Vancouver (YVR)

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. LarssonS

    LarssonS Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    [​IMG]
    VANCOUVER (YVR)

    Factsheet
    Bestemming: Vancouver (Canada)
    Inwoners: ruim 600.000, rondom de stad een ruime 2.000.000
    Munteenheid: canadese dollar (CAD), zie: http://www.wisselkoers.nl/canadese_dollar
    Luchthaven: Vancouver International Airport (YVR)
    Skyteam Lounge: Premium Plaza Lounge

    Hoe kom je er?
    Dagelijks direct vanaf AMS met KLM of in het zomerseizoen is er ook nog de keuze voor een directe vlucht met Air Transat. Uiteraard zijn de mogelijkheden met overstap nog groter (o.a. via LHR of FRA).

    Indien je vanuit Amsterdam vliegt en graag van de loungetoegang bij KLM ter plaatse gebruik wilt maken kom je terecht in de gedeelde Premium Plaza Lounge. Ondanks de wisselende reviews zijn deze lounges (gelukkig recentelijk verbouwd) van prima kwaliteit. Alhoewel ze wat klein aandoen is het assortiment prima op orde. Gezien de vele Aziatische inwoners en toeristen in de stad is het eten ook op deze doelgroep toegespitst. Gelukkig is deze keuze er redelijk (lees: beter dan AMS) en wordt e.e.a. snel aangevuld. WiFi is uiteraard voorhanden (standaard WiFi van de luchthaven) en presteert prima.

    [​IMG]

    Vancouver
    De stad Vancouver heeft ondanks het redelijk beperkte inwoneraantal een aardige skyline. Alhoewel deze niet is te vergelijken met wereldsteden als New York, heeft Vancouver toch een aardig internationale uitstraling.

    Naast de uitstraling van de stad zelf beschikt Vancouver over genoeg bezienswaardigheden om je te vermaken. In Stanley Park kun je heerlijk wandelen, totempalen bezichtingen, het Vancouver Aquarium bezoeken of om 21.00 je laten verrassen door de Nine O'Clock Gun. De Vancouver Lookout is de plek waar je moet zijn om de stad vanuit een andere hoek te bewonderen. Hier heb je een prachtig uitzicht over de stad. Ook vliegtuigfanaten kunnen hun hart ophalen. Bij de Vancouver Seaplane Terminal is het een komen en gaan van watervliegtuigen. Je kunt daarmee ook naar diverse bestemmingen vliegen of een rondvlucht over de stad boeken. Zoek je ander soort vermaak met een minder stads karakter dan is het Capilano Suspension Bridge Park misschien interessant. De 137m lange brug en het omliggende park met informatie en loopbruggen zijn bovendien erg geschikt voor familie's.

    [​IMG]

    Tips
    * Indien je met een huurauto vanaf het vliegveld komt, ben je ongeveer een twintig minuutjes onderweg naar downtown Vancouver,
    * Vergeet niet ook dan al rechtsaf te slaan waar mogelijk (ook bij rood licht!) zodat ook de Canadese vrienden door kunnen blijven rijden,
    * De stad beschikt over een prima OV netwerk. De auto kun je dan ook eigenlijk zo goed als laten staan,

    Funfacts
    * Een van de partnersteden van Vancouver is....Amsterdam!
    * Ontbijten doe je uiteraard bij "De Dutch", met panne(n)koeken en meer!

    [​IMG]

    Verdere omgeving
    Vancouver als stad is mooi, maar als portaal verder het land in nog veel mooier. Vanuit hier vertrekken vele toeristen met huurauto's of campers. Je komt vrij eenvoudig vanuit hier richting de bekende National Parks in het westen (bv. Banff of Jasper). Ook kun je (mits je beschikt over de juiste ESTA papieren) hier de grens oversteken richting de US (houd hierbij rekening met vertraging door controle's).

    Heb jij tips, tricks, ervaringen of vragen over deze bestemming? Post ze dan hieronder :).
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2014
    FlyingDutchman87 en SVDH vinden dit leuk.
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben echt Canada fan .. (Toen ik in Dubai aankwam 3 weken terug ging ik als 1e gelijk op zoek naar een Tim Hortons) Maar ben altijd te vinden in de Toronto area..

    Ik heb wel altijd het gevoel dat Vancouver geen goedkope stad is om als toerist naar toe te gaan... klopt dat?
     
  3. LarssonS

    LarssonS Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Het prijsniveau in de stad zelf is vergelijkbaar met het prijsniveau in heel British Columbia. Goedkoop is het niet, maar excessief duur ook zeker niet :). Hotelprijzen kunnen nogal fluctureren, maar dat is eigenlijk in elke grote stad wel zo. Door de layout van de stad en het goede OV kun je daar wel slim omheen werken.
     
  4. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben net een week terug uit Vancouver.
    Ik heb veel familie daar in de omgeving wonen en ben er al 4 keer geweest.
    Het is echt mijn lievelingsstad, het mooie vind ik dat je er in een half uur op de piste kan staan of naar het strand kunt gaan. Aanraders als je wat meer wilt dan enkel een citytrip; Whistler, Vancouver Island en Manningpark.

    Als alternatief kun je ook nog kijken om te vliegen op of vanaf Seattle. Is vaak wat goedkoper en is met de Amtrak train ongeveer 2 uur naar Vancouver. Levert je gelijk een mooie rit op:)
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik overweeg een overland van YVR naar YYC, iemand al eens gedaan?
     
  6. LarssonS

    LarssonS Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Van YVR naar YYC is prima te doen. Je pakt dan nog een stuk van de toeristische route in British Columbia mee ook :).
     
  7. HiltonHotelFans

    HiltonHotelFans Blue Tier

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Mooie stad, fijn om te wandelen en een super mooi park. Let wel op de binnenstad, er zijn een aantal plekken waar zaken zijn vervallen.
     

Deel Deze Pagina