Vrijwillige "bumpen" bij KLM

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Goldfly, 28 dec 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand of je je vrijwillig kan laten bumpen bij KLM als de vlucht is overgeboekt? En wat is dan de compensatie hiervoor?

    Nu wordt je stoel als FB Gold natuurlijk gegarandeerd, maar als de situatie zich voordoet, kan je hiervoor dan alsnog voor in aanmerking komen?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Misschien dat ze om vrijwilligers vragen als het is overboekt. Maar ze zullen natuurlijk nooit meer bieden dan wat ze volgens EC61/2004 verplicht zijn. Ik verwacht ook alleen travelkrediet.
    Daarnaast moet je waarschijnlijk zonder koffer reizen. Op AMS kunnen ze misschien ook misconnects verwachten van feedervluchten, waardoor de vlucht uiteindelijk geen overschot aan passagiers meer heeft.
     
  3. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28

    Airlines moeten je de keuze geven voucher of cash.


    Niet wanneer als je laatste passagier gaat inchecken, en er zijn geen stoelen meer.

    Ze zullen je hoogstwaarschijnlijk inchecken op STBY basis, baggage ook op STBY in de kelder.
    Je gaat naar de gate, dan kan het zijn dat er inderdaad zijn dat er misconnecties zijn, of dat passagiers te laat bij de gate komen door diverse redenen.
     
  4. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    en alle non revs worden natuurlijk ook eerst nog verwijderd (mits ze uberhaupt al een stoel hadden gekregen)

    Ik heb wel eens een denied boarding mee gemaakt op AMS DXB - maar dat was ook precies volgends de EU regels en ze mochten mee op de latere EK vlucht.
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    EK is daar heel makkelijk in. Ik ben zelf naar de CI gegaan en gezegd dat ik best een vlucht later wilde nemen vanuit BKK naar AMS.. zonder problemen mocht ik een dag later terug met een gratis retourtje AMS BKK op zak...
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Lange tijd geleden op GVA-AMS riepen ze bij de gate om dat ze vrijwilligers nodig hadden. Er werd een travelvoucher geboden en een latete vlucht.
     
  7. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Nee dit was KLM vlucht en de denied boarding mensen werden op EK omgeboekt :)
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Jup. Heb ik ook wel is mee gemaakt. Ging toen om best serieuze bedragen. Ik vloog toen non-rev dus geen gebruik van mogen maken. Ik kon zelf wel mee op de jumpseat.:)
     

Deel Deze Pagina