Vip Centre Schiphol - Hoe het er uit ziet

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Centurion81, 11 dec 2017.

  1. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Voor de mensen die het niet kennen, of wel kennen maar nu nieuwsgierig zijn hoe het nu er aan toe gaan in het Schiphol Vip Centre (dus niet Schiphol Oost bij de jets), hierbij een paar foto's met wat "commentaar". Aangezien ik er dikwijls gebruik van maak als ik in NL ben en via Schiphol vlieg, en ik wat terug wil doen voor het forum, leek het me wel leuk om dit te tonen.

    Here we go:

    Als je door de slagbomen bent, waar jij of de chauffeur zich moet melden kom je bij de ingang aan. Daar kom je in een halletje. Daar aangekomen word je ontvangen door de medewerkers en door beveiliging die je straks als je naar het vliegtuig gaat weer ziet. Als je incheckbagage hebt kun je die daar achter laten, zij zorgen voor de rest. Ook geef je je paspoort af en stap je in de lift, waar je vergezeld wordt door een van de medewerkers.
    1. Aankomst.JPG Als je boven bent loop je langs de receptie en word je begeleidt naar je vip kamer. Je komt dan door een soort algemene ruimte met wat tafels, waar ook de toiletten zijn. Daarna loop je langs de bar en keuken en kom je in het halletje hieronder.

    2. 2e Hal.JPG
    In deze ruimte heb je 2 Vip Rooms en 1 Koninklijke room. Die is oa voor het koningshuis en voor andere koningshuizen. Je hebt dus je eigen kamertje, met deur die dicht kan, mocht je dat willen.

    3. Vip Room 1.JPG
    Zo ziet dus je kamer er uit. Als je er eenmaal bent komt er een mevrouw van de bediening vragen wat je wilt eten of drinken. Er is een menu, maar je kan wel dingen samen stellen. Het ontbijt komen ze brengen met een karretje, je kan dan alles van het karretje pakken wat je wilt. Nu denk je natuurlijk, hoe zit dat dan met paspoort controle als je intercontinentaal vliegt? Die komt bij je langs, je kan dus blijven zitten totdat je wordt opgehaald :)

    4. Vip Room vanuit deur.JPG
    Het is een best grote kamer en er is zitplek voor genoeg mensen, mocht je met een groepje vliegen.

    5. Vip Room vanuit achterin.JPG
    Een bureau, waar water staat, mintjes, wat chocola, zakdoekjes... en een schilderij... mocht je lekker naar een schilderij willen kijken voordat je gaat vliegen. Ze denken aan alles.

    6. Gratis Schilderij.JPG

    Er is zelfs een tv waar je toch niet naar kijkt.

    7. Tv waar je niet naar kijkt.JPG
    Volle bak kerst, en een deken met Vip Centre er op als je eventjes onder een deken wil liggen.

    8. Kerstsfeer.JPG

    Dan is het tijd voor het leukste moment. Naar het vliegtuig gaan! Je wordt opgehaald en gezamenlijk met de medewerker ga je naar beneden. Daar kom je de beveiligers weer tegen. Je hebt je eigen security poortje en scanner waar je je koffer etc. doorheen laat gaan. Geen rij, geen mensen die voordringen, geen chagrijnige security mensen... Als je daar doorheen bent gegaan, je spullen hebt gepakt stap je voor de auto die al voor de deur klaar staat. Dus aan de "binnenkant" van Schiphol! Met andere woorden, je rijdt zometeen langs de vliegtuigen, heerlijk! Op de foto hieronder zie je nog niet veel, we rijden tenslotte net weg....

    9. Naar het vliegtuig.JPG
    Zoals je ziet rijden we echt over de taxi banen heen, en af en toe moeten we dan ook wachten voor andere vliegtuigen. Toch heel mooi om te zien hoe groot de vliegtuigen zijn.

    10. Vliegtuigen.JPG
    Hieronder post ik nog wat foto's. Zodat de rit wat duidelijker wordt.
     
    BIndair, SvnKngs, Denzi en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Nog meer vliegtuigen!
    11. Nog meer vliegtuigen.JPG
    We moesten wachten op deze 747 van KLM... supergaaf om te zien natuurlijk!


    12. Heel dichtbij.JPG
    Daarna reden we door en kwamen we bij het vliegtuig aan. Er zijn dan 2 manieren. Als je een vliegtuig hebt waar je met de bus naartoe vervoerd wordt blijf je in de (warme) auto zitten totdat de meeste mensen aan boord zijn. De medewerker belt dan door dat passagier x vip aan boord komt en op stoel y zit. Je stapt uit, loopt naar boven, krijgt een handje van de purser en gaat zitten.

    Optie 2, de slurf. Je rijdt tot aan de slurf. Daar bellen ze door dat je er aan komt, je loopt dan met een trap, van de nooduitgang van de slurf, naar boven en stapt zo het vliegtuig in.

    Nog een leuk feitje, ik heb dit al vaker gedaan, maar het leukst is dat ze je brengen als de gate gesloten is. Tijd terug kwam ik binnen en ging de deur direct dicht. Het is dus echt zitten en opstijgen :).

    Je ziet dus bijna niemand, je komt geen rij tegen, niemand.

    Ga ik dit vaker doen? Ja, ik heb het al vaak gedaan en ik blijf dit doen. Het is zo fijn om 45m voordat je vlucht vertrekt aan te komen. Even te relaxen in je kamertje en dan naar het vliegtuig gebracht te worden.

    Is het duur? Ook ja, je hebt er een leuk businessclass ticket mee in Europa.

    Dus als je ooit de kans hebt of krijgt om dit mee te maken: DOEN! Je ziet Schiphol dan echt van binnenuit, en de vliegtuigen van dichtbij.
     
    arjen05, BIndair, Lionell en 15 anderen vinden dit leuk.
  3. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Interessant..maar ik snap het nog niet helemaal..stel ik koop een businessclass ticket binnen europa of niet, wat moet ik nu doen voor zo'n VIP behandeling?
     
    BIndair en Centurion81 vinden dit leuk.
  4. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Schiphol heeft het VIP centre als standaard service voor passagiers. Kosten 300€ voor de 1ste gast en 115€ voor de volgende(n). Kan ook op een Transavia economy ticket
    https://www.schiphol.nl/en/download/1492598424/2GDo7xUm8wQqmgy6iIAYu.pdf

    Als je tickets boekt via de amex travel agent en je hebt een Centurion kaart, dan boekt amex de Schiphol VIP service er standaard bij.
     
    BIndair, Grouchy, Centurion81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Niet helemaal (als ik jouw bericht goed begrijp).

    - De kosten kloppen, maar, is ex btw. Dus er komt nog 21% btw bij.

    - Het maakt niet uit via welke maatschappij je vliegt. Het enige verschil is dat als je met KLM vliegt, je naar het vliegtuig wordt gebracht door iemand van KLM. Vlieg je met een andere maatschappij dan wordt je door iemand van de lounge zelf gebracht.

    - Het Vip Centre krijg je niet standaard bij Amex Centurion. Je moet er specifiek naar vragen, en, je betaald er gewoon voor. Naar het vliegtuig gebracht worden wel.

    - Je hebt trouwens iedere keer een andere auto die je naaf het vliegtuig brengt.

    - Ik zal over een tijdje een keer iemand meenemen van het forum (die daar zin in heeft of het mee wil maken) als we dezelfde vlucht hebben :)
     
    arjen05, lloydje33, Sandor en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Een first class ticket bij AF boeken is volgens mij ook een optie.
     
    Centurion81 vindt dit leuk.
  7. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Geef Air France toegang tot het Schiphol Vip Centre weg bij First Class boeking ja?
     
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Centurion81 vindt dit leuk.
  9. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Wat goed zeg, inderdaad! En voor de mensen die niet de volle pond willen betalen maar met miles 1st class boeken bij Air France, goed nieuws:

    - The VIP Service Schiphol is also available if you are in the possession of a so-called Flying Blue Award ticket for La Première.
    :D:)
     
  10. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    We hebben tijdens de grote drukte deze zomer met ons gezin ook gebruik gemaakt van deze service. De heenreis ervaring was leuk (zoals hierboven) maar de echte waardering kwam na de lange vlucht uit het verre oosten:
    - geen wachtrij bij de immigratie, er stond een douanier klaar bij binnenkomst
    - geen wachten bij de bagageband, de bagage wordt door het VIP center opgehaald voordat de bagage op de band gaat
    Enfin, binnen een half uur na aankomst zaten we in de auto naar huis.
     
    Carel1, Didier13, Ready2Board en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Wow, dit is echt een geweldige ervaring lijkt me een keer. Alleen vind ik de kosten niet echt in verhouding staan tot de ervaring.

    @Centurion81 dank voor het verslag. Echt cool!
     
  12. Ik heb t ook een keer mogen meemaken, maar vind t echt geen toegevoegde waarde hebben.
     
  13. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik vind het een top service en zeker iets wat ik vaker zal boeken. Ik vind dat als je bijvoorbeeld Emirates first vliegt dat je ook deze service moet krijgen maar helaas is dat niet zo
     
    Centurion81 en JustinCase vinden dit leuk.
  14. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Ik ook. Vind het ideaal, zeker om de drukte te ontlopen. Een andere rede is dat ik lekker last minute op kan komen draven.
     

Deel Deze Pagina