World Traveller Plus of gewoon MCE?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jongesander, 9 jan 2016.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik ben aan het kijken voor een trip naar New York eind april. De datum dat ik er moet zijn is 26 april. Helaas voor mij is de sale vanaf Dublin dan net voorbij, en kan ik niet voor rond de € 1/K in J vliegen. Ook vanaf Noorwegen/Zweden kan ik geen deal vinden die in het budget past.

    Vanaf Amsterdam kan ik een ticket in World Traveller Plus boeken voor € 1136,00. De vlucht wordt uitgevoerd in de 787 van BA.

    Voor € 577,00 kan ik ook gewoon een trip boeken met American, waarbij ik gratis MCE stoelen kan kiezen i.v.m. status.

    Ik heb hier tot nu toe weinig gelezen over World Traveller Plus. Wat denken jullie, is dit het grote prijsverschil waard? Het lijkt erop alsof WTP vergelijkbaar is met Domestic First, en in de 787 ziet het er redelijk uit. Misschien iemand die zijn ervaringen kan delen?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanx. Nu wordt de vraag natuurlijk ook niet door de grootste BA fan beantwoord ;-), maar ik neig er eigenlijk ook naar inderdaad.
     
    Lionell en WorldTraveller vinden dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb te weinig ervaring met andere maatschappijen om daarover te oordelen. De keuze voor American is tot nu toe volledig dankzij het miles based programma en gunstige Executive Platinum challenge tot stand gekomen. Afhandeling van klachten en nog een aantal dingen zijn inderdaad niet al te best bij hun.
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb een viertal jaar geleden gevlogen in de oude WTP van BA op de route CPT-LHR, dankzij een upgrade. Toendertijd was de service een stuk aangenamer dan de service in Y en de stoel ook een verademing.
    Op mijn afgelopen vluchten van BA heb ik een goed kijkje genomen in de WTP-sectie op de A380 van BA. Mijn conclusie: het is een verschrikkelijke ripp-off. Stoelen zijn iets breder (waar hebben we het eigenlijk over? Breder dan Club World zijn ze niet, en die stoelen zijn ook al krap:p), je hebt een 'persoonlijke' armleuning, waardoor je nooit in de persoonlijke ruimte van je buurman komt. Ook heb je een voetsteun. Daarnaast nog enkele kleine toevoegingen zoals bijvoorbeeld een menukaart (die ze overigens op alle vier de A380 vluchten die ik heb meegemaakt waren vergeten in te laden, maar dat terzijde;)).
    Ik sluit me aan bij @WorldTraveller13: lekker voor de MCE van American gaan! Bespaar je een hoop centen mee, die het naar mijn mening niet waard zijn om te 'upgraden' naar BA World Traveller Plus:)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Je krijgt toch wel het hoofdgerecht van CW?
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor jullie reacties. De keuze is niet zo moeilijk meer ;-). Ik wacht nog even een paar weken. Allereerst om te bekijken of deze trip moet doorgaan (werkgerelateerd), en mogelijk komt er nog een nieuwe sale vanuit Dublin.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zou gewoon voor AA kiezen aangezien daar de focus ook ligt van jouw miles sparen. En als je vliegt voor de veranderingen, verdien je ook nog eens de normale rate van miles. Alles voor de miles :)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zeker. Nu was BA wtp natuurlijk ook gewoon dubbele miles voor de veranderingen.

    Nu moet ik zeggen dat dit waarschijnlijk mijn enige OW tripje zal zijn voor de veranderingen. En aangezien het na de devaluatie is, verwacht ik daar niet al te veel voordeel meer uit te halen.

    Maar het zal waarschijnlijk inderdaad AA worden. Ex OSL is nog te overwegen inderdaad.
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het leven van een frequent flyer gaat gepaard met "moeilijke" beslissingen. :D
     
    Flying doc en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina