Vlucht annuleren via Amex FB Gold i.v.m. ander reisschema mogelijk?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Robinho, 26 okt 2019.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen week een vakantievlucht met Qantas van Brisbane naar Tokyo geboekt, maar ivm werk moet ik deze vlucht annuleren en daar een vlucht Melbourne naar Tokyo van maken een week eerder.
    Zou het mogelijk zijn dit met de annueringsverzekering van Amex te doen?
    Vlucht is betaald met Amex FB Gold.

    Thanks voor de hulp!!
     
  2. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Tot zover ik weet zal je tot €4500,- gedekt zijn met een eigen risico van €100,-. Aangezien de omstandigheden nog niet bij je bekend waren voor de boeking, neem ik aan dat het verder geen probleem mag vormen.
     
  3. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Tot zover ik weet zal je tot €4500,- gedekt zijn met een eigen risico van €100,-. Aangezien de omstandigheden nog niet bij je bekend waren voor de boeking, neem ik aan dat het verder geen probleem mag vormen.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Daar ben ik niet zo zeker van. In de verzekeringsvoorwaarden staat:
    U krijgt maximaal € 4.500 uitbetaald wanneer u uw reis annuleert, uitstelt of ervan afziet omdat: a) U, of een persoon die met u meereist, of een persoon die u bezoekt als voornaamste doel van uw reis, een ongeval overkomt, ziek wordt of overlijdt voor aanvang van uw reis. b) Een naaste verwant van u, of van een persoon die met u meereist, of van een persoon die u bezoekt als voornaamste doel van uw reis, een ongeval overkomt, ziek wordt of overlijdt voor aanvang van uw reis. c) U wordt ontslagen, welk ontslag in aanmerking komt voor een werkloosheidsuitkering onder de huidige wetgeving. d) U wordt opgeroepen om zitting te nemen in een jury of moet verschijnen als getuige (niet als deskundige in een beroeps-, professionele of andere, vergelijkbare hoedanigheid). e) Uw woning of uw bedrijfspand onvoorziene ernstige schade heeft opgelopen indien een dergelijke schade naar verwachting meer dan € 30.000 bedraagt. f) Diefstal uit uw woning of uit uw bedrijfspand heeft plaatsgevonden in verband waarmee de politie uw aanwezigheid noodzakelijk acht. g) Een vertraging optreedt die langer duurt dan 24 uur op de heenreis van uw reis of als de duur van uw reis zich vermindert op zijn minst met 25% als gevolg van een staking, slechte weersomstandigheden, een mechanisch defect van of ongeluk met een openbaar vervoermiddel, of een verkeersongeval, waardoor u niet langer op reis wilt gaan.

    Ik zou in ieder geval even contact opnemen met de ledenservice.
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit onder de verzekering valt. Of je hebt geboekt zonder overleg met werkgever, of werkgever wil dat je jouw plannen aanpast die eerst akkoord waren. Optie 1 is niet handig, optie 2 draait de werkgever mi op voor de kosten. Een belletje met Amex kan geen kwaad natuurlijk.
     
    DirkOnTour en Sandor vinden dit leuk.
  6. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ziet er niet gunstig uit... maandag gelijk even bellen!
     
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ga Amex uiteraard bellen, helaas zijn ze pas maandag weer bereikbaar...
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Mjah als mijn werkgever dit van mij wilt dan draait hij ook op voor de kosten. Daarom zorg ik altijd dat mijn vakanties expliciet bevestigd zijn door mijn leidinggevende :D

    Maar je kan het altijd proberen op een verzekering. Maar eigenlijk is het beetje grijs gebied of je het wel of niet zou moeten doen.
     
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben zelfstandig ondernemer;)
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Annuleren niet mogelijk met Amex Gold verzekering..:(
     
  11. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Zeker de kleine lettertjes
     
    Frankb vindt dit leuk.
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    :D
    Er zijn 7 voorwaarden die gelden voor annulering en die zijn op zich heel logisch, maar had gehoopt dat met een travel CC er wat meer mogelijk zou zijn..

    Ik kan waarschijnlijk wel 1 en ander schuiven, maar ideaal is het niet.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Toen ik met de Amex Platinum een reis aanpaste vanwege een sterfgeval in de familie, moesten ze zelfs de ingeschande overlijdensakte (!) hebben alvorens uit te keren. Weinig kans op coulance dus ;)
    Zal volgende week eens een AVG-verzoekje doen hoe die overlijdensakte is opgeslagen en wat er met die gegevens gebeurt.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat is niet zo raar toch. Wel vervelend, je hebt op dat moment wel wat anders aan je hoofd, maar zelfs bij werkgevers die de dagen moeten compenseren ben ik dit wel tegengekomen. Als het om geld gaat haalt
    men alles uit de kast. En dan bedoel ik niet alleen verzekeringsmaatschappijen.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Want op die overlijdensakte staat dat het familie is of een naaste van je... nee dus.
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Waar haal je zo gauw een akte vandaan als je zou frauderen? Dat lijkt mij de gedachtegang hier achter. Overigens spoor je m.i. niet als je een overlijden verzint, maar dat is weer een ander verhaal.
     

Deel Deze Pagina