Waar m'n punten stallen?

Discussie in 'oneworld' gestart door Quinten, 26 mrt 2016.

  1. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Zo, ik blaas dit sub-forum nieuw leven in met de vraag: waar stal ik mijn OW-punten?

    Zelf vlieg ik in de regel uitsluitend met *A (gold) en ST (elite plus). M'n status heb ik daar gevlogen, maar vorig jaar naar AB gematched. Wegens amper punten, stopt m'n status in mei 2016 daar. Nu heb ik in totaal 8 segmenten met QR staan in juni, allemaal in business (I) en 2 in first (A). In juli nog 4 segmenten met CX (in discount Y). Graag deponeer ik alle punten ergens waar ik ze ook nog eens in kan zetten. Status sparen is mooi meegenomen: als ik komend jaar tóch met OW vlieg, heb ik voordelen. Nu leverde mijn zoektocht hetvolgende op:

    - QR, BA, AA & CX geven alleen status als je ook segmenten met ze vliegt. Dat spreekt me niet aan (behalve bij QR dan).
    - RJ & MH (en anderen) wordt je pas sapphire na 50.000 miles - dat red ik niet
    - Op basis van de geboekte segmenten behaal ik sapphire bij Qatar na alle deze vluchten
    - De AA plat challenge is aantrekkelijk, maar QR staat niet in het lijstje van maatschappijen die meedoen
    - Ik las dat AA weinig fees rekent bij awardvluchten, terwijl BA er berucht om is.

    Daarom zit ik met de volgende vragen:

    - Is er een OW airline (naast AB) die nog status matched (QR doet het niet, las ik)?
    - Weet iemand hoe scheutig QR is met verzilveren van awards? Komen er enorme kosten bij?
    - Zie ik een programma over het hoofd waar je weinig bijbetaalt als je verzilvert?
    - Zijn er programma's waar je je miles (economisch) in kunt zetten voor bijvoorbeeld hotelboekingen? Bij KL is dat een nachtmerrie, terwijl je bij United ze min of meer voor elk hotel kunt gebruiken.

    Ben benieuwd!

    Quinten
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Gaat het je om de status of om de awards. IndieN het om de awardvluchten gaat kan ik Alaska van harte aanbevelen.
     
    Quinten vindt dit leuk.
  3. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Volgens de website van Alaska kun je QR-punten daar niet laten bijschrijven. Dat kan wel met EK-punten, misschien dat je EK en QR door elkaar haalt? Of zie ik zelf iets over het hoofd? :)
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    EK is inderdaad partner van Alaska, QR niet. Voor m'n vluchten in september parkeer ik m'n miles van EK bij Alaska. Status match van m'n AA PLT bij Alaska werd niet goed gekeurd helaas.
     
    Quinten vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina