Wijzigingen Flying Blue 6 november 2017

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Itravelelite, 4 nov 2017.

  1. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Beste InsideFlyer. Komende week zal KLM ism AirFrance het vernieuwde FlyingBlue programma presenteren. Helaas is gebleken dat bij dit soort wijzigingen er vaak gesneden wordt in het programma. Weten jullie al wat er staat te komen? Persoonlijk denk ik dat er een minimale besteding zal komen per level niveau, zg revenue based levels zoals in de USA.
    Verder zal Amex ook moeten reageren daar zij de creditcard aan het programma heeft gekoppeld.
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hoe bedoel je dat?
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het zal voor de meeste onder ons een grote achteruitgang worden van het programma verwacht ik.

    Op dit moment heb ik een reispatroon met een AF/KL spend van tussen de 15-20k per jaar. Ik weet echter dat de kans groot is dat dit de komende jaren minder gaat worden.

    Laten we het eens vanuit het perspectief van AF/KL bekijken en het belonen van loyale klanten. Delta is onlangs een weg in geslagen waarbij het ook moeilijker word om de top-tiers te behalen door bijvoorbeeld de AMEX spend van 25k naar 250k te verhogen om de verplichte Delta omzet spend te omzeilen. Zo proberen ze mensen die veel vliegen te laten kwalificeren voor de top-tiers en niet mensen die veel met hun AMEX lopen te zwaaien.

    Wat dat betreft lijkt het er op dat er naar een weg gezocht word om de echte loyale klanten met een goede structurele omzet voor de Airlines te belonen. Ik hoop dat met een verandering van het programma er wel een weg ingeslagen gaat worden waarbij loyale klanten die veel AF/KL vliegen weer meer beloond gaan worden met upgrades. Met 'revenue based' zou dit in elk geval een stuk beter zichtbaar moeten worden voor het personeel. Segmenten en level miles zeggen niets over de omzet.

    Ik begrijp dat dit voor de meeste mensen op dit forum een grote achteruitgang zal zijn. Het maakt FB een stuk minder 'hackbaar' en dat zijn toch wel dingen waar ik zelf ook een hoop plezier uit haal. Als er tegenover staat dat er meer upgrades worden geïntroduceerd omdat er beter zichtbaar is wat je spend is, dan heb ik er als huidige FB Platinum lid natuurlijk weinig problemen mee. Echter, zodra ik minder ga vliegen voor de baas, dan loop ik achter de feiten aan... Ik verwacht in elk geval geen Platinum for life te zijn over 8 jaar :)

    Wel lijkt het er op dat meeste loyalty programs weer 'back to basics' gaan waarbij klanten die het meeste omzet opleveren, ook weer meer beloond worden.

    Het is afwachten tot maandag. Het zal nu voornamelijk speculeren zijn tot we echt weten wat alle veranderingen gaan zijn. Revenue based lijkt in elk geval de grootste verandering te gaan worden
     
    Lionell en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Houd morgen zeker de frontpage in de gaten ;) .
     
  5. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    of Flyertalk ;-)
     
  6. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
  7. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Voor zover ik kan zien, Experience points....

    5 punten per segment binnen Europa unless domestic.
    Heb je voor Gold dus 36 segmenten nodig. Daar kunnen we dus nog wel iets gezelligs mee bouwen ;-)
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Business binnen Europa levert 15 punten per segment. Ik vlieg wel eens AMS-CDG-WAW en krijg bij het inchecken vaak een aanbod om te upgraden voor CDG-WAW van EC naar Business voor €45. Dan levert een trip 40 XP’s op. Ik hoop dat die aanbiedingen voor € 45 blijven en dat die ook blijven meetellen als Business.
     
  9. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18

    Maar geen verbetering dus t.o.v 30 nu naar Gold.......tenzij je nog voor 31-3 veel level mijlen weet te verzamelen voor weinig want die worden redelijk goed geconverteerd als ik het snel heb uitgerekend.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Nope dat is niet het geval.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Status halen is het punt niet, zo te zien, maar sparen voor awards?? Interessante BC of PE van nu zijn straks een stuk minder leuk :(
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
  13. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Wat betekent dit voor alle award miles doe velen van ons hebben opgespaard? Is die conversie naar xp's dan nog wel zo voordelig? Moeten we deze nu snel gaan uitgeven?
     
  14. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Is dat niet 100 + 180 + 300 = 580 XP in praktijk ?
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Behouden is 300.
     
    thomassmit, FlyingFonz en WorldTraveller vinden dit leuk.
  16. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Op zich wel een leuk systeem, lijkt veel op BA en Tier Points. Wat ik mij wel afvraag is het verschil in tickets, nu hebben we 0, 25, 50, 100, 125% Miles. Ik heb schema zie ik een veel simpeler systeem.
    Ik reis 2x per jaar Business Class naar de USA en met mijn AMEX gold zit ik dan al op 150 punten. Gold zal geen probleem zijn.
     
  17. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Ik geloof niet dat Award miles worden geconverteerd naar XP's.

    Ze worden nu Miles genoemd.

    Wat me wel opvalt is dat ik, als ik een 100 euro ticket heb ik, als gold member (7miles per euro) dus 70 miles krijg......

    Dat schiet wel aardig op
     
  18. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Maar natuurlijk. Ik snap hem nu ;-)
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als ik goed lees: boeken bij partners levert wel op de oude manier awardmiles? En XP’s volgens de nieuwe regeling?
     
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Nog minder zelfs. Je krijgt miles op de base fare van het ticket exclusief belastingen.
     

Deel Deze Pagina