KLM blijft langer doorvliegen met Airbus A330 toestellen1 min leestijd

KLM Airbus A330-300 in de nieuwe livery (Bron: KLM)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM blijf nog zeker 2029 rondvliegen met de huidige Airbus A330 toestellen. Aanvankelijk was dit tot 2025. In 2018 werd de volledige Airbus A330 vloot nog voorzien van nieuwe business class stoelen.

KLM blijft langer doorvliegen met A330

De maatschappij had eerst het plan om de Airbus A330 toestellen in 2025 uit de vloot te halen. De long-haul vloot van KLM zou vanaf dan bestaan uit alleen maar Boeing 777 en Boeing 787 Dreamliner toestellen. Dit plan is nu gewijzigd waardoor de maatschappij dus langer zal blijven doorvliegen met de Airbus A330 toestellen. Wat de reden is om deze toestellen langer in de vloot te houden is niet bekend. Wel is bekend dat KLM op dit moment deze toestellen niet kan missen. KLM heeft op dit moment 11 Airbus A330 toestellen in de vloot. De maatschappij heeft momenteel echter nog maar 5 Boeing 787-10 Dreamliners rondvliegen. En aangezien de vraag naar vliegtickets op dit moment weer hoog is kan de maatschappij deze Airbus A330 toestellen de komende jaren nog niet missen.

Review: KLM A330-300 World Business Class - Calgary - Amsterdam
KLM blijft nog tot zeker 2029 doorvliegen met de Airbus A330 toestellen. (Foto: InsideFlyer)

De Airbus A330 toestellen zijn bij KLM in vergelijking tot de veel modernere Boeing 787 Dreamliner toestellen vrij oud te noemen. Het oudste toestel zit zelfs al 18 jaar in de vloot. Wel is het zo dat de wat oudere Airbus A330-200 toestellen al in 2027 of 2028 de vloot zullen verlaten. Dit terwijl de wat nieuwere Airbus A330-300 toestellen tot 2029 zullen blijven. De Airbus A330 toestellen hebben in tegenstelling tot de Boeing 777 en de Boeing 787 Dreamliner toestellen geen Premium Comfort class aan boord. De opstelling in World Business Class is 2-2-2 terwijl dit in economy een 2-4-2 opstelling is.

Uitgelichte afbeelding: KLM

Reacties

  1. Ruut zegt

    Als je economy comfort vliegt op long haul vind ik dit wel een fijner toestel dan de 777. Vooral de 2-4-2 indeling is prettig.

    Om maar te zwijgen over het zoemende geluid van de GE motoren tijdens het taxiën, heerlijk!

  2. Flyingdutchman zegt

    Afgelopen Juni heen en terug gevlogen naar Bonaire met een A330-200 en 300. Zeker in economy comfort zit je beter dan in een 777 of 787. Inchje meer beenruimte en de 2-4-2 opstelling is gewoon fijner als je met z’n tweeen reist. Het enige nadeel is dat de infotainment erg gedateerd is (in de 200 dan).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *