe service aan, genaamd ‘Family Updates’. Met deze service wordt je familie tijdens je vliegreis op de hoogte gehouden. De service maakt gebruik van WhatsApp. Je familieleden, vrienden of anderen die je op de hoogte zou willen houden krijgen van KLM op verschillende momenten van de vlucht een appje. KLM zal een groepsapp aanmaken met alle leden en reizigers vooraf aan de reis. Zo is je ‘Family Up(to)dates’.
Hoe werkt het?
Het werkt eigenlijk heel simpel. Bij het boeken van je reis via KLM.nl kun je na de afronding van de boeking aangeven of je de volgende informatie wilt ontvangen:
- Boekingsbevestiging
- Vluchtinformatie
Daarna krijg je de mogelijkheid of je het fijn vindt om familie en vrienden door KLM op de hoogte te laten houden tijdens je reis. Kies je voor ‘ja’ dan krijg hierna een link voor het activeren van je WhatsApp groep. Hierna zal door KLM automatisch een WhatsApp groep aangemaakt worden. KLM zal daarna een uitnodigingsbericht sturen, waarna je familie en vrienden kunt toevoegen.
Als familie en vrienden zijn toegevoegd krijgen zij een persoonlijk welkomstbericht. Familie en vrienden worden tijdens je reis naar een mooie bestemming op de hoogte gehouden via WhatsApp. Je kunt denken aan berichten tijdens en na:
- Take-off,
- Landen,
- Vertraging,
- Annuleren van de vlucht.
Mocht een familielid of vriend(in) een vraag hebben aan KLM tijdens de reis, dan kunnen zij een bericht sturen aan KLM door @KLM toe te voegen in het WhatsApp groep en daarna je bericht te sturen. KLM zal hierop dan reageren. Voeg je @KLM niet toe, dan ziet KLM je bericht niet.
Ben je aangekomen dan zal KLM uit de groep stappen. De groep blijft bestaan. Leuk om bijvoorbeeld foto’s en ervaringen te delen.
Veilig?
Met deze WhatsApp groepsapp is KLM de eerste ter wereld die deze service aanbiedt. Via Kunstmatige Intelligentie (AR) ontcijfert KLM de berichten die worden verstuurd met @KLM. Andere berichten kan KLM niet lezen, wel zo fijn en veilig toch?!
Daarnaast zal wanneer de reiziger op bestemming is aangekomen de chat worden verlaten door de maatschappij. Het geheel is verder beveiligd door de end-to-end encryptie van WhatsApp.
Ik ben erg benieuwd naar deze nieuwe service van KLM via WhatsApp. Via deze website kun je nog meer informatie vinden over de nieuwe service. Ga jij binnenkort op reis en maak je gebruik van de service, we zijn dan benieuwd naar je ervaring hiermee.
Beeldmateriaal: KLM
Sandor zegt
Vanochtend een uitnodiging gehad via WhatsApp na checkin. Maar eens ondervinden of het toegevoegde waarde heeft.