Vliegen naar Japan (rondreis) in BC

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door scocz, 14 jan 2018.

  1. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Hoi beste forumleden,

    Mijn vriendin en ik willen dit jaar naar Japan reizen en willen dit graag Business Class doen met een overstap in Doha (minimaal 10 uur). Wat zou de ideale manier zijn om dit aan te pakken? Wat zou de beste manier zijn voor aanvliegroutes? In principe maakt ons dit niet heel veel uit - we willen Japan doorreizen d.m.v. de bulletttrain. Of we dan landen in Tokyo en terug vliegen vanuit Fukuoka of andersom is ons om het even - beide opties zijn mogelijk.

    Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik heb uiteraard gekeken op dit forum èn gezocht naar deals. De goedkoopste deal is momenteel €4400,- bij Qatar.

    Veel dank en ik hoop dat jullie willen helpen.

    Groeten,

    Robin
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hi Robin,

    moet het per sé Doha zijn waar je wil stoppen? Als je puur naar prijs kijkt, dan zou ik gewoon spelen met Google Flights om te zien wat de goedkoopste tarieven zijn.
     
  3. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Heb inderdaad gekeken naar diverse opties maar lijkt mij erg leuk om eens een overstap te kunnen maken in de "zandbak" landen. Daarnaast heb je met BC diverse opties als "complimentary" hotels en tours door landen wanneer je een stop maakt.
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Klopt maar meestal kom je pas 's avonds aan in de zandbak en kan je bitter weinig plannen. Of je moet heel flexibel zijn met je data. Welke data ben je naar aan het kijken? Dat kan de rest van de leden misschien helpen in hun zoektocht.
     
  5. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    In principe vanaf eind september tot eind oktober (willen 2/2.5 weken in Japan rondreizen, 1 a 2 dagen in de zandbak is prima :))
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als je het niet erg vindt om te positioneren naar/van Oslo om naar Japan te vliegen, speel dan hier eens mee: https://goo.gl/flights/g1x6Z

    Net over de 1500 euro pp in biz, met lange overstap in Doha :) Positioneren naar OSL kan goedkoop gebeuren.
     
    scocz en noppie vinden dit leuk.
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Waarom specifiek deze zandbak?
     
  8. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Nog nooit in een zandbank geweest, een andere locatie is ook OK. Ben inmiddels aan het spelen met de Google Flights en kom telkens uit bij Qatar als goedkoopste optie (met layover van 00:45 tot 06:45 waar je nagenoeg niets aan hebt).
     
  9. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Is inderdaad een mooie optie, echter kom je dan om 15:50 aan, wacht je een uur op je bagage en heb je daarna niets meer aan de BC complimentary services :-(
     
  10. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Als ik je een tip mag geven voor als je echt met Qatar naar Tokyo wil. Kies voor Haneda in plaats van Narita. Vanaf Haneda ben je redelijk snel in de stad met de monorail en de metro terwijl je vanaf Narita eerst nog een eind met de trein moet voordat je in Tokyo zit. Ook moest ik na aankomst op Narita (in de middag als alle vluchten uit de VS aankomen dus druk!) eerst nog 2 uur in de rij staan om mijn railpass geldig te maken. Haneda werkt een stuk prettiger is mijn ervaring. Vanuit Doha vlieg je met een A350 op HND en met een B777-200LR op NRT als dat nog iets uitmaakt voor je.
     
    Pedro1989, Keystation, scocz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor je tip! Wordt zeer gewaardeerd.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand nog tips voor een goede vlucht met overstap waar je wat aan hebt of is dit lastig met een airline als Qatar of ANA?
     
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Als je met ANA wil vliegen dan wordt via DOH een beetje moeilijk. Bovendien bieden die geen overnachtingen aan voor zover ik weet.
     
  14. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Volgens mij voldoet onderstaande aan al je eisen. Data en tijd van stopover kan je nog wat mee spelen. Wel snel boeken, want de Qatar boutique sale eindigt spoedig. Vergeet de 5% kortingscode niet te gebruiken! Schermafbeelding 2018-01-15 om 19.39.05.png
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2018
    lloydje33, scocz, Didier13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Top! welke code is dit?!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Linkje naar Google Flights en daar kun je direct boeken op de website van Qatar.
     

Deel Deze Pagina