Waar miles crediteren

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Baseleg, 30 jan 2018.

1. Baseleg

Baseleg Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    In juni vlieg ik samen met mijn partner met BA first naar JFK. Het ticket is geboekt met AA in boekingsklasse A. Vanaf AMS naar LHR business boekingsklasse I.
    Waar kunnen wij het beste onze miles crediteren? Ik heb gekeken naar Alaska, maar er is een groot verschil tussen AA en BA aldaar. Ik heb geboekt met AA, maar vlieg BA, hoe zullen ze dat bij Alaska zien? Als een codeshare en dus een AA vlucht? Dat verdiend aanzienlijk minder miles.
    Of is gewoon bij BA crediteren de beste oplossing? Verdient volgens mij 40 + 210 tier points voor de heen en de terugreis en zodoende 500 tier points totaal.
    Nu doen wij weinig met elite status, maar opzich best leuk natuurlijk. Zouden we bronze zijn, niet onaardig voor als we later dit jaar nog een keer een leuke trip zouden maken.
    Zijn er nog tips en trics hoe we maximaal kunnen profiteren van de first class trip?

Bedankt alvast voor het delen van al jullie kennis :)

2. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.329
    Trofeepunten:
    558
    Welkom op het forum! Als je weet wat je boekingsklasse is, kan je op http://www.wheretocredit.com waar je het meeste uit kan halen.

Verder, stel je even hier voor aan de rest. :)

lloydje33, Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  3. Baseleg

Baseleg Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,

Gedaan!

Overigens ken ik de site en heb ik er even op gekeken. Als ik AA selecteer en kijk naar hoeveel miles ik bij Alaska krijg is het 150%. Maar als ik BA slecteer is het 450%! Een significant verschil!
    Hoe zit dat nou precies...ik heb geboekt met AA, onder een codeshare (AA) vluchtnummer. Kan ik op een of andere manier toch de Alaska miles claimen op het orginele BA vluchtnummer, zodat ik 450% miles krijg?

4. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je krijgt bij Alaska miles op basis van de AA tabel.

5. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Nu is het bij Alaska zo dat in bijna alle gevallen ze crediteren op basis van de uitvoerende maatschappij. Stuur een mailtje met een kopie van je ticket waar duidelijk op zal staan dat het door BA is uitgevoerd.

6. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Klopt! Stelde Alaksan gisteren de vraag!

lloydje33 vindt dit leuk.
  7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Zoals al eerder gezegd is alaska vrij aardig om je op AA metal uitgevoerd door BA je de miles toe te kennen die je bij BA krijgt.
    Je zou evt ook kunnen kiezen voor om de miles neer te zetten bij BA aangezien je hier dan 500tp krijt dan zit je nog maar 100tp af van BA Silver. Hiermee krijg je onder meer toegang tot Oneworld lounges.
    BA heeft verder een Household mogelijkheid. Zo kun je de Avios van jou en je partner bij elkaar optellen en is het dus makkelijker om ze te gebruiken. Dit heeft Alaska niet en hier zul je moeten betalen als je miles aan elkaar wilt overdragen.

8. Baseleg

Baseleg Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de tips, zeer bruikbaar! De tierpoints bij BA zijn persoonlijk denk ik en niet in een household account verenigbaar?

lloydje33 vindt dit leuk.
  9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Tier Points zijn inderdaad persoonlijk. De avios kunnen gecombineerd worden in een Household account

Deel Deze Pagina