Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM gaat per 1 maart 2023 het directieteam versterken. Vanaf die datum maken ook Barry ter Voert en Miriam Kartman deel uit van het team. Vorige zomer maakte KLM al bekend dat Maarten Stienen de nieuw operationeel directeur van KLM zou worden.
KLM breidt directie uit
Met de toevoeging van Barry ter Voert en Miriam Kartman bestaat het het directieteam van KLM per 1 maart uit in totaal vijf leden. Naast CEO Marjan Rintel bestaat het directieteam momenteel ook uit COO Maarten Stienen en CFO Erik Swelheim. Dit zijn allemaal statutaire directieleden. Barry ter Voert en Miriam Kartman zijn echter niet-statutaire leden. Met de uitbreiding van het directieteam wil KLM wendbaarder zijn en sneller werken om zo de toekomst nog beter tegemoet te gaan. Zo legt Marjan Rintel, CEO van KLM, uit in een persbericht.
Onze klanten willen graag met ons reizen en de wereld zien. We beschouwen het als onze verantwoordelijkheid om voorop te lopen in de verdere verduurzaming van de luchtvaart en we willen een aantrekkelijke luchtvaartmaatschappij zijn voor klanten en collega’s, legt Rintel uit.
Klant- en medewerkerstevredenheid
Barry ter Voert wordt Chief Experience Officer (CXO) en EVP Business Development. Hiermee krijgt hij de verantwoordelijk voor het merk KLM en de klantervaring. Ter Voert is al 26 jaar werkzaam bij KLM. Hij begon als management trainee bij KLM en vervulde daarna functies in het commerciële domein. Ook was hij Senior Vice President Revenue Management en Senior Vice President Europe voor AirFrance-KLM. ‘Ik kijk ernaar uit om samen met alle KLM-collega’s het merk KLM te versterken en onze klantervaring verder te verbeteren’, legt ter Voert uit.
Miriam Kartman is al een tijdje actief binnen het overleg met de directie en heeft daarnaast een brede HR-ervaring. KLM is volgens Karman op de goede weg maar er staan de maatschappij nog grote uitdagingen te wachten. ‘Voor het KLM van de toekomst hebben we onze ‘crew’ van zo’n 30.000 collega’s harder nodig dan ooit, want zij maken KLM en we willen een aantrekkelijke werkgever blijven voor ieder van hen’, legt ze uit.
Uitgelichte afbeelding: KLM
Geef een reactie