Vlucht missen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door AnthonySneek, 9 sep 2015.

  1. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Even een vraag:

    Wij vliegen volgende van PHX naar JFK en dan door naar LCY.

    Er zit in een overstap in van 2 uren. De vlucht van PHX naar JFK heeft redelijk vaak vertraging, waardoor je naar alle waarschijnlijkheid nog maar 1,5 uur overstap hebt.

    Het toestel komt aan in Terminal 7 en onze andere vlucht vertrekt van Terminal 8.

    Wij moeten opnieuw door douane en beveiling omdat het een jnternationale vlucht wordt.

    Stel dat hele circus bij douane en beveiliging duurt te lang, wij missen daardoor onze vlucht, is BA dan verplicht ons op een andere vlucht te plaatsen? Desnoods naar LHR ?

    Kunnen wij dan ook proberen om een Firstclass ticket af te dwingen, gezien wij Businessvliegen en anders met BA002 terugvlogen?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Alles op één ticket? Dan ben je beschermd. Je moet even kijken of je een airside transfer tussen de terminals kan gebruiken. Anders hoef je ook alleen maar door de security controle.
     
  3. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ja, alles is op 1 ticket ;)

    En er zijn geen Airside transfers, hadden we al naar gekeken
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Er is volgens mij geen airside transfer van 7 naar 8 dus je moet wel met de airtrain. F proberen kan altijd maar ik ben bang dat ze je in C plaatsen.. Uit de US is er trouwens alleen TSA en geen immigration check. Als C passagier kan je vaak wel goed doorlopen in T8. Denk dat je het wel haalt:)
     
  5. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Het is wat flauw, maar ik hoop dat wij hem missen.

    Wij zullen niet express de vlucht gaan missen, maar hopen er wel een beetje op.

    Het zou ons iets beter uit komen namelijk:rolleyes:
     
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    De ervaring met hopen op iets leert mij dat je nu zeer waarschijnlijk keurig op tijd op JFK zal landen... ;)
     
  7. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ja, dat zal wel inderdaad.
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik vroeg mij dit ook af, is het beter om je feeder vlucht ook met bijv KLM te boeken als je volgende boeking ergens anders heen ook KLM is? In het geval van vertraging van vlucht 1 coulance op vlucht 2? In welke mate kan een airline je compenseren? Stel ik vlieg 29 oktober terug vanuit PVG naar AMS met KLM en ik wil daarvoor nog naar de philipijnen. Ik zorg dat ik een dag eerder terug ben vanwege eventuele vertragingen (dus 28 okt), maar vanwege wat dan ook mis ik mijn vlucht door vertraging uit de philipijnen. Heb je dan ergens recht op, of helaas pindakaas, nieuwe vlucht boeken?
     
  9. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Heel officieel heb je gewoon pech.

    Maar ik denk dat als je beide keren KLM hebt, je wel op enige coulance kan rekenen.
     
  10. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Kan je 'm niet even express missen, ik vraag me dit namelijk ook altijd af en ben benieuwd naar de uitkomst ;)
     

Deel Deze Pagina