upgrade naar Business

Discussie in 'Economy Fares' gestart door Sanderd, 5 dec 2018.

  1. Sanderd

    Sanderd Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Weet niet of dit de juiste plaats is om dit te posten..

    In januari vlieg ik met United van Brussel naar NYC.
    Ik heb reeds een upgrade naar economy plus geboekt bij United, maar zou graag naar Business upgraden.
    Wat doe ik best? Wachten tot dag van vlucht en vroeg genoeg naar luchthaven gaan en via de balie van United een upgrade bij te boeken??

    Of zijn hiervoor andere mogelijkheden?
     
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dag Sander,
    Welkom op het forum!
    Om je vraag te beantwoorden hebben we wat meer informatie nodig.
    welke dag vlieg je?
    Welke boekingsklasse?
    Heb je Status bij United?
    heb jij miles of upgrade-certificaten om te gebruiken?

    Vul het even aan en ik adviseer je graag.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Als ik het goedkoopste economy tarief bij United boek, dan kan ik helemaal niet upgraden naar business. Het valt me trouwens op dat als ik wel de mogelijkheid heb om te upgraden, dit ontzettend duur is bij United. Een leuke upgrade aanbieding heb ik nog niet gezien, maar allicht dat mijn beperkte ervaringen met United niet representatief zijn. De keren dat ik vloog, was er meestal tijdens het inchecken geen enkele stoel meer vrij in business.
     
  4. Sanderd

    Sanderd Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    @Goldfly : de info die ik gaf was idd wat vaag.
    ik vlieg van maandag 28/01 van Zaventem naar EWR en vrijdag 01/02 terug van EWR naar Zaventem.
    Heb geen status bij United, heb wel +80.000 miles &more miles staan. Liefst zou ik deze nog wat sparen, en enkel betalen om upgrade te krijgen naar business.
    brekingsklasse: L

    Alvast bedankt voor de info!
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk dat je weinig tot geen kans hebt.
    -L-klasse is laag, als het al kan is het tegen 550$ + 20.000 UA miles die je niet hebt.

    Als economy overboekt is dan is het eigen elites eerst, dus dan sta je ook achteraan.

    Upgraden met Miles&more op United heb ik weinig ervaring mee, maar reken op minimaal 550$ bijbetaling per enkele reis.
    Als er nog lege stoelen vrij zijn op de ochtend van vertrek dan verkopen ze die natuurlijk wel, maar reken dan op 700-1200$ of iets in die range...
     
  6. Sanderd

    Sanderd Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Vreesde er een beetje voor, vandaar dat ik reeds de upgrade boekte naar economy plus. Indien ik niet verder kan upgraden heb ik op zijn minst "the next best thing" in dit vliegtuig althans.
    Indien het neerkomt om een behoorlijke kost te betalen, hiertoe ben ik bereid, maar het moet redelijk blijven :)

    bedankt voor de info!!

    ik hou jullie op de hoogte hoe het verlopen is..
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Economy plus is feitelijk geen upgrade.. is een stoel met meer beenruimte en voorin de economy cabin.. het is geen andere boekingsklasse en verhoogt op geen enkele manier je positie ten opzichte van een upgrade naar business.. elites krijgen die stoel gratis
     
  8. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    In februari gaan we op basis van FB award tickets met een rechtstreekse KL vlucht naar SFO. Op basis van platinum status hebben we al EC stoelen gereserveerd. Wat zijn jullie ervaringen qua upgrade naar WBC? Krijg je met een award ticket een online aanbieding bij het inchecken? Of zijn er mogelijkheden om dat te doen op de luchthaven? Of is upgraden met een award ticket kansloos?
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    De route AMS-SFO zit in business bijna altijd volledig vol. Voor vertrek komt er bijna nooit upgrade space vrij om met miles te upgraden. In het geval dat er nog 1 en (onwaarschijnlijk) 2 stoelen vrij zijn op de dag van vertrek kan je die in de lounge met miles kopen. Houdt er rekening mee dat de prijs hoogstwaarschijnlijk rond de 100K miles per stoel zal liggen of hoger. Ik kreeg 2 maanden geleden een quote voor AMS-SFO voor de laatste stoel, en dit was 112.000 miles. De kans voor 1 persoon is al klein, en voor 2 wat mij betreft nihil, maar zeg nooit nooit en wens je alle succes.
     
    Warren en beuse242 vinden dit leuk.
  10. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor je snelle reactie @Goldfly ! We zullen ons voorbereiden op een reguliere vlucht zo te horen zonder upgrade helaas ;-). Al helemaal aangezien we op award tickets vliegen zal de kans nagenoeg nul zijn.
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dat het een award ticket is maakt na check-in niets meer uit. Je krijgt dezelfde aanbieding als iedereen. Mocht er voor check-in ( nogmaals dit is zeer onwaarschijnlijk op deze route) upgrade award space vrijkomen wordt er wel naar je boekingsklasse gekeken, en moet je denk ik met jouw ticket ergens tussen 50-70K per stoel denken.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  12. Sanderd

    Sanderd Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ondertussen terug thuis.
    Even mijn ondervindingen:
    Bij het inchecken bleek dat er nog 2 business stoelen vrij waren.(ideaal, wij waren met twee) upgrade kost 830 dollar per stoel. Best veel, maar hebben dit toch gedaan. Absoluut geen spijt van! In het terugkeren exact hetzelfde, toen echter wel overgeslagen (terugreis veel korter en een nachtvlucht + dan werd het echt helemaal te duur..)

    Bedankt allen voor de info, deze kwam van pas.

    Tot de volgende
    Sander
     
    MRB, Roberto, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina