Welke kaart gezien de veranderingen bij Amex

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door searcher, 22 jul 2017.

  1. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    In Dec 2016 was de wachttijd (na het beëindigen van het lidmaatschap) om een nieuwe Amex FB Gold aan te vragen 6 maanden.
    Helaas verkeerd gegokt want per 1 Jan 2017 is de wachttijd verlengd naar 1 jaar.

    Ik spreek dan over het in aanmerking komen van de FB miles en een jaar gratis een Amex FB Gold kaart.
    Echter momenteel moet men 95 Euro betalen voor het eerste jaar en krijgt men 10.000 fb miles cado

    Als het toch alleen om de fb miles gaat dan is mijn mening dat de Greencard met het 1e jaar gratis en 20.000 miles die omgezet in fb miles 16.000 miles waard zijn het voordeligste.
    Een ander refereren levert ook nog 20.000 miles op.

    Heb ik het goed of zie ik wat over het hoofd?
     
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    1.181
    Trofeepunten:
    428
    Bij mijn weten is de FB Gold Card het eerste jaar gratis en daarna € 170,- per jaar. Ik kan nergens vinden dat je daar het eerste jaar € 95,- voor moet betalen. Als het je alleen om de welkomstbonus te doen is en je verder niet naar de andere voordelen van de kaart kijkt, is de Amex Green Card inderdaad de beste optie. Maar er zijn meer voordelen dan alleen de welkomstbonus.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2017
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    253
    Het standaard aanbod op de website van amex is momenteel inderdaad slecht 10.000 miles en kleine korting op de kaart. Als je via refferal aanmeld (bijv. deze) dan ontvang je nog steeds 11.000 miles en eerste jaar gratis.

    Van de normale AMEX kaarten is momenteel de Green Card wel erg interesant. Gratis 1 jaar en 20.000punten (x0.8 komt dat op 16.000 miles). Verder is het ook goed even te bedenken of je bijv. de 4 gratis segmenten nodig hebt van de FB Gold Card.

    In NL is er helaas niet zoveel keuze vergeleken met bijv. de US.
     
  4. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Die FB segmenten heb ik niet nodig.

    Het gaat me puur om de miles.
    Ik moet nog even wachten voordat ik weer mag instappen.
    Zoals het er nu uitziet zal het de green card worden.
     
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    1.181
    Trofeepunten:
    428
    In jouw geval is de Green Card dan misschien wel de beste. De keuze is tenslotte voor iedereen anders:).
     
  6. Derek87

    Derek87 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Misschien interessant voor sommigen hier. Ik heb vorige week gebeld met Amex en gezegd dat ik twijfelde omdat concurrenten goedkoper zijn. Hierop kreeg ik een aanbod van eenmalig €75,- korting of 15.000 Miles, omdat ik de kaart voor veel verschillende dingen gebruik wilden ze me graag houden. Die keuze was niet zo moeilijk natuurlijk ;)
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Welke Amex kaart was dat?
     
  8. Derek87

    Derek87 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb Amex FB gold
     

Deel Deze Pagina