Van welke alliantie ben jij fan?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 31 mrt 2016.

?

Wie is je favoriete alliantie?

1. Skyteam (KLM, Delta, Air France, Alitalia, Kenya Airways, Garuda, etc)

17 stem(men)
    65,4%
  2. Star alliance (Brussels airlines, Lufthansa, United, South African, Asiana, Singapore, etc)

3 stem(men)
    11,5%
  3. Oneworld (British Airways, American Airlines, Iberia, Cathay pacific, Qatar airways, LAN, etc)

6 stem(men)
    23,1%
  4. Etihad partners (Etihad, Air Berlin, Air Serbia, Air Seychelles, Alitalia, etc)

0 stem(men)
    0,0%
  5. Low cost carriers

0 stem(men)
    0,0%
  6. Onafhankelijke airlines (Emirates, Kuwait, Royal air Maroc, etc)

0 stem(men)
    0,0%
  1. Flying doc

Flying doc Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    113
    Hier op Insideflyer NL proberen we iedereen te voorzien van de inside outs betreffende de frequent flyer programma's. Gezien de dominante positie van KLM/Air France verwacht ik dat Skyteam de meest gevolgde speler is, maar dit hebben we nooit onderzocht. Om onze content nog meer toe te spelen op de lezer wil ik jullie vragen in deze poll aan te geven welke alliantie favoriet is.

2. FlyRicky

FlyRicky Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    ST... Al begin ik stiekem steeds meer een oogje te krijgen voor OneWorld en overweeg ik daar misschien ook wat beter op J error fares te gaan letten om makkelijk BA Silver of Gold te halen dit jaar :).

3. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    621
    Trofeepunten:
    113
    Skyteam vanwege locatie. Voor luxe kan je beter voor OW gaan denk ik. Mocht ik nog verhuizen naar UAE dan zal ik denk ik voor Etihad gaan

4. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    +1 voor Skyteam. Alhoewel ik nu aan het kijken ben bij *A. Vorig jaar (en ook dit jaar) regelmatig met OW gevlogen.

5. chawa

chawa Active Member

Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Skyteam vanwege lokatie en tel.bereikbaarheid.
    Begin dit jaar wel belangstelling voor OW, een paar vluchten met BA geboekt. Eerst maar kijken en ervaren of het zo interessant is.
    Kan nog geen keuze maken voor status match tussen OW of ST.
    Ik heb gekozen om Etihad te laten vallen voor wat het is, Miles die ik daar heb zal ik kijken voor de mogelijkheid aan goede doelen te schenken.
    Ondanks de luxe(classes) ben ik niet gecharmeerd van alle zandbak maatschappijen.

6. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    621
    Trofeepunten:
    113
    Volgens mij is het niet nodig om het te hebben over zandbak maatschappijen? :-D

7. Lionell

Lionell Administrator Medewerker Captains

Leuk Bevonden:
    2.802
    Trofeepunten:
    113
    Voor mij is het vooral Oneworld vanwege de elite status, was makkelijk met mijn mileage runs vorig jaar. Voor de rest het ik Star Gold wat makkelijk is voor de keren dat ik met SN vlieg...

8. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    931
    Trofeepunten:
    113
    Voor mij Oneworld vanwege het relatief easy halen van elite status vorig jaar. Voor de toekomst weet ik niet hoe realistisch elite status is. De perks wennen helaas wel snel ;-).

Lionell vindt dit leuk.
  9. Innersoul

Innersoul Active Member

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Mijn keycord (waar mn 'bekende maatschappij met dikke FB banden' personeelspas aan hangt) is van Flying Blue....mijn voorkeur moge duidelijk zijn haha ;)

Laatst bewerkt: 31 mrt 2016
    Lionell vindt dit leuk.
  10. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.803
    Trofeepunten:
    113
    Lastig dit. Alle allianties hebben luchtvaartmaatschappijen in hun portfolio waarvan ik fan ben. SkyTeam heeft het altijd goede China Southern Airlines terwijl Star Alliance met Air China ook een topnotch luchtvaartmaatschappij heeft. Oneworld mag trots zijn dat ze American Airlines in hun portfolio, tilt het niveau van de alliantie naar een hoger level. Dan is er nog Etihad Partners. Wat mogen zij trots zijn dat ze Alitalia hebben weten te strikken. Hun ground service op de luchthaven Rome Fiumicino is werkelijk buitenaards goed. Dit zie je onder andere terug in de geweldige lounge faciliteiten. Daarnaast is hun cabine personeel geweldig. Misschien wel het vriendelijkste cabine personeel wat ik ooit gehad heb. Ondanks dat Alitalia ook nog onderdeel is van SkyTeam, beschouw ik het als een member van Etihad Partners.

Ik kan gewoon geen keuze maken, dan doe ik de bovengenoemde luchtvaartmaatschappijen te kort. Stuk voor stuk zijn het luchtvaartmaatschappijen waar ik warme herinneringen aan overgehouden heb.

kevinvdwal vindt dit leuk.
  11. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    931
    Trofeepunten:
    113
    Ik verheugde me nog wel zo op het onderdeel British Airways van je betoog..... ;-)

Lionell vindt dit leuk.
  12. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.803
    Trofeepunten:
    113
    Helaas waren mijn vluchten met British Airways net iets minder goed dan de vluchten met American Airlines. Aangezien ik dit jaar geen American Airlines vlieg, is de kans groot dat British Airways volgend jaar wel op de lijst staat:)

jongesander vindt dit leuk.
  13. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.803
    Trofeepunten:
    113
    Gisteren zei ik nog dat ik dit jaar geen American Airlines vlieg, paar uur later heb ik 6 segmenten met American staan...

Flying doc vindt dit leuk.
  14. Lionell

Lionell Administrator Medewerker Captains

Leuk Bevonden:
    2.802
    Trofeepunten:
    113
    In een 757? :D

WorldTraveller vindt dit leuk.
  15. WorldTraveller

Leuk Bevonden: