Kreeg net onderstaande notificatie. Zal ongetwijfeld ook op andere data beschikbaar zijn, maar daar moet je zelf even mee spelen...
Geachte heer XXXXXXX U heeft via onze website een ticket geboekt met bestemming New York. Helaas moeten wij u informeren dat als een gevolg van een fout bij het laden van de tarieven door Air Canada uw ticket niet geldig is. Wij zijn op dit moment in contact met Air Canada om helder te krijgen wat er precies is gebeurd. Wij hebben onze administratie inmiddels gevraagd om het door u betaalde bedrag vandaag terug te storten. Afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank zou dit bedrag morgen (dinsdag 29 augustus) bijgeschreven moeten staan op uw rekening. We begrijpen dat dit een enorme teleurstelling is voor u. We helpen u graag met het zoeken naar een alternatief reisschema. Hiervoor kunt u ons bellen via telefoonnummer 020 - 20 52 150 (lokaal tarief). Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen informeren.
Ik gisteren ook geboekt BRU-EWR & DUS-YYZ. Tickets binnen. Andere vraag over parkeren: Kan men daadwerkelijk bij P+R Angermund gratis parkeren, zonder milieusticker, en dan met de S-Bahn naar vliegveld? Iemand enig ervaring mee of wellicht andere opties? Voor Brussel weinig keuze dan gewoon parkeergarage? Alvast dank voor jullie reactie
oke max 24hr? toch nog even goed nakijken dan. Verder iemand de goedkoopste (liefst snelste) manier om van NEWARK airport naar Staten Island te komen?
Ik ben laatst met de Amtrak/Newark express vanaf Newark de city in gegaan. Trein komt aan op Penn Station. Hier neem je een metro naar de halte South Ferry Station. Daar stap je vervolgens op de gratis ferry naar Staten Island.
Lekker als die van jou wel gewoon blijven staan en AC er gewoon een aantal uitgegooid heeft die echt te laag in prijs waren?! Succes!
Ik denk dat er een heel aantal blijven staan. Ik heb geboekt voor 180 naar oostkust USA. datzelfde ticket staat nu te koop voor 350. De nederlandse/europese wet schrijft voor dat bedrijven diensten en bestellingen van goederen mogen annuleren als de consument redelijkerwijs kan weten dat het een fout is. Ik denk dat dat hier niet opgaat. Norwegian biedt soms tickets aan naar de USA voor 250,- en zag dat wow voor 100,- per enkele reis bezig is. In dat licht vind ik 180 geen overduidelijke fout en/of een onredelijk tarief. Wat zijn jullie ideeen hierover?
Ik vind zeker dat je gelijk hebt. Ondertussen zijn we wel in een tijdperk beland waar tickets van rond de 200/300E van Europa naar de oostkust de standaard zijn. Echter is die wet zo vaag en breed geformuleerd dat ze van alles kunnen verzinnen om je ticket alsnog te cancelen.
Welke termijn staat ervoor dat de airliner/boekingskantoor kan annuleren en jij dus recht hebt op je product?
Volgens mij is daar niet echt een termijn voor voor. het is nu bijna 48 uur geleden dat ik de E-Tickets heb ontvangen. Ik wacht een week voor ik verdere plannen ga maken. Overigens denk ik niet dat een OTA uit zichzelf die tickets zal annuleren, maar dat dit vanuit de airline komt.
Hier heeft een Duitse persoon e.e.a. uitgezocht: Ich denke wir sollten nicht aktiv auf AC oder eine der Buchungseiten (Lastminute, Expedia, ...) zugehen, bevor nicht min 14 Tage verstrichen sind. Das fällt natürlich schwer, erhöht jedoch die Chancen auf Erfolg. Zwar gibt es keine gesetzliche Frist bis wann eine Stornierung stattgefunden haben muss, jedoch liest man bei verschiedenen Quellen, dass Gerichte in der Regel ab 14Tagen einer Stornierung kritisch gegenüber stehen. Auf der AC Seite ist zudem die Rede, dass Sie versuchen Errorfares innerhalb von 72 Stunden zu stornieren. Ich denke aber das man auch hier gut und gerne das doppelte Rechnen kann, da durch den Error Fare ja extrem viele Flüge betroffen waren. Bisher hat noch keiner eine offizielle Stornierung von Air Canada oder einer Buchungsseite bekommen, sondern lediglich einen geänderten Status auf der AC Seite. Noch ist also alles offen From Air Canada's website (gefunden auf holidaypirates.com): Air Canada will use reasonable efforts to notify the customer: a) Within 72 hours after the carrier becomes aware of the publishing of an erroneous. fare, that all or any portion of their ticketed itinerary has been cancelled; or b) At least 24 hours prior to the customer’s scheduled departure from the point of origin issued on the ticket, that all or any portion of their ticketed itinerary has been cancelled, if the ticket was purchased less than 72 hours before their scheduled departure from the point of origin. https://www.aircanada.com/content/dam/aircanada/portal/documents/PDF/en/International_Tariff_en.pdf