Op dit forum zal daar waarschijnlijk wel over gepost worden, bijvoorbeeld
in dit (klik) topic. Ook zul je bij diverse mensen de "handtekening" wel zien wijzigen (nu staat er 10.000 punten, dan veranderen ze dat naar 24.000 punten). Misschien dat ik t.z.t. ook wel op mijn blog (
bijzonderetickets.nl) een artikeltje zal schrijven als het weer zo ver is.
Die inkomenseis kun je vooral zien als "drempel" voor nieuwe aanvragen. Zodra je track record opbouwt (rekening tijdig voldoet, de kaart ook redelijk vaak gebruikt, etc.) dan is die eis minder streng.
Jazeker! Het is eigenlijk de kunst om je punten zo goedkoop mogelijk aan te schaffen. Zoals je in bijvoorbeeld
dit (klik) artikel kan lezen huurde ik een auto terwijl dat helemaal niet nodig was. Maar daarmee kocht ik Miles & More punten voor € 0,0118 cent per mile.
Stel ik zou met die kostprijs 67.000 miles bij elkaar sparen, dan is de kostprijs in totaal € 790,60. Als ik die inwissel voor een Singapore Airlines Business Class ticket van Amsterdam naar Bali - slechts een paar tientjes toeslagen - dan kan dat op zich wel uit.
Je kunt bijvoorbeeld bij Groupon regelmatig Avios kopen. De goedkoopste (en populairste) optie is dan 2.000 avios voor € 19,00. Dat is € 0,0095 per avios. Dat is goedkoop, maar ook gemakkelijk.
En uiteindelijk is het een beetje de mix. Als je voor jezelf rekent dat een mile een eurocent waard is, dan kun je dat bijvoorbeeld ook als "return on investment" meenemen bij de aanschaf van een ticket. Ik heb daar
hier (klik) bijvoorbeeld iets over geschreven, waarbij het verschil tussen Premium Economy en Economy niet zo groot was, maar de opbrengst in miles wel.
Klik om te vergroten...