Virgin Atlantic wordt onderdeel van Skyteam

Discussie in 'Nieuws' gestart door Ali, 2 mrt 2023.

  1. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    En dat is ie dan. Richard Branson wordt onderdeel van de familie.
    Geintje, vanaf 2 maart 2023 zal Virgin Atlantic onderdeel uitmaken van het Skyteam programma.

    Screenshot 2023-03-02 at 18.14.15.png

    Virgin Atlantic hanteert uiteraard haar eigen frequent flyer programma, genaamd Flying Club.
    Flying club wordt door deze alliantie als volgt geplot op Skyteam:

    • Flying Club Red - Entry level binnen VA - geen Skyteam equivalent
    • Flying Club Silver - Mid tier binnen VA, met prio en check-in bag, zonder lounge - Skyteam Elite
    • Flying Club Gold - Hoogste tier binnen VA, alle Silver perks + Lounge Access en Prio baggage handling - Skyteam Elite Plus

    Meer informatie: https://flywith.virginatlantic.com/gb/en/partner-airlines/skyteam.html

    Echter, als Skyteam Elite, of Skyteam Elite Plus via een ander programma (bijv. FB) krijgen we geen:
    • Priority seating
    • Priority airport standby
    • Guaranteed reservations in Economy for sold out flights
    Virgin Atlantic feitjes
    • Virgin Atlantic vliegt naar 34 locaties: https://flywith.virginatlantic.com/gb/en/destinations.html
    • Virgin Atlantic heeft de volgende joint venture partners: KLM, AirFrance, Delta
    • Virgin Atlantic heeft de volgende codeshare partners: AeroMexico, Air New Zealand, IndiGo, Latam, MEA, Singapore Airlines, Westjet
    • Virgin Atlantic hanteert interline partnershappen met: Aegean, AirLingus, AirIndia, AirLink, AirMalta, AirSerbia, Bulgaria Air, British Airways, Caribbean Airlines, Hawaiian Airlines, Hongkong Airlines, Icelandair, ITA Airways, Kenya Airways, SAS, TAP, Tarom, Turkish Airlines, en Vistara.
    Bron: https://flywith.virginatlantic.com/za/en/partner-airlines.html

    Mama mia. Dat opent de wereld iets meer voor Skyteam Elite en Skyteam Elite Plus members.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2023
    VinceG en ErwinLansing vinden dit leuk.
  2. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    Leuk dat ze nu eindelijk member zijn van SkyTeam! Uiteraard niet geheel verrassend gezien de innige banden met Delta, Air France en KLM. De Virgin livery is een van mijn favorieten, en ook al heb ik nog niet met ze gevlogen, hun cabines zien er fris en up-to-date uit (ik kijk meer dan genoeg airline video’s) in tegenstelling tot BA waar ik al wel mee gevlogen heb. Ik overweeg zeker om mijn volgende bezoek aan de Verenigde Staten of Kaapstad met Virgin te vliegen, i.p.v. AFKL, nu ze onderdeel zijn van SkyTeam.
     
    Amsterdam en ErwinLansing vinden dit leuk.
  3. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg over twee weekjes met ze naar JFK. Ben benieuwd!
     
    ErwinLansing en FlyingBlob vinden dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dat bied meer mogelijkheden! Mooi!
    Ik kijk net even voor een vlucht naar TLV in April. Maar 5644 voor een economy ticket is wel belachelijk!
     
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Maar die kan je ook rechtstreeks doen met KLM, dus waarom zou je daarvoor Virgin pakken? :p
     
  6. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    643
    Trofeepunten:
    123
    Ze vliegen via London naar Tampa. Beter dan met KLM naar Miami of Atlanta voor een overstap.
     
    Ali, Urbanjazz en FlyingBlob vinden dit leuk.
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    En overstappen in de UK is stukken makkelijker dan in de VS, dat gesleep met koffers daar…
     
  8. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    643
    Trofeepunten:
    123
    Dat is in de US toch ook het geval. Je moet altijd langs de douane. En daar ligt het probleem. Je weet nooit hoe lang het duurt en een overstap redt…
     
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Omdat KLM op rot tijden vliegt..... Heb liever een dagvlucht. Ook als ik daarvoor eerst de avond ervoor naar LHR moet vliegen.
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat klopt, zo'n vervelende aankomsttijd. Jammer dat AF om precies hetzelfde tijdstip zowat vliegt. Heb van de week maar met Austrian geboekt die kant op.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dat deed ik ook de laatste jaren. verder niet veel opties die op een normale tijd vliegen.
     
  12. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Vorige week met Virgin vanaf LHR naar MBJ gevlogen, en terug van JFK naar LHR. Grappige was dat het de heenreis nog geen SkyTeam was en de terugweg wel, merkte je niets van. Maar je kreeg wel al lounge toegang.

    Wat vooral heel prettig is dat de lounges A La Carte zijn, en vooral die bij LHR is top, genoeg ruimte, leuke staff en heel snel bediend. Alleen bij JFK hadden ze vrijwel hetzelfde concept alleen was er duidelijk te weinig personeel, een van de weinige mensen die drankjes rondbracht liet al drie keer drankjes vallen en dan werden die niet geserveerd, dus beetje jammer.

    Maar fijne maatschappij, fijne crew, alleen het internet in de 787 is duur en slecht.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut, ErwinLansing en Ali vinden dit leuk.
  13. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    had je toegang tot de club house op LHR? Via de chat gaf Virgin aan dat je als platinum in principe geen toegang hebt tot de club house en dat je naar de aspire lounge wordt verwezen.
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Als hij J vloog, had hij sowieso wel toegang tot Clubhouse gehad...
     
  15. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg in juli met VA naar LAX in economy. Het is niet duidelijk of je als platinum standaard toegang hebt tot de Club House of niet.
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
  17. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    We zullen het zien. Over de chat gaf VA aan, dat het aan de welwillendheid van het personeel van de club house ligt om je wel of niet toe te laten.
     
  18. bvbal79

    bvbal79 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    LHR gaan alle KLM vluchten naar T4 lees ik terwijl Delta en Virgin op T3 blijven, dat is dan weet wel minder.
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Als je shorthaul vliegt mag je als SkyTeam Elite+ toch niet de Clubhouse in op LHR dus dat maakt geen verschil…
     
  20. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Update:

    Vanwege vertragingen vanuit AMS naar LHR heb ik de lounges niet kunnen bezoeken.

    Echter, Virgin heeft issues met het online inchecken waardoor je geen stoeltje kunt reserveren (als Elite Plus) en dus een stoel aangewezen krijgt op het moment de boardingcard uitgeprint wordt. Op Schiphol kan men er dus kennelijk ook niets meer aan doen. Oftewel, je zult op voorhand moeten bijbetalen bij Virgin om een stoeltje te kunnen reserveren.

    Ik had dat niet gedaan, en werdt gezeteld op een middle-seat, in eco, in de laatste rij van een kabine (63J van een A350-1000)... Was niet mijn meest comfortabele vlucht ever... Naast een constant kuchende gast die duidelijk aan het genieten was van een koorts aanval... Zucht...
     

Deel Deze Pagina