Voorkeursstoelen KLM

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door tobitronics, 20 mrt 2015.

  1. tobitronics

    tobitronics Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo allemaal,

    Weet iemand hoe het precies zit met voorkeursstoelen bij de KLM? Je kunt dus 30€ neertellen om bij een raam voorin het vliegtuig te zitten (interconti dan). Echter, kan je niet in theorie gewoon gratis een prutstoel kiezen en dan na TO verkassen naar een niet vergeven voorkeursstoel (heb nou niet het idee dat ze allemaal verkocht worden voor vertrek)? Heeft iemand hier ervaringen mee?

    Alvast bedankt!
     
  2. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Dat ligt er volgens mij aan wat de load-factor is. Als het vliegtuig helemaal vol zit dan heb je natuurlijk geen kans maar als er een plek vrij is zou ik altijd vragen aan de crew of het is toegestaan.
     
  3. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Mijn ervaring is als volgt. De crew vergeeft vrije Comfort of Voorkeursstoelen eerst aan elite-(plus-)members, vlak kort of na takeoff. Zijn er daarna nog stoelen vrij, dan is het vrij worstelen, tenminste, bij de voorkeursstoelen, want de Comfort-stoelen worden vaak niet zonder betaling weggegeven.
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik geloof ook niet dat alle voorkeursstoelen worden verkocht, maar bij check-in worden de stoelen meestal van voor naar achter gevuld, en als er passagiers over zijn die geplaatst moeten worden, en er alleen nog Y Comfort vrij is, dan worden ze daar gewoon geplaatst. Per saldo is Y Comfort ook gewoon Y klasse (m.a.v. het is technisch geen upgrade).

    De aanpak van gokken op vrij voorkeursstoelen is precies dat: gokken, want je weet nooit of er wat vrij is. Als je prijs stelt op een raam stoel voorin, dan is het aan te raden om te betalen.

    Tijdens boarding stuurt de crew wel in welke passagiers op vrije voorkeurs/beenruimte/comfort stoelen moeten zitten, is ook mijn ervaring. Reden is een combinatie van status, en ook zeker verzoeken ('ik ben lang, is er nog ruimte bij de nooduitgang').
     

Deel Deze Pagina