Voorbeelden van excellente service

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 15 jun 2016.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member Captains

    Berichten:
    1.483
    Leuk Bevonden:
    1.307
    Trofeepunten:
    113
    Vele van ons zijn frequente reizigers en daardoor verwent geraakt door upgrades, cocktails en late check outs. Voor mij valt of staat het imago van een bedrijf met goede service. En dan zijn het vooral de kleine dingetjes die het doen. Nu ben ik benieuwd naar jullie aanraders op het gebied van ongewoon (goede) service. Hier alvast twee voorbeelden die mij altijd bij zullen blijven;

    • Zo heb je bij Mgallery in Yogjakarta dat er s'ochtends vogelkooitjes voor de ramen worden gehangen om de mensen te wekken op een rustige manier.

    • Op ARN heb je een bakker waar je je zuurdesem (er zijn nog van die mensen ja) kunt laten logeren terwijl je zelf op reis bent. Deze wordt dan verzorgd zoals je het thuis ook doet voor nog geen 3 USD per dag.
     
    Wes, SvnKngs en high_class vinden dit leuk.
  2. SvnKngs

    SvnKngs Active Member

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    242
    Trofeepunten:
    43
    De kleine dingen blijven je inderdaad het meest bij:

    KLM: Pakte m'n flesje water in de veronderstelling dat er nog wat in zat, schudde er iets mee: leeg. Teruggezet. Blijkbaar opgemerkt door CA, binnen 20 seconden had ik zonder te vragen een nieuw flesje water.

    EK: bij boarden (Y) spreekt de beste man me direct aan met Welcome, Mr. Achternaam en blijft dat me de hele met achternaam aanspreken. (aan het eind van de vlucht geeft 'ie me nog een amenity kit mee).

    Oh, en enthousiasme uitstralen. Zó belangrijk.

    Dat soort dingen vind ik echt heel erg goed.
     
    Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  3. Wes

    Wes Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    28
    Ik had een paar weken terug op een KLM vlucht vanuit CPH een CA die iedereen in EC bij mr. mrs. achternaam aansprak bij het uitdelen van de drankjes. Status of niet. Impressive!
     
    Melchior vindt dit leuk.
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.925
    Leuk Bevonden:
    1.824
    Trofeepunten:
    113
    Als KLM mijn maaltijdkeuze nog heeft op een EBC of WBC vlucht.
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.925
    Leuk Bevonden:
    1.824
    Trofeepunten:
    113
    Wat is excellente service? Het is voor iedereen anders. Iedereen heeft zijn of haar eigen verwachtingspatroon.

    Bij Xiamen Air verwachtte ik 0 service, maar toen ik daadwerkelijk met ze vloog, heeft de stewardess mij ingestopt toen ik ging slapen. Iets wat ik alleen verwacht als ik Singapore Airlines vlieg.

    Paar dagen geleden vloog ik Air Canada in premium economy. Daar gebruikte ze geen trolley om het eten uit te delen. Iets wat zelfs veel airlines nalaten in businessclass. Dat noem ik nou een stukje service, omdat ik het niet had verwacht.

    China Eastern serveert ontbijt in businessclass uit een plastic zak op domestic vluchten. Dit soort geintjes verwacht je alleen als je Lucky Air vliegt.

    Als ik slaap in het Hilton, dan ben ik al blij als de concierge mij een map van de stad kan geven. Slaap ik in een luxueus hotel, dan verwacht ik veel meer. Dan moeten ze al mijn verzoeken kunnen inwilligen, zelfs als ik voor een dagje pinguïns wil kijken in Antarctica.

    Hoe kunnen deze luxueuze hotels mij toch nog verrassen? Pro-actief handelen. Paar jaar geleden stond ik aan de overkant van het hotel te wachten voor het stoplicht terwijl het regende. Eén van de medewerkster zag mij staan, pakte de paraplu en rende een vierbaansweg over om de paraplu boven mijn hoofd te houden. En dan ook nog eens excuseren dat hij mij niet eerder had zien staan. Nutcase!

    Iets kleiners mag ook. Ik slinger meestal mijn opladers ergens door de hotelkamer. Dan verwacht ik niet dat ik het zo terugkrijg... Ja, zelfs in China!
    FS.JPG
     
    lloydje33, Flying doc en Wes vinden dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    1.492
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    113
    Ik vloog afgelopen maart met Siberian Airlines (S7). Afgaande op de gifgroene narrow body toestellen, paarse business klass stoelen en uiterst norse check in agent had ik geen hoge verwachtingen. De vlucht duurde maar liefst 1 uur (LED - DME).

    Mijn verwachtingen werden op de volgende manier overtroffen:

    - de captain heette mij speciaal welkom (special welcome to our Dutch guest in business class);
    - volledige amenity kit, inclusief slippers;
    - Pre departure drink;
    - Volledige menukeuze inclusief dessert;
    - FA stelde alles in het werk voor een perfecte vliegervaring. Het is eigenlijk nog knap dat ze niet opdringerig was, maar toch een stuk of vijf keer heeft aangeboden nog een wodka-spa rood in de schenken ;-).

    Toegegeven, ik was de enige passagier in business class. Maar voor een heel korte vlucht waren mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen.
     
    Ready2Board en Flying doc vinden dit leuk.
  7. Alexo

    Alexo Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Vorig jaar bij een long haul KLM probeerde ik bij check-in en in de lounge te upgraden naar WBC. Helaas was deze vol. Bij binnenkomst in het vliegtuig vroeg ik de purser. Ze verwelkomde mij meteen bij naam en met de mededeling dat ik de enige elite+ aan boord was vandaag. Ze beloofde mij te zullen kijken wat ze kon doen. Na take off kwam ze naar mij toe met de mededeling dat de WBC echt vol zat maar ze ging haar best doen 'iets' te regelen. Vervolgens heeft ze enkele mensen in een zo goed als volle Economy op andere plekken gezet en wees ze mij naar een rij van drie stoelen bij het raam met de mededeling: "Die drie stoelen zijn voor U!"
    Vervolgens de rest van de vlucht constant pro actief service genoten. Was echt tot aan het gênante toe tov de rest van de Economy Class! Wel een hele goede Economy vlucht gehad!
     
    FlyRicky, Melchior, HaikoW en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.355
    Leuk Bevonden:
    621
    Trofeepunten:
    113
    heel dat verhaal om te laten zien dan je een macbook hebt? :D
     
    Melchior en WorldTraveller vinden dit leuk.
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.925
    Leuk Bevonden:
    1.824
    Trofeepunten:
    113
    You got me:oops:
     
  10. cannondalecaad

    cannondalecaad Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Net in de priority rij op TXL een aantal Chinezen die een te zware koffer wilde inchecken. De ticket office agent zei tegen ons "kom hier maar staan, dan hoef je niet te wachten op die mensen."
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. Screamhouse

    Screamhouse New Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Zondag de 27e 3 EK wedstrijden live kunnen kijken in het vliegtuig van Lufthansa......de vlucht schoot lekker op op deze manier
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina