Vriend kan niet mee

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Deleted_member_487, 23 okt 2015.

  1. Vrienden van mij vliegen op 5 november naar Jakarta met Qatar, nu hebben zij de goedkoopste fare gekocht, maar helaas kan er 1 persoon niet mee. Annuleringsverzekering vindt de reden niet goed dus ben ik benieuwd wat je nog met zo'n ticket kan doen? Is zo'n ticket tegen een prijs naar iemand anders over te zetten? Ticketprijs was 419 euro
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik maak in dit soort gevallen gebruik van de zakenclausule die ik heb afgesloten, als aanvulling op de standaard reisverzekering. Als je niet kan afreizen voor het doel waar je je ticket oorspronkelijk hebt geboekt, dan zal de ticketprijs (minus taxen, die kan je zelf terugvragen bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij) worden vergoed. Soms zit een dergelijke zakenclausule standaard inbegrepen bij de reisverzekering, misschien goed om te checken of ze hier aanspraak op kunnen maken!

    Je kan volgens mij wel in alle gevallen de betaalde toeslagen terugvragen als je je ticket annuleert, aangezien de carrier deze zelf ook niet hoeft af te staan, nu het ticket is geannuleerd.
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Lionell vindt dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik weet niet hoe hoog de change fee is bij Qatar, maar je vriend zou kunnen overwegen het ticket "op te schuiven". Natuurlijk minder leuk, maar dan vliegt hij alsnog.
     
  5. Hey en overzetten naar een ander persoon zou dat mogelijk zijn?
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zou gewoon even bellen. Vaak wel, maar tegen een change fee.
     
  7. Ja daar was ik al bang voor, change fee is minimaal 400 euro en ticket was maar 418 euro
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Oef, dat is veel geld.....
     
  9. Ja dus misschien moet hij m verkopen voor alleen de change fee en die 20 euro verlies nemen
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb een gedeelte van mijn vlucht met QR moeten annuleren. Wat ik niet heb gevlogen, kreeg ik netjes op mijn credit card teruggestort. Het zou helpen als je een uitgebreid en zielig verhaal vertelt.;)
     

Deel Deze Pagina