Wat zouden jullie doen? KLM ticket

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door ErikBenjamin, 24 mei 2017.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Hallo,

    Ik vlieg op 20 augustus richting BKK als startpunt van een wereldreis :) Erg vervelend, ik weet het. Nu twijfel ik echter wat te doen qua vliegticket. Ik heb eigenlijk slechts een enkeltje nodig, echter moet ik begin december weer terug naar kantoor voor een kleine verplichting (+/- 3 dagen). Een retourtje boeken klinkt dus logisch, zeker omdat een enkeltje gewoon flink duurder is. Echter grote kans dat ik in Azië eerst weer naar BKK moet vliegen om daar de terugvlucht te pakken. Een retour AMS-BKK kost op 20 augustus met KLM +/- € 675,- euro.

    Nu heb ik ook enkele alternatieven. Als Platinum lid kan ik ook kiezen om de vlucht met 40k miles te betalen. Ik heb dan slechts een enkeltje en moet ik december weer opnieuw kijken hoe ik terug kom. Dit klinkt als een dure optie, echter kost het mij op korte termijn slechts € 75,- aan belasting.

    Er is ook een route via BSL met KL die erg goedkoop is. Ik ga van AMS eerst naar BSL om direct terug te vliegen naar AMS en daar naar BKK te gaan. Retour zelfde verhaal maar ik kan natuurlijk in AMS blijven en het laatste segment naar BSL laten vervallen. Deze variant kost € 475,- voor het BKK segment + € 80,- voor een enkeltje AMS-BSL. Dus 2 extra segmenten + meer award/level miles en € 100,- goedkoper, klinkt dit als een goede optie.

    Ook kan ik nog kiezen voor de goedkoopste aanbieder op de route en dat is momenteel Finnair. € 500,- voor AMS-HEL-BKK-HEL-AMS in een prachtige A350. Ik twijfel, want vermoedelijk is economy in deze Airbus nog luxer dan Economy Comfort (gratis voor platinum) op de KLM 777 toestellen (iemand die dit kan bevestigen?). Onlangs een statusmatch gedaan met Airberlin dus ook op deze route ben ik Gold (OW Sapphire).

    Wat zouden jullie doen?

    Opties:
    - Ticket AMS-BKK-AMS retour boeken en betalen (€675,-)
    - Ticket AMS-BKK enkeltje boeken met miles (40k miles + € 75,-)
    - Ticket AMS-BSL-AMS-BKK alternatief boeken en betalen (€ 575,-)
    - Ticket AMS-HEL-BKK-HEL-AMS boeken en betalen met Finnair in A350 (€500,-)
     
  2. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Als je een enkeltje wilt met skyteam heeft Aeroflot altijd wel goed prijzen richting Azië.
     
  3. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Maar dan mis je het 'voordeel' van economy comfort.
     
  4. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Tsja, zoals je in je openings post al aangeeft stelt economy comfort niet heel veel voor bij KLM. Ik zou mijn reisplannen er in ieder geval niet teveel vanaf laten hangen.

    Alhoewel, kan je ook gratis upgraden naar Premium Economy van Air Franca? Dan is dat evt. nog wel interessant..
     
  5. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Nee, helaas. Dat is een compleet andere boekingsklasse met eigen prijsstellingen. Voor Moskou/Aeroflot heb je overigens wel een visum nodig? Snelle zoekpoging laat zien dat een transit visa niet opgaat.
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Zou de FinnAir (goedkoopst, OWE en A350 + kans op een upgrade?) optie nemen, als je in Azie bent kan je altijd nog kijken welke vlucht handig is om terug te nemen. Al is BKK denk ik wel de meest interessante hub om terug te komen naar europa, maar je hebt het minste uit gegeven.

    Miles is een dure: 40k punten +75e is ook 475e voor een enkeltje
    Optie via BSL kost je uren en uren, en levert maar 100e op. Als je de segmenten kan gebruiken is het denk ik een optie.

    Wat je jezelf nog kan afvragen is wat de vluchttijden zijn, ik vind dat ook altijd wat waard.
     
  7. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Even verder zoeken geeft een nog betere deal bij Finnair naar KUL, inc stop in BKK. Ik kan er daar gewoon uit en het laatste segment laten vervallen toch? Dit heeft geen invloed op mijn retourticket? Betere prijs en alsnog een retour in een A350. Omdat je nog een segment te gaan hebt, kan je ook nog de lounge in in BKK :) Iemand ervaring met de upgrade kansen bij Finnair (AB Gold)?
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    100% zeker ben ik niet, maar volgens mij wordt het resterende deel van het ticket ongeldig op het moment dat je een segment mist. Dit is dus niet per se een probleem op je laatste segment van je trip, maar lijkt me in dit geval niet wenselijk ;)

    Overigens is van KUL terug naar BKK komen dan ook weer geen enkel probleem...
     
  9. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    JustinCase vindt dit leuk.
  10. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Kijk ook eens naar Xiamen Airlines. Ik ben vorig jaar met hen naar BKK gevlogen met een stop in Xiamen. Buiten het seizoen hebben ze vaak goede tarieven; ik vloog toen voor iets meer dan €400 retour en 50% miles. In Xiamen een transit-visum gehaald en een hotel op kosten van de airliner. Het stuk AMS - Xiamen in een Dreamliner. Omdat ze een vrij groot netwerk in Azie hebben, zou je daar ook nog naar een multicity kunnen kijken.

    Overigens vloog ik vorige maand naar BKK met KLM vanaf DUS met een stop in Amsterdam voor €450. Even snel gekeken: vertrek op 20-8 en terug einde jaar moet dat voor €550 te boeken zijn. Het laatste segment AMS - DUS vlieg je dan uiteraard niet. Omdat je kan kiezen voor een vlucht met een overstap in AMS van meer dan 12 uur, kan je gewoon je baggage inchecken. In BKK labelen ze hem dan tot Amsterdam.
     
  11. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Geen idee wat de kans is op een upgrade bij Finnair in de A350. Maar vast beter dan bij KLM! Als je daar wil gokken op een upgrade van EC naar business, dan kopen mensen vaak eerder een straatje staatsloten volgens mij :p

    Zie op Secretflying net dat BSL-BKK met AF/KLM e334 zou kosten, weet niet of het voor jou data geldt, maar dat maakt het wel weer interessant!:rolleyes:
     
  12. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb laatst Aeroflot Premium Eco geboekt, wat heerlijk gaat met de Amsterdam combi, aangezien AMS - SVO in Eco is en SVO - BKK in Premium Eco (klasse A). Deze mixed cabin boeking was dan ook heerlijk goedkoop.
     
  13. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik mis in je vraag eigenlijk wat achtergrond info of je nog miles/segmenten nodig hebt. Heb je die nodig om je status te behouden volgend jaar of niet? Als je niet genoeg hebt voor Platinum dan val je terug naar Gold.En ga je op wereldreis (fantastisch vooruitzicht trouwens!) ook een strategie hebben om nog miles/segmenten te verzamelen?

    Als je dat allemaal niet nodig hebt dan zou ik namelijk gewoon voor de meest comfortabele of goedkoopste optie gaan. Net wat het beste past in je portemonnee.
    Uit het je rijtje zou ik voor de rechtstreekse vlucht gaan. Of je miles doet of niet zou van mijn saldo afhangen, vind de prijs in miles niet slecht.

    Ik heb overigens een keer mijn ticket laten aanpassen naar een ander vertrekpunt op de terugreis bij KLM. Org was AMS-SIN-AMS wat aangepast is in BKK-AMS op de terugweg. Hoefde alleen de wijzigingskosten te betalen. Weet echter niet meer wat mijn boekingsklasse was, iig geen fullfare.
     
  14. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Daan,

    Momenteel Platinum KL en gold bij AB. Bij de eerste zit ik safe tot maart 2019 maar aanvullende award miles zijn natuurlijk altijd meegenomen. Gold bij AB is een match geweest en is 1 jaar geldig. Om die status daar vast te houden, moet ik 50k miles halen of 100k als ik door wil naar Platinum. Voorkeur gaat uit naar Skyteam vluchten, maar met de huidige Gold voordelen is vliegen met bijv. Finnair en lounge toegang ook zeker interessant. Vandaar dat ik beide opties open heb.
     
  15. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat ik op dit moment zou gaan voor Premium Economy van Airfrance voor € 950,-. € 200,- euro meer dan het economy ticket van KLM, maar wel met 23k award miles, 12k level miles + nog eens 2k aan level miles via de Amex + ticket in 3 maanden betalen. Dit lijkt een goede aanbieding te zijn, ondanks de augustus prijzen.

    Dat is met overstap in CDG. Geen ramp, want de vriendin is ook dankzij 'Platinum for 2' nu ook in het bezit van deze status. Met bovenstaande rekensom spaart het wel mooi door. 23k aan miles levert ook weer een mooie korting op wat het verschil met gewone economy rechtvaardigt.

    Maar goed, ik zeg "voor nu" ;-) We zoeken mooi door.
     
  16. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou Aeroflot doen. Zeker beter dan KLM eco comfort wat natuurlijk niets voorstelt in een B772 of B773.
    Ik vloog CPH-SVO-BKK vanwege de gunstige vluchttijden, Premium Eco (hard product is 100% gelijk aan Premium Eco van Air France) plus ik sleepte meer dan 20.000 Miles binnen. Prijs was slechts 700 euro in hoogseizoen.
    Dus Premium Eco van Air France is sowieso een No go want je krijgt hetzelfde product tegen een aanzienlijk lagere prijs bij Aeroflot.
    Review kun je hier op de site zien bij reisverslagen.
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  17. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Persoonlijk zou ik geen Aeroflot doen. Dat is echter meer gebaseerd op slechte ervaringen dan op prijzen of aantal miles.
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina