Vraag of Qatar Business

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door KvO, 16 nov 2023.

  1. KvO

    KvO Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hallo, binnenkort mag ik voor het eerst met Qatar Business (Qsuite :)). Ik lees dat je kunt eten wanneer je wil. Kun je eigenlijk ook zoveel eten als je wil? :)

    Verder heb ik op de terugweg het goedkoopste tarief en dus niet automatisch toegang tot de lounge. Ik las nl. dat je alsnog toegang tot de lounge kunt kopen. Helaas blijkt dat ze dat niet kunnen garanderen. Hebben jullie een idee of de kans groot is dat ik buiten de boot val?
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.380
    Leuk Bevonden:
    3.316
    Trofeepunten:
    483
    Catering is afgestemd op een hoofdmaaltijd en een item van de snack kaart. Je kunt zeker vragen of er nog iets over is tussen de maaltijden door, of bijvoorbeeld vragen om twee voorgerechten, etc.

    Er zijn ook snacks zoals chocolade, chips, etc. verkrijgbaar. Dit kun je onbeperkt nuttigen zolang de voorraad strekt.

    Voor drankjes hetzelfde: onbeperkt zolang de voorraad strekt.

    Je kunt het in de app vaak al aanschaffen. De capaciteit is aanzienlijk groter dan voorheen, maar momenteel is de Al Safwa lounge dicht. Dit zorgt tijdens piek uren alsnog voor grote drukte in de Al Mourjan lounges. De Al Safwa opent naar verwachting begin december weer.
     
    KvO vindt dit leuk.
  3. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Het loont wellicht om naar de North Terminal te gaan voor de Al Mourjan Garden Lounge. De Al Mourjan Garden Lounge is nieuwer en minder bekend (althans toen wij er waren). De afgelopen twee keer een stuk rustiger dan de andere Al Mourjan lounge in het verleden.
     
    KvO vindt dit leuk.
  4. KvO

    KvO Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt! Bij mij werkt de app slecht (misschien omdat ik Android heb) en ik zag wel dat ik toegang kon kopen bij de Oryx lounge. Hopelijk is de Al Safwa lounge open want we komen medio december terug.
     
  5. KvO

    KvO Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ah, bedankt voor de tip! Hoe lang geleden was dat?
     
  6. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ik vond de Gardenlounge in augustus en september best druk. Neemt niet weg dat je wel toegang moet kunnen kopen, de andere non-qatar lounges zijn nog drukker dus daar zou ik sowieso bij wegblijven.
     
    KvO vindt dit leuk.
  7. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Laatste keer was deze maand nog. Denk dat het wel sterk afhankelijk is van de tijden!
     
    KvO vindt dit leuk.
  8. KvO

    KvO Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Het was een mooie ervaring. Ik heb nog niet eerder zo'n mooie lounge gezien met zoveel faciliteiten (maar ik vlieg dan ook hooguit 1 keer per jaar intercontinentaal, ben geen frequent flyer). Op de terugweg dan ook toegang gekocht. Hard product (Qsuite) was ook geweldig. Wijnen waren erg goed, maar het eten viel tegen. Hoe well done kun je een steak hebben?

    De app werkt wel heel slecht, wat veel bugs zitten erin.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    273
    Goed om te horen dat het goed bevallen is. Ik zou persoonlijk niet zo snel een steak nemen in een vliegtuig eerlijk gezegd :D
    Ik gebruik de app ook op android en heb geen enkel probleem ermee. Draait als een zonnetje. In ieder geval beter dan de KLM app.
     
    KvO vindt dit leuk.
  10. KvO

    KvO Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Haha, inderdaad, weet ik dan ook weer :) Maar ook bij de lounge zeiden ze dat ze alleen de steak well done serveerden. Gekke smaak :)

    Ik had ook op de laptop last, ik kon geen loungetoegang kopen, stoelen wijzigen lukte niet....nou goed, eerstewereldproblemen :)
     

Deel Deze Pagina