Welke koffer is het meest robuust ?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Genyi, 30 jun 2015.

  1. Genyi

    Genyi Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hardside of softside ? Hardside is zo'n koffer met een vaste vorm. Softside is de meer traditionele koffer waarbij flexibele materialen aan elkaar gestikt zijn. Ik kende deze termen ook niet, maar gebruik Google image als ik niet duidelijk mocht zijn.

    Ik heb tot nu toe altijd softside koffers gebruikt, maar bij mijn laatste twee exemplaren lieten de stiksels al vrij snel los door gooi- en smijtwerk op de luchthaven of schudden in het vliegtuig.

    Ik vraag me nu af of een hardside koffer hier beter tegen bestand is. Een test of goede forum discussie hierover ben ik nog niet tegengekomen. Een hardside koffer lijkt op het oog steviger, maar als er eenmaal iets mee gebeurt dan slaat er meteen een gat in. Een softside koffer heeft meestal nog een binnen-tas, die voorkomt dat je bezittingen over de bagage band worden verspreid.

    Heeft er iemand ervaringen met beide type koffers?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2015
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Lastig inderdaad. Zelf kies ik voor hard shell koffers als ik ze in check. Omdat, zoals je zelf al wel aangeeft, deze wat beter tegen het gooi en smijt werk kunnen.

    Bij handbagage kies ik echter voor soft shell omdat ik dan flexibiliteit belangrijk vind en ik graag wat bereikbare vakjes wil hebben.
     
  3. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een hard-shell koffer (lekker groot en knallend oranje; moet er alleen nog een ivv sticker op plakken). Deze volgensmij: http://www.maletasviaje.com/en/hard...pright_2_wheels_79_cm__american_tourister.php Maar volgensmij is het model al niet meer in productie, ik ben er iig heel tevreden mee.

    Voor handbagage heb ik mijn rugzak waar ook mijn spiegelreflex in zit. Gelukkig is die zo groot dat ik er van alles in kan doen naast mijn camera (https://www.calumetphoto.nl/product/Lowepro-Flipside-400-AW-Groen/LOW35271) Daar hangt uiteraard de IVV Remove Before Flight tag aan ;)
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zelf reis ik in wisselende samenstelling. Bij backpackbestemmingen gaat er een backpack, ja echt, mee plus een hardcase carry on. Met het idee dat dit als "kluisjes" kan dienen voor telefoonladers, studieboeken, USB-sticks etc. Valuebles draag ik bij me. In geval van flashpacken een grote softcase. Die is iets flexibeler en heeft ook al meer dan 150.000 op de teller staan. Mijn droom is natuurlijk een Rimowa, al is het alleen maar vanwege het romantische gevoel.
     
    SVDH en Jan van Putten vinden dit leuk.
  5. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Heb een Northface Rolling thunder ipv een koffer en een soft shell samsonite carry on of een 70 liter backpack. en lowerpro primus rugzak.
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb trouwens een grote samsonite om in te checken en een Tumi Portible Office als handbagage. Deze laatste heb ik een tijd terug met goede korting kunnen kopen (normaal is hij echt veel en veel te duur) en is voor mij een laptop tas en carry on in één. Lekker snel door security omdat alles binnen handbereik zit en een tas minder om mee te nemen. Hij is wel aan de grote kant maar tot op heden geen problemen mee gehad.
     
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Als carry-on een Rimowa Salsa Deluxe en een Wenger model. Rimowa past meer in, maar heeft geen apart vak voor een laptop en daarom voor mij zo onhandig als het maar kan. Wenger model business trolley met vakje voor laptop, ideaal voor een driedaagse trip.

    Checked luggage: Op lange trips Rimowa Topas (geliefd bij de TSA) en op de wat kortere reizen een super lelijke Samsonite.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ben zelf fan van hard shell. Als carry-on trolley gebruik ik een Samsonite UltimoCabin Spinner (de goede kwaliteit van Samsonite voor een betaalbare prijs, en zoals @WorldTraveller13 aangeeft is een voorvak erg handig, wat deze koffer als een van de weinigen onder de hard shell trolleys heeft!) en als checked luggage een hard shell Samsonite koffer van zo'n 15 jaar oud; onverwoestbaar!:) (op de vele krassen etcetera na, daar ontkom je niet aan:rolleyes:)
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2015
  9. Genyi

    Genyi Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de reakties. Ik neig nu naar een hard-shell oplossing. Ik zal waarschijnlijk ook wat extra budgeteren voor een bekend merk om de kans op openbreken te minimaliseren.
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik weet niet of ze in NL ook "solden" of "uitverkoop" hebben in de maand juli, maar daarin heb ik destijds mijn hardshell Samsonite gekocht en die heeft ondertussen al wat jaren misbruik achter de rug en die leeft nog steeds. Mijn kleinere hardshell van Delsey leeft ook nog steeds maar die heeft ondertussen wel een flinke barst, denk dat ze hem bij luggage handling ooit hebben laten vallen. Beiden gebruik ik enkel als checked luggage.

    Als softshell carry on gebruik ik een trolley van UDG, met apart opbergvak voor laptop.
     
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Vergeet niet een TSA slot te nemen als je vaak naar de US gaat.
     
    Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zowel losse slotjes als van die riemen die je om je koffer kan doen. Was de afgelopen trip blij dat ze erop zaten, want koffer gecontroleerd...
     
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Inderdaad. Ik heb het the hard way moeten leren helaas.
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als iemand trouwens een paar Ikvliegveel stickers wil; stuur mij dan een envelop met daarin een gefrankeerde envelop met jouw adres, dan stuur ik je er een paar toe. PM me ff voor mijn adres!
     
    Carel1, Sand0rf en Basjep vinden dit leuk.
  15. Genyi

    Genyi Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Naar aanleiding van de reakties richt ik me nu op de volgende merken:

    'middensegment' : Samsonite, Delsey, TravelPro en Briggs & Riley
    duur maar misschien is er een aanbieding: Rimowa en Tumi

    Als iemand slechte ervaringen heeft met een van deze merken, dan hoor ik het graag. Misschien zijn er nog meer 'middensegment' merken met een goede reputatie qua kwaliteit, die ik over het hoofd zie?

    NB: het gaat me om check-in baggage. Voor carry-on bagage is de robuustheid m.i. van iets minder belang omdat je daar vrijwel altijd zelf mee omgaat.
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Gebruik de code:
    ICS15K

    Op travelbags voor 15% korting op alles. Ook sale. Zo heb ik mijn tumi gekocht.
     
  17. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Waar is deze code te gebruiken?
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    travelbags.nl :)
    Mooi dat deze ook werkt op de sale. 'Helaas' heb ik net een nieuwe carry on:rolleyes:
     
  19. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Sorry! Inderdaad op travelbags.

    Korting gaat wel over de ex btw prijs.
     
  20. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ben erg tevreden over de samsonite spinners. Die dingen zijn stevig, maar wel enigszins flexibel. En vooral licht!
     

Deel Deze Pagina