IHG komt met nieuw merk voor middenklasse1 min leestijd

IHG One

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

IHG heeft vorige week aangekondigd met een nieuw merk te komen. De nieuwe merk moet zich vooral gaan richten op de middenklasse. Eerder dit jaar kondigde Hyatt ook al een nieuw merk aan. Hierbij ging het in tegenstelling tot IHG om een all inclusive merk.

IHG komt met nieuw merk

Alhoewel IHG toegeeft te willen groeien in de luxere merken, heeft de hotelketen toch besloten om een nieuwe merk te lanceren dat zich meer richt op de middenklasse. De CEO van IHG Elie Maalouf legt uit dat de luxere merken op dit moment 13% deel uit maken van het totale aanbod. “Om verder te groeien als hotelketen is het ook belangrijk om ons te blijven concentreren op de middenklasse”, legt Maalouf uit. De Britse hotelketen wil met dit negentiende merk dus vooral de middenklasse bereiken. Hierbij moet je denken aan merken zoals Holiday Inn en Holiday Inn Express. Het merk zal dus boven de economy en budget categorie liggen.

IHG promotie bonuspunten
Naast Hilton en Hyatt komt nu ook IHG met een nieuw merk. (bron: IHG)

Maalouf legt ook uit dat de komst van een nieuw merk een goede aangelegenheid kan zijn voor de huidige eigenaren van bepaalde Holiday Inn en Holiday Inn Express merken die op dit moment niet goed draaien. Het gaat hier dus ook om het transformeren van bepaalde hotels in het nieuwe merk. Vanaf het moment dat Maalouf CEO van IHG is richt hij zich op zoveel mogelijk doelgroepen. Over de naam van het nieuwe merk is op dit moment nog niets bekend.

Uitgelichte afbeelding: IHG

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *