[Vragen] Omboeking vanwege Annulering

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 4 dec 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben afgelopen dinsdag 2 december om geboekt nadat mijn vlucht uit Dubai was geannuleerd.
    Nu heb ik de volgende vragen:

    1. Waar kan ik zien wat de reden was van annulering; Het grondpersoneel had het over een technisch mankement.
    2. Hoe zit het met FB, zij vertelde me dat je wordt beloond voor de aanvankelijke vlucht en niet voor de omboeking. Dus ipv 2 segmenten (via parijs) 1 segment (aanvankelijke vlucht) en kwa miles scheelt het enorm omdat de oorspronkelijke vlucht in V was en de omboeking in W, Y en M.
    3. Claim telefonisch ingediend, aangezien ik niet voldoe aan eerder dan 1 uur van de voren vliegen en binnen 2 uur van de oorspronkelijke vlucht aankom. Dit via de telefoon gedaan, was dit wel handig?
    4. Hoe gaat KLM met silvercard houders om?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Hoeveel later kwam je uiteindelijk aan op Schiphol, vergeleken met je oorspronkelijke aankomsttijd?

    Wat betreft miles, je krijgt idd de miles van je originele boeking. Zou je niet op een Skyteam vlucht zijn gezet dan kon je 'double dippen'.
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    10:25 ipv 6:15
     
  4. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Dat is meer dan 3uur, dus je hebt recht op een vergoeding van 600 euro per persoon omdat het verder is dan 1500KM. Via het online formulier een claim tot vergoeding indienen en er bij zetten dat de rechter heeft bepaald dat technische mankementen niet tot overmacht behoren.

    Als ze moeilijk blijven doen kan je een instantie als EUclaim voor je laten vechten. Zij rekenen 30% van de vergoeding.
     
    high_class vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ze zullen wel zeggen dat de individuele vertraging (per vlucht) <3uur maar laat je daardoor niet van de wijs brengen!
     
    high_class vindt dit leuk.
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb 2 claims (vertraging en niet volledige uitvoering van economy comfort), 2 klachten en een compliment telefonisch ingediend. Ik zou over 3 dagen terug gebeld worden. Ben benieuwd
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Uw compensatie
    U heeft recht op compensatie. Daarom bied ik u de volgende keuze:

    Een contant bedrag van EUR 600,- per persoon of een KLM EMD voucher van EUR 800,- per persoon.

    Wat is een EMD voucher?
     
    SVDH en menzo2003 vinden dit leuk.
  8. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Jack of all trades en high_class vinden dit leuk.
  9. Platypus

    Platypus Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Beste medereizigers,

    Hier een forum newbie. Begin dit jaar zou ik met DELTA de route ATL-CLE-JFK-BRU vliegen.

    Fri, 09JAN DEPART ARRIVE
    DELTA 1732 ECONOMY (V)
    ATLANTA 2:03pm CLEVELAND 3:51pm

    DELTA 3586* ECONOMY (V)
    CLEVELAND 5:03pm NYC-KENNEDY 6:40pm

    DELTA 42 ECONOMY (V)
    NYC-KENNEDY 7:38pm BRUSSELS 9:05am
    **Sat 10JAN

    Drie segmenten binnen het Flying Blue programma. Bij aankomst op ATL werd medegedeeld dat ik de tweede vlucht van CLE naar JFK was geannuleerd (reden niet gegeven) en dat ze me daarom op een direct vlucht (grond stewardess zei First, maar het was Business) naar Brussels hadden omgeboekt. Netjes geregeld.

    DELTA 80
    ATLANTA 5:53pm BRUSSELS 08:10am

    Zou iemand me kunnen vertellen of het mogelijk is om de 2 gemiste segmenten te claimen en/of anders alle miles die men krijgen bij het vliegen in Business (klasse C) op die route. En of ik nog andere claims zou kunnen maken.

    Alvast bedankt.
     
  10. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je hebt altijd recht op het aantal Miles/segmenten van de originele boeking. Die 2 segmenten kun je dus sowieso claimen. om deze reden lukt het dan denk ik ook niet om de Miles voor C te claimen.

    First en Business zijn bij Delta ook min of meer het zelfde. First wordt alleen domestic gebruikt en business intercontinentaal.
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Je krijgt bij FB de miles zoals je het geboekt had. Indien je was omgeboekt naar een non-Skyteam airline kon je 'double dippen'; zowel de miles van je originele als omgeboekte vlucht krijgen.
     
  12. Platypus

    Platypus Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de informatie.

    Zou iemand mij kunnen vertellen waar in de voorwaarden vermeld wordt dat je recht hebt op de miles/levels van originele boeking. Ik heb het niet kunnen vinden. Dan kan ik daar aan refereren bij de claim.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2015
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Flying Blue Voorwaarden, artikel 2.7, een na laatste regel.
     
  14. Platypus

    Platypus Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Het duurde even maar alles is geregeld.
    Bedankt voor de hulp.
     

Deel Deze Pagina