Vergoeding Delta ticket

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Maarten_22, 13 nov 2017.

  1. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ik ben vanochtend met vertraging aangekomen op Schiphol vanuit Amerika. Hierdoor heb ik mijn aansluiting gemist naar CMB.(ik was niet van plan die te vliegen) Enkele maanden geleden heb ik een retour ticket CMB-AMS-LAX gekocht.

    De laatste LEG is nu verplaatst naar woensdag(dan is de volgende directe vlucht pas). Als ik deze vlieg, en een ticket terugboek op punten, kan ik dan aanspraak maken op compensatie? Het betreft een Delta ticket, direct geboekt bij Delta.
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik geloof niet dat je enige aanspraak kan maken op Europese regels aangezien je AMS slechts gebruikt als transitluchthaven, de vertrekluchthaven en de bestemming buiten de EU liggen. Aan Delta heb je ook niet zoveel aangezien de vluchten worden uitgevoerd door KLM vermoed ik.
    Het enige wat je kan doen is KLM raadplegen en daar een serieuze klacht neerleggen, maar aangezien je de vlucht niet in de planning had om te maken én ik mijn punten er niet aan zou willen spenderen verwacht ik niet dat je veel vergoeding gaat krijgen.
     
  3. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Vlucht naar Nederland was met Delta, vlucht naar CMB met KLM. Het is echter een Delta ticket en KLM verwijst mij dan ook door naar Delta.
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het lijkt mij dat Delta moet proberen om je zo snel mogelijk op je bestemming te krijgen. Met zeker 48 uur verschil lijkt mij dat ze daarin te kort schieten, omdat er zeker alternatieven zijn om je daar te krijgen. Dat zou ik zeker aanhalen als je met Delta contact hebt.

    Je zou ook kunnen aangegeven dat de reden van je bezoek aan CMB nu mist en of je daarom de vlucht kan cancelen in ruil voor een deel vergoeding van de ticketprijs. Die lijkt me alleen niet erg hoog als ik mij de deal kan herinneren :D

    Ben verder geen expert in compensatie...
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2017
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  6. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Er waren eerdere vluchten met overstap, echter hadden alle vluchten minimaal 5 uur later aan op de eindbestemming.
     
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Wanneer je op Schiphol met vertraging aankomt en een aansluitende KLM vlucht hebt dan regelt in mijn ervaring toch KLM normaal het overboeken/de vervangende vlucht?
    Anders de Delta app gebruiken om KLM te overrulen als ze je het gewenste niet aanbieden; de Delta app geeft normaal allerlei alternatieven aan. Als je weet wat je wilt dan boek je die vluchten via de app (of bel je Delta om er zeker van te zijn dat alles ook goed gaat en die boeken je dan op die gewenste vluchten).

    Ik weet niet wat je precies wilt/wenst als tegemoetkoming/vergoeding. Wat je kan proberen is om duidelijk te maken dat dankzij de vlucht woensdag dat gedeelte van de trip geen zin meer heeft en het resterende bedrag terug te krijgen of om op een of manier een 'goodwill gesture' te krijgen (Skyimles/voucher etc). Status bij Delta helpt hier vaak bij.

    Verder nog: Als een vlucht van een trip geboekt bij Delta meer dan 1 uur veranderd mag ik altijd cancellen (of kosteloos wijzigingen).
     
  8. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Bedankt voor de reacties tot nu toe. Mijn vraag is of ik recht heb op EU Regulation 261/ 2004. Ik neem aan dat ik dit sowieso niet heb als ik de laatste leg AMS-CMB niet vlieg aangezien de delta vlucht BOS-AMS maar 40 minuten vertraging had. Als ik echter de laatste leg AMS-CMB wel vlieg is de vertraging meer dan 5 uur.
     

Deel Deze Pagina