Wil je mijn punten met gratis EC comfort en lounge?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door silvernaarPFL, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een negatief punten saldo bij AMEX. Daar wil ik vanaf. Dat kan ik als mensen lid maak van AMEX. Nu wil iedereen dat dus dacht moet iets geven voor diegene die mij de aanmeldingspunten geef. Ik denk aan:

    1. Als iemand zichzelf of iemand anders via mij aanmeld bij Amex krijgt diegene 11.000 punten en ik 11.000 punten. Ik wil dan voor ongeveer 11.000 punten wel een ticket kopen voor je. Voordeel is omdat ik platinum status hebt jij dat dan ook heb voor je vlucht. Zodra de punten bij mij verwerkt zijn boek ik voor je op KLM (wel een behoorlijk positief punten saldo)

    Vanzelfsprekend als je meerdere mensen aanmeld kan ik ook voor circa 22.000/33.000 kopen voor je. Of als je Amex Platinum doet 25.000 punten (heb jij er 25.000 en ik 25.000) Heb je meteen voor 50.000 punten. Zeg je na paar maanden Amex Platinum op.

    2. Als je zorgt voor circa 55.000 punten amex kan ik je Platinum maken (voor dit jaar, volgend jaar april wordt je dan gold en april 2019 silver).

    3. Zelf een beter idee?

    Wie eerst komt, wie eerst maalt!
     
  2. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Hoe kom je in min en hoe groot is dat min saldo? Waarom zou iemand jou 50% van de punten "schenken" als je ze ook zelf op kunt strijken?

    Nr 1 is onzin. Als jij een ticket boekt voor iemand anders dan krijgt die niet jouw voordelen. Mijn reisgenoten krijgen nooit "status" op hun ticket als ik dat gekocht heb. Ze krijgen hooguit wat voordelen als mijn gast, maar dan moet ik dus zelf meereizen. Voor award tickets zal dit alleen maar strikter zijn.

    Nr 2: Wel jammer dat je iemand die jou 55k punten bezorgt ook niet voor 2018 plat status aanbied. Je hoeft er zelf namelijk niets voor te doen, alleen de persoon geregistreerd laten staan. Maar waarschijnlijk wil je dit trucje in 2018 nog eens herhalen met iemand anders.
    Ik vraag me trouwens af als je de platinum status via deze shared methode hebt, je überhaupt wel terugvalt naar gold. Volgens mij niet namelijk.

    Nr 3: Zelf een beter idee?
    Ja, ga vliegen voor je punten.

    Je hebt denk ik al wel begrepen dat ik niet zo'n fan ben van dit soort post. Altijd hetzelfde: zeuren om die amex puntjes door andere de kaart aan te smeren. Als er iemand nu eens echt met iets origineels zou komen ok, maar helaas......
     
  3. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
     
  4. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Als ik op mijn punten een award ticket voor jou koop, heb jij dan voor die vlucht met dat award ticket platinum voordelen. Dat is gewoon een feit.

    En kun je dat feit hard maken? Ik heb even snel gezocht maar kan er niets over vinden. Ik ben er toch echt voor 99,9% van overtuigd dat status aan je persoonlijke account hangt en niet kan worden overgedragen (of op het ticket erbij gezet). Nog nooit gehoord en zou ook onlogisch zijn. Dan zie je hier het forum wel vollopen met aanbiedingen van mensen die voor xx miles en yy cash een vlucht voor je boeken met platinum status voordelen.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Dat klopt wel. Als je als FB Elite lid een award ticket voor iemand anders boekt, geldt de status van de boeker op het ticket.
     
    high_class, Daan, flykoen en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan zie je hier het forum wel vollopen met aanbiedingen van mensen die voor xx miles en yy cash een vlucht voor je boeken met platinum status voordelen.

    Haha, nee hoor, wij liefhebbers maken ze zelf wel op :D
     
    Daan, lloydje33 en Flying doc vinden dit leuk.
  7. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik had er geen idee van. Voor de zekerheid maar even navraag gedaan via FB, met als reactie:

    "Daan, wanneer je op dit moment een Award boeking maakt voor vrienden of familie en betaalt met jouw Award Miles, dan gelden bepaalde Flying Blue voordelen ook voor de passagier. Enkel op KLM en Air France geboekte en uitgevoerde vluchten kan de passagier gebruik maken van jouw stoel- en bagagevoordelen. In Amsterdam is de passagier ook welkom in de KLM Lounges, maar het is niet mogelijk om een gast mee te nemen."
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Creatief idee, echter graag naar referrals hengelen in het topic wat over de kaart gaat.
     
    Flying doc en Denzi vinden dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Andere topic is eveneens gesloten voor verdere replies.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina