Het is mijn persoonlijke ervaring en dateert van januari 2011: ik heb m'n dual-entry visum aangevraagd in HK. Standaard doorlooptijd is vier (4) werkdagen. Ik leverde het paspoort maandagochtend in en kon deze donderdagochtend weer ophalen. Ben met de bus naar Shenzen gegaan en daar het vliegtuig gepakt naar m'n bestemming. Daar ben ik 34 dagen gebleven; ja, vierendertig dagen. Ter plaatse - voordat de eerste 30 dagen om waren - heb ik bij het Public Security Bureau (PSB) m'n visum verlengd. Je moet fotos meenemen en kunnen aantonen dat je over genoeg middelen beschikt. Na een aantal dagen kon ik m'n paspoort weer ophalen. Mocht ik in de nabije toekomst weer naar Hong Kong en China gaan, dan vraag ik m'n visum weer aan in HK.
Ik ben mij ervan bewust dat het inmiddels vier jaar later is maar heb de stellige indruk dat je nog steeds je visum voor China in HK kan aanvragen, het kan zelfs op de luchthaven aangevraagd worden. Op deze webpagina kan je het nalezen. Mocht je toch in HK zijn voordat je naar China gaat, dan kan je het in overweging nemen.
Laatst bewerkt: 3 jul 2016
high_class vindt dit leuk.