Vertrekken van CPH, welke ochtendvlucht naar van AMS naar CPH

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Goldfly, 2 jan 2015.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik twijfel wat ik moet doen, Ik vlieg met KLM beginnende vanaf CPH met ruimbagage ( scheelde paar honderd euro). Mijn vlucht naar Amsterdam vertrekt om 11:50. Nu heb ik 2 opties:

    KL1125 AMS-CPH vertrek 07:55 aankomst 09:15
    of
    KL1127 AMS-CPH vertrek 09:45 aankomst 11:05

    Het liefst neem ik natuurlijk de 1127 omdat ik dan alleen uit en weer in hoef te stappen. Het maakt niet uit als de vlucht vertraging heeft omdat het om het zelfde vliegtuig gaat wat me weer naar AMS brengt.
    Echter, ik maak me zorgen om mijn bagage. Als ze die gaan uitladen, hebben ze dat snel genoeg verwerkt om weer in te laden? Lijkt me niet als je het moet opvragen en weer in moet checken? zit tenslotte maar 45 minuten tussen aankomst en vertrek.
    Denken jullie dat het mogelijk is om de bagage van CPH direct weer door te labelen naar AMS en verder? of doen ze dat niet? Hoor graag jullie advies/gedachten hierover.
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    dit is een lastige! Ik dacht direct 'de 1127 nemen, je zit toch op 't zelfde toestel, dus 45 minuten is prima'. Tot ik over de ruimbagage las. Dat wordt krap in 45 minuten denk ik! Alleen daarom zou ik de 1125 aanraden, maarja, dan zit je 2 uren extra op CPH. De lounge daar is wel ok - leuk ingericht, maar niet veel eten.

    Ik had overigens gister exact dezelfde overweging, tot vluchtnummers aan toe :cool:
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Goldfly,
    Het klinkt alsof je een AMS-CPH + CPH-AMS-XXX hebt geboekt. Dat betekend volgens mij dat je eerste boeking slechts tot CPH is en je technisch gezien deze dus moet claimen en weer opnieuw inchecken. Ik heb iets vergelijkbaars in DOH ooit wel eens gedaan toen ik doorvloog met een andere airliner en niet door de douane wilde (lees een duur visum om je koffer in te checken). Toen heb ik staff gedraagt mijn bagage te halen aan de hand van mijn luggage tag en die bij de gate weer laten inchecken. Al met al omslachtig, ik weet dan CPH efficient is maar of ze zo zijn... Ik zou het niet durven.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Hi SVDH,

    KLM houdt voor Europese vluchten een standaard overstaptijd van 40 minuten aan ( http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/at_the_airport/connections/index.htm )

    Kan ik hieruit lezen dat KLM voor Europese overstappen ( wat CPH is) aangeeft volledige afhandeling en transfers van het ene KLM vliegtuig naar het andere kan doen?
    Hoe zit het met aansprakelijkheid? Misschien gewoon maar navragen bij KLM?
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Hi Flying doc,

    Klopt. ik ga AMS-CPH als award boeking maken. dus inderdaad een ander ticket. het is inderdaad tricky.. maar ja, 2 uren! :)
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik denk dat @Flying doc gelijk heeft en je misschien je bagage moet claimen. Dan ga je het niet redden. Je kunt KLM bellen, maar die gaan waarschijnlijk geen zekerheden geven als ze dat niet verplicht zijn en, wederom, omdat het verschillende tickets zijn, zijn ze volgens mij niet verplicht om je bagage te transferren. Vlieg je vanuit CPH naar je eindbestemming, of ga je weer via AMS? Indien via AMS, hoelang heb je daar? kun je daar weer land-side gaan en dan alsnog je bagage inchecken?
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heb in Amsterdam een uur en 45 minuten al ik land vanuit CPH dus vanuit CPH niet naar eindbestemming. Bedoel je dat ik mn bagage niet meeneem naar CPH maar in AMS opsla, en dan bij mn transfer in AMS inchecken? Accepteert KLM dat? dan gooi ik t inderdaad in een kluisje op AMS
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat zal niet werken helaas gezien je de eerste leg al genomen hebt. Wellicht kan je het gooien op teveel handbagage (en checken ze het voor je in bij de gate/tranfercentre) maar dan moet je eerst door de veiligheidscheck en ben je je busje shampoo al kwijt ;)
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik weet niet of KLM het accepteert! je zult ze moeten bellen, maar wederom als ze niet verplicht zijn iets te garanderen, gaan we dat waarschijnlijk niet doen, en dus is het een gok.
    Kort gezegd denk ik dat je veel moet gokken en/of geluk hebben als je de korte stop kiest. De stop van 2 uren is veel veiliger, maar ja, die kost dan wel 2 uren...
    Is een beetje de non-financial-cost van deze ticket-contstructie o_O
     
  10. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Creatieve oplossing! Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Ik las hier op flyertalk dat het bij Korean Air in ieder geval geen probleem is. Ik zou gewoon KLM even bellen. Desalniettemin Ik zou die onnodige risico's niet nemen: De MCT (Minimum connect time) op CPH is 45 minuten voor internationale vluchten.

    Edit: Volgens Expert Flyer is de MCT (Minimum connect time) op CPH 45 minuten. Daar zit het inchecken van bagage niet bij inbegrepen. Ik zou dat risico niet nemen.
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als KLM zelf zegt dat het kan, dan doe ik het, als ze niets garanderen dan neem ik de vroege vlucht wel.. zucht :-(
     
  12. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    KLM Twitter heeft me geantwoord dat het mogelijk is om mijn bagage op de 2e vlucht in te checken. Ik hoef dus alleen mn koffer in een kluisje op SPL te bewaren en hem daarna in te checken. Ik ga in de ochtend proberen mn koffer direct al op de 2e vlucht in te checken voordat ik naar CPH vlieg. we zullen zien
     
  13. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik betwijfel of dat lukt, aangezien je (als je het goed is) pas voor de tweede leg kunt inchecken als je de eerste hebt gevlogen. Als het wel lukt zou het in theorie hele interessante situaties Kunnen opleveren als je je eerste leg mist. Let us know!
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Mooi zo! weer een probleem opgelost, en dat voor de kosten van een bagage locker :)
    DAT zou ik dan misschien weer niet doen, ik denk dat dat vragen om problemen is.
     
    Quinten vindt dit leuk.
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik twijfel nu toch weer, de bagage check-in voor intercontinentale vluchten sluit 1 uur van te voren. Als ik 25 min te laat uit CPH kom ben ik volgens mij al de pisang als ik eerst mn koffer uit die kluis moet gaan halen. Dan toch maar 2,5 uur duimen draaien op CPH.. Gelukkig is alles in J...
     
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    2 uren is nog wel te doen in de lounge daar. Er is één desk voor 2 lounges, je gaat waarschijnlijk naar rechts gestuurd worden. Als je dan de lounge binnenkomt moet je even naar links kijken, half verzonken is een rij fijne stoelen en banken waar je prima een uurtje of 2 kunt relaxen.
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    wat is eigenlijk je uiteindelijke bestemming?
     
  18. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    LAX
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    dacht al in die richting, mijn ex-CPH vlucht is ook naar de VS :)
     
  20. PHKCB

    PHKCB Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Leuk te lezen dat er meer zijn :) En allemaal in C mag ik aannemen? Ik ga in april op de 1125 heen en op de 1126 terug, door naar LAX+HNL, (zonder ruimbagage)
     
    FlyingDutchman87 en SVDH vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina