Vliegen met baby TIPS!!

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Deleted_member_487, 18 nov 2016.

  1. Volgende maand vliegen wij met onze dan 8 weken oude dochter Ams-Dxb-Cgk Cgk-Kul-Pen Pen-Bkk-Dxb-Ams in Business class met Ek/Mas
    Zijn er mensen die eerder met zo'n jonge baby hebben gevlogen en wat tips hebben?
    thnx
     
  2. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Dat is heel jong en een pittige reis qua overstaps ;)
    Maar wel tof dat je dit doet. Wij zijn afgelopen zomer met onze dochter van 16 weken business class naar Bali gevlogen (overstap heen in Singapore, terug in KL). Was prima te doen. Voordeel van jonge baby's is dat ze heel veel slapen. Zorg wel dat je vooraan zit en je een wiegje reserveert! Stewardessen bij KLM waren ook erg relaxed en vinden het leuk als je met een baby vliegt.

    Maargoed, het blijft natuurlijk spannend. Je moet een beetje geluk hebben. Zorg dat je zelf relaxed bent; dan zal de baby dit ook eerder zijn! Ik wens je veel plezier!
     
    beuse242, Lionell en Deleted_member_487 vinden dit leuk.
  3. Thnx voor de tips,,,
    Zelf ben ik totaal geen fan van KLM. We hebben al een bassinet gereserveerd.
    De service van Emirates vind ik echt 10x beter dan KLM.
     
  4. Kasel

    Kasel Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een aantal keren met mijn zoon alleen gevlogen toen hij nog klein was. Wat ik erg prettig vond om ipv met de maxi cosi met een draagzak te reizen. daardoor heb je je handen vrij om nog wat anders te dragen en je hebt genoeg om mee te nemen. en in mijn geval een hand vrij om de oudere dochter bij me te houden. Maar uiteindelijk is vooral belangrijk om zo relaxed mogelijk er zelf in te staan. Er zijn altijd genoeg mensen die je willen helpen als je met een kleine op pad bent, zeker de flight crew. En natuurlijk genoeg speentjes mee, helpt ook een beetje bij het klaren van de oren.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Wij hebben van de zomer business gevlogen naar Phuket met Emirates.
    ( onze dochter was toen 7 maanden oud )
    Was prima voor elkaar zowel in de A380 als in de 777. Bassinents zijn erg handig alleen in de A380 zit je als ouders dan wel uit elkaar, dat vonden wij jammer.

    -Proberen te voeden tijdens het opstijgen en landen, dit helpt goed tegen eventuele oorpijn.
    - Zorg dat je zipbags bij je hebt voor het geval kleding nat/vies wordt, en tevens kunnen daar ook vieze luiers in wel zo fris.
     
    Ambtenaruh en Lionell vinden dit leuk.
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    We zijn voor het eerste met onze oudste gaan vliegen toen hij 12 weken was. Dat was in een toeristenworst, waarin we ons zelf voorhielden dat we de schaamte van een kind dat 4 uur lang jankt wel konden overkomen! Resultaat was dat hij bij push-back al in slaap viel.
    Met vertrouwen zijn we kort daarop voor de 10+ uur vluchten gegaan :)
    Onze 2de heeft ook geen problemen met vliegen.

    Mijn grootste tip is (en ik weet dat ik hier een paar mensen tegen de schenen schop, of op de tenen sta); Wees als ouder zelfverzekerd als je gaat vliegen met je kind. De kleine voelt heel goed of papa of mama spanning heeft, en spiegelt dat gedrag!
    Neem een nieuw speeltje mee in de vorm van een cadeau, en geef dit pas in het vliegtuig. Leuke afleiding.
    Zorg voor iets te sabbelen/knagen/eten bij opstijgen/dalen. Rozijntjes, soepstengel, toastjes, flesje melk. Dit helpt bij het klaren van de oortjes.
    Als je een slaapritueel hebt thuis (zingen, boekje) doe dit dan ook in het vliegtuig.
    Neem de favoriete knuffel mee voor het slapen.
    Zorg voor genoeg luiers/reserve kleding! Niets zo erg als je meerder malen DEFCON5 in de broek hebt.
    Zorg dat je ze net voor de vlucht je kleine nog lekker even actief laat zijn, zodat ze tijdens de vlucht slapen.
    Maak vliegen leuk voor ze, "kijk die is groen! , wat een mooie stoel. Voel je dat we stijgen?"
    Zorg dat je de aandacht hebt van de stewardessen (bij KLM altijd top geregeld, Aziatische maatschappijen zijn wat afstandelijker) .
    Trek je niets aan van de mensen om je heen als je met een baby het vliegtuig in loopt. Ze proberen een upgrade krijgen omdat ze bang zijn om 10 uur naast een jankend kind te zitten. Heb een paar keer echt vuile gezichten gekregen, maar aan het eind van de vlucht dan ook complimenten door dezelfde, dat het zo'n lief kind was.

    Dit is mijn ervaring met 25 economy vluchten voordat onze eerste 2 werd, en 6 vluchten met onze 18 maand oude tweede.
    Onze oudste is gek van vliegen :)
     
    D3nni2, jongesander, Ambtenaruh en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Thnx voor de reacties allemaal... heb er veel aan..
    Ik heb genoeg punten om te upgraden naar first suites..misschien bewaar ik dat voor de terugreis
     
    Ambtenaruh en Lionell vinden dit leuk.
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Hele waardevolle tips! Zijn er nog meer IF-ers die in de tussentijd long haul vluchten hebben gemaakt?
     
  9. Leuk om de oude reacties te lezen... inmiddels is mijn dochter net 2 jaar en heeft nu 43 vluchten gehad en mijn zoon van 14 weken heeft 12 vluchten gehad.
     
    Ambtenaruh, lloydje33, JustinCase en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Heb nu ervaring met long haul met 10 weken oude baby. Ik kan niet anders zeggen dan: gewoon doen! Zorg voor flesje tijdens stijgen en dalen, dat werkt goed voor de oortjes. Neem contact op met klantenservice zodat je stoel met wiegje krijgt. Ook in BC zijn die er. En inderdaad krijg je stuurse blikken van medepassagiers, zeker in BC. Bij ons ging het prima, geen kik gegeven.
     
    lloydje33, JustinCase en Deleted_member_487 vinden dit leuk.
  11. Precies! Btw we vlogen laatst first met Emirates..we kregen idd ook rare blikken van mede pax, maar de crew was heel behulpzaam en gaf zelfs mijn dochter van bijna 2 een eigen suite...
     
    JustinCase, westi en Daan3 vinden dit leuk.
  12. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Wij zijn voor een vakantie naar Thailand aan het kijken voor volgend jaar. Mijn zoontje is dan ongeveer 14/15 maanden. We willen Economy vliegen.
    Afgelopen zomer toen hij 5 maanden was zijn wij met KLM naar Bali geweest, toen hadden wij z’n babycot en dat ging er goed en dat was fijn en comfortabel reizen. Echter hebben ze bij KLM maar een cot tot 6 maanden, andere airlines tot 14kg/2jaar.
    Wat zijn jullie ervaringen met kinderen van rond een jaar in Economy.
    Een airline zoeken met babycot of iets dergelijks of gewoon KLM met een eigen stoel voor de baby (met daarop kinderstoelje)? Ik zie het niet zitten de baby 11 uur op schoot te houden.
     
  13. Bij Emirates is t tot 11kg...maar vaak zijn de kids daar dan al te groot voor. Een eigen stoel kochten wij meestal... was 75% van de normale prijs dacht ik.


     
  14. Iemand die ervaring heeft met de Babyzen Yoyo?
     
  15. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Yep. Maar op een vliegveld en in t vliegtuig is
    m.i. Een drager fijner. Scheelt een hoop gesleep. Wij hebben de buggy altijd alleen voor bagage gebruikt.. kijk ook eens op Mn blog.
     
  16. Thnx
    Heb m al gekocht!ben bevalt uitermate goed. Btw waar staat je blog?
     
  17. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Wij rezien met kids vaker naar plekken waar we niet kunnen komen met wagen of buggy, dus zijn ietwat biased, maar het slepen met dat ding heb ik nog niet vaak gedaan. Zo’n klein ding leek ons fijner, maar een stuk stof was onze uitkomst.

    Blog staat op papadraagtjewel.nl

    Groet!
     
  18. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Top tips en post!
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  19. Thnx

    Zon doek (sarong) gebruikt mijn vrouw ook voor mijn zoontje van 6 maanden.
    Die YOYO is voor mijn dochter van 2.5 jaar
     
  20. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb de dikke billen bink gedragen, zij het popje ;) zelfde leffftijden ;)
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina