Verandering op het treinstation van Brussels Airport

Discussie in 'Nieuws' gestart door Lionell, 29 mei 2015.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag ontvangen via de nieuwsbrief van Brussels Airport, blijkbaar komen er een aantal veranderingen aan mbt de toegang van de perrons. Momenteel kan je gewoon de lift of de roltrap naar het station nemen en is er vrije toegang tot de perrons, maar vanaf 1 juni dien je het vervoersbewijs te scannen om toegang tot het perron te krijgen.

    Screen Shot 2015-05-29 at 19.22.27.png
     
  2. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Maar de échte reden is waarschijnlijk eerder de uitgangscontrole... ofwel om te checken of je je Diabolo-toeslag wel hebt betaald.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Die Diabolo toeslag is ook weer zo'n uitvinding van de NMBS en de Belgische regering... We geven teveel uit om het traject te bouwen en het is niet op tijd klaar, dus we rekenen de klanten een extra toeslag aan om dat te compenseren.
     
    Mike vindt dit leuk.
  4. Maan

    Maan Guest

    O crap... heb ik net zo'n ticket gekocht naar Diegem om op Brussel uit te stappen kan dit dus niet meer -.-
     
  5. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Misschien wel... want toen ik mijn reis naar Diegem voorbereidde, moest ik uitstappen op Brussels Airport en vanaf daar een lijnbus pakken. Volgens mij kunnen ze onmogelijk de passagiers filteren die op Brussels Airport blijven en de passagiers die doorreizen naar bijvoorbeeld Diegem.
     
  6. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Tegenover t station in Diegem ligt toch het NH Brussels Airport... letterlijk 1 min lopen... die hebben natuurlijk ook wel shuttles naar de airport maar weet niet helemaal of t gratis is
     
  7. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, daar heb ik vorige maand een nachtje geslapen, voordat ik vanaf Brussel vloog. De shuttle is geheel gratis, maar qua kostenplaatje is het alsnog interessanter om je treinticket naar Diegem te boeken (met uiteraard uitstappen @ Brussel Airport en overstap op de shuttlebus)
     

Deel Deze Pagina