Vraagje over de Thalys

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door ErikBenjamin, 27 feb 2017.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Hallo,

    Een vraagje over de Thalys. Er zitten hier op het forum vast wat treinkenners :)

    Ik probeer voor een businesstrip (WordCamp) kaartjes te boeken voor 15-18 juni AMS-PAR. Op een of andere manier zijn die data's niet beschikbaar. Ik kom nu net een overzicht tegen met echt een gat in de beschikbaarheid. Ik kan echter niet iets vinden dat er dan geen treinen rijden of iets dergelijks. Iemand een idee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zie dat op bovenstaande data er inderdaad alleen treinkaartjes te boeken zijn vanaf Antwerpen naar Parijs. Of het betekent dat de Thalys door bv werkzaamheden pas in Antwerpen start, dat weet ik niet zeker.
    Ik heb iets soortgelijks ook al eens meegemaakt, toen waren stelselmatig de laatste paar ritten van Parijs naar Nederland een aantal weken niet boekbaar. Ik heb er toen voor gekozen om al uren eerder naar huis te gaan. Een paar weken voor vertrek werden die ritten ineens alsnog toegevoegd aan de dienstregeling/boekingsmodule. Navraag bij de NMBS klantenservice leverde het resultaat op dat in verband met werkzaamheden het tot een paar weken vooraf niet duidelijk was in welke dienstregeling deze treinen zouden gaan rijden, en ze daardoor dus ook nog niet waren opgenomen in de planner. Of dat nu weer zo is weet ik niet, maar ik vermoed dat er dan dus ook werkzaamheden zijn en de treinen in een later stadium alsnog worden opgenomen in de boekingsmodule.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Is het niet zo dat je maximaal 90 dagen van te voren tickets kan kopen?
     
  4. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Net even contact gehad met NS internationaal via de chat. De medewerker gaf aan dat het vermoedelijk komt door werkzaamheden (zoals @Tim82 al zei). Zodra er meer over bekend is, geven ze de data vrij maar waarschijnlijk niet meer tegen het actietarief van € 35,-.

    Inmiddels de heenreis geboekt met de Thalys (€ 35,-) en terug een enkeltje met KLM (€ 49,-). Prima deal :)
     
    Roog en Daan3 vinden dit leuk.
  5. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Dat enkeltje met KLM voor 49,- euro is zeker een nette deal.
    Netjes opgelost dus
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Niet verkeerde prijs idd. Duik met de collega's op de terugweg wel ff de vernieuwde CDG lounge in :D
     
  7. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ohja, kan je die ook meteen even bekijken!
    Vergeet niet wat foto's te posten ;)
     

Deel Deze Pagina