Waar begin jij bij het boeken/zoeken van goede tickets?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Jan van Putten, 15 aug 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Hoe gaan jullie te werk bij het boeken/zoeken van goede deals.

    Als ik naar mijzelf kijk gebruik ik allerlei sites waarop men een deal plaatst (zij zoeken dus voor mij :)) als startpunt. Vervolgens gebruik ik Expertflyer om te kijken of ik daadwerkelijk het goedkoopste tarief te pakken heb en kijk ik wat de mogelijkheden zijn wat betreft stop - en layovers enzovoort. Als laatste probeer ik met de verschillende OTA's de gunstigste prijs te krijgen.

    Mochten jullie vragen/opmerkingen/aanvullingen op mijn werkwijze dan hoor ik het graag.

    Ik ben benieuwd naar de reacties!
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Waarom denk jij dat Expertflyer het goedkoopste tarief laat zien?
     
  3. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Expertflyer laat alle fares zien van de verschillende boekingklassen. In dat opzicht moet je toch kunnen zien wat het goedkoopste tarief is voor een bepaalde route?
     
  4. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik gok (denk ik) dat Expertflyer een beetje onder dit valt ... ik denk niet dat Expert flyer toegang heeft tot negotiated fares met point of sale: Netherlands
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik zit ff te denken, heb net nog wat vluchten geboekt.. haha

    Ik check altijd eerst OTA's vaak al weken/dagen voordat ik boek zodat ik een idee heb wat mogelijk is. Dan check ik ITA om te zien of er nog andere/betere opties zijn en dat gecombineerd met mijn loyalty en wat ik op dat moment nodig heb bepaald hoe en wat ik boek
     
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ok dat maakt het iets duidelijker. Vandaar dat jij ook begint met het afstruinen van OTA's? Wat is dan de toegevoegde waarde van Expertflyer volgens jou?
     
  7. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Bij OTA's in NL weet ik dat als airlines speciale fares laden met vertrek NL/BE/DE voor de Nederlandse markt zij deze tarieven standaard ook aan zullen bieden... (Betekend niet dat ik ook bij de OTA boek maar het geeft me wel een beter beeld wat er te boeken is)

    Expertflyer is toch weer handig met farenotes en co? Maar goed als die de farebase niet kan vinden van de speciale nego fare die alleen via cheapticets,ebookers en vliegwinkel.NL te boeken is.. heb je er ook niet zo veel aan..


    Ik ben geen expertflyer expert, er zal hier zeker wel iemand zijn die alle voordelen kan toelichten
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  8. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik begin eigenlijk altijd met Skyscanner, de app of de website. Daar kun je zoeken naar tarieven zonder een bestemming in te geven. Je kiest gewoon als vertrekpunt 'Nederland' of 'België' en hij laat je een overzicht van bestemmingen met de minimum prijs zien. Verder ben ik eigenlijk niet zo thuis in het zoeken van de echte goedkope tickets.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  9. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Misschien beetje offtopic, maar welke OTA's gebruiken jullie? Alleen nederlandse of ook Duitse? Is het misschien een idee om hier op het forum een lijstje te maken van veel gebruikte OTA's met goedkope fare's?
     
  10. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    @Mike is dit een goed voorbeeld wat betreft het verschil tussen published en nego fares?

    Knipsel.GIF Knipsel2.GIF

    PS: deal komt van @Didier13. Deze heeft hij gepost in het topic Voordelig naar LAX?
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2014
  11. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Deal is overigens niet van mij maar van @Didier13

    Ik vind hem op ITA ook voor €324, welke instellingen heb jij gebruikt @Jan van Putten Ik heb hem zo gevonden:
    upload_2014-8-16_20-14-12.png

    upload_2014-8-16_20-12-30.png
     
  12. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Knipsel.GIF
    Klein verschil in instellingen en groot verschil in prijs!
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Misschien wel leuk om eens een artikel over ITA zoekvariabelen te doen!
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  14. LdVinci

    LdVinci Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Ja, ITA, vette tool, ik begin daar ook mee (samen met Google Flights). Maar heb je dan je ultieme itin gevonden, probeer m dan maar eens te boeken. Dan begint het echte zoeken;)!
     
  15. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Haha daar ligt de uitdaging ;)
     
  16. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik begin altijd met ITA tool.

    Ik zoek eerst vanaf vliegvelden in de buurt en die gemakkelijk te bereiken zijn met auto/trein. Ik woon in Amsterdam dus in mijn geval is dat AMS, DUS, BRU, ZWE (Antwerpen centraal station) bij internationale vluchten.
    Schermafbeelding 2014-08-18 om 10.38.46.png

    Ik bekijk dan de eerste resultaten. Om te zien of er al toevallig een optie tussen zit die ik redelijk acht.
    Vervolgens herhaal ik het proces alleen selecteer ik alle vliegvelden binnen een 1000 mile ratio.
    Schermafbeelding 2014-08-18 om 10.39.16.png

    Na ITA ga ik opzoek bij OTA zoals skyscanner, kayak, orbitz etc.. om te kijken of ik de prijs ook daadwerkelijk kan boeken.

    Soms bekijk ik ook google flights. Om te kijken of er op een bepaalde vertrek dag leuke deals uitschieten.

    Mijn voorkeur gaat uit van het rechtstreeks boeken bij de maatschappij.
     
    FB020 en Jan van Putten vinden dit leuk.
  17. LdVinci

    LdVinci Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Ja 'probleem' bij 'Find Airports near --> Select all' is dat hij slechts een selectie van de vliegvelden doet (ik denk slechts de helft ofzo). Even snel naar jouw kaartje kijkend zie ik bijvoorbeeld TLS er niet bij staan. Nogal jammer van onze ITA-vrienden.
     
  18. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Precies. Weet je zeker dat je op deze wijze de beste tarieven krijgt te zien? Kijk maar naar post 9 en 10.
     
  19. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Is het misschien handig om een lijstje te maken met alle vliegvelden waarvan gezocht kan worden.. zodat deze makkelijke te copy-pasten is naar ITA.
    Ik zou hier persoonlijk dan wel baat bij hebben...

    Dit zijn de standaard opties van ITA binnen 1000 miles kijkende vanuit AMS:

    AMS, EIN, BRU, DUS, CRL, CGN, LUX, STN, HAJ, LTN, FRA, HAM, LGW, LHR, CDG, ORY, BHX, MAN, STR, NCL, BRS, BSL, TXL, SXF, ZRH, CPH, MUC, EDI, GVA, PRG, GLA, LYS, NTE, DUB, MXP, BGY, BGO, VCE, OSL, VIE, NCE, MRS, ARN, BUD, BCN, FCO, PMI, NAP, MAD, IBZ
     
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Heb deze nog gevonden: FRA, CGN, STR, LUX, DUS, HAJ, BSL, ZRH, MUC, CRL, BRU, AMS, PRG, HAM, TXL, SXF, CDG, GVA, ORY, MXP, BGY, LYS, VCE, VIE, STN, LGW, BLQ, LHR, LTN, CPH, NCE, PSA, BHX, MRS, BRS, BUD, MAN, WAW, FCO, GRO, EDI, GLA, BCN, OSL, ARN, PMI, IBZ, MAD, ALC, ALG
     

Deel Deze Pagina