Upgrade naar AF KLM Amex Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door ramondg, 15 okt 2018.

  1. ramondg

    ramondg Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Vorige week vloog ik naar London en werd mij op Schiphol een platinum upgrade aangeboden (heb al gold). Had haast dus moest verder. Heb gelezen dat als je al in bezit bent van Amex card dat niet alle aanbiedingen van toepassing zijn. Wat is de beste manier om te upgraden van gold naar platinum en maakt het nog uit wanneer je dat doet?
     
  2. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik kan mij niet voorstellen dat je bij die verkoopgozers op Schiphol nou de beste deal krijgt qua upgrade :)
     
    Ambtenaruh en ramondg vinden dit leuk.
  3. ramondg

    ramondg Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Kosten 700 per jaar, 1e jaar 50% discount, dus 350 euro. Ik dacht eerst dat je van dit soortige aanbiedingen geen gebruik kan maken als je als een amex card hebt?
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Klopt naar mijn weten. Alleen nieuwe klanten...
     
  5. Michiel

    Michiel Newbie

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Ik had laatst hetzelfde probleem.... Haast en gesprek niet aangegaan. Hij riep echter wel iets in de lijn van 'mooie aanbieding [...] korting [...] ook voor gold', althans dat dacht ik te horen. Mijn voornemen is dus de volgende keer even kort het verhaal wat ze te vertellen hebben aan te horen. Mijn ervaring is echter dat als puntje bij paaltje komt, dit soort vertegenwoordigers de regels (wellicht bewust) niet kennen en in de loop van het gesprek de korting 'toch niet van toepassing blijkt te zijn'.

    We gaan het zien ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Of zelfs dat je er na het gesprek zelf achter komt dat het niet waar is.... zorg dat je zwart op wit hebt wat ze beloven.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. Rory

    Rory Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Die "mooie" aanbieding kan je vergeten als bestaand lid, je betaald gewoon de volle pond voor het lidmaatschap als je je kaart upgrade.

    Heb met AMEX deze discussie gevoerd om met terug werkende kracht de korting te laten toepassen. Dus wat de verkopers op o.a. schiphol roepen is niet waar en staat volgens mij ook in de algemene voorwaarden.

    Maar mocht je het toch zwart op wit krijgen zou ik graag een kopie ontvangen :) ga ik het alsnog proberen terug te halen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Toen ik tijd geleden kaart upgrade van Gold -> Platinum ook even langs de desk geweest op Schiphol met de vraag wat men mij kon bieden. Was precies het zelfde als de online aanbieding en men kon verder niets extra's regelen.

    Daarna lekker zelf in de Privium lounge zelf aangevraagd in de online omgeving :p
     
  9. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Laatst in Schengen gebied ook een aanbieding gehad. Ik heb een AMEX FB Platinum en een AMEX Business Green Card (als ZZP'er). Die man wist mij te vertellen dat er zeker nog een extra AMEX Platinum card bijkon, zou zeker geaccepteerd worden. Sprak nog enigzins mijn twijfel uit, maar hij wist het zeker.
    Uiteindelijk omdat ik dit toch niet helemaal geloof dat het door de acceptatie komt en ik enige haast had toch niet gedaan. Ben wel benieuwd hoe hij dat geregeld zou hebben, die drie kaarten tegelijkertijd ;)
     
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Zou je dan telkens geld over kunnen pompen? Dus 5000€ opnemen met kaart A, vervolgens die aflossen met kaart B, die vervolgens weer aflossen met kaart C en vervolgens C aflossen met A...repeat. :p
     
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Tja, als je toch eens creditcards met creditcards kon afbetalen..
    Zulk soort praktijken heten 'manufactured spend' en maatschappijen zijn er over het algemeen bepaald niet gelukkig mee. Proceed at your own risk.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  12. Paulve

    Paulve Newbie Premium Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Vraagje: ik ben nieuw hier en heb nu een Amex FB Gold, en m'n 30 bonus XP al gehad in juni. Als ik nu upgrade naar een platinum kaart krijg ik dan alsnog het verschil in bonus punten (+30 dus)?
     
  13. SallySpectra

    SallySpectra Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Nee, je krijgt 60XP erbij. Dus 90 XP totaal.
     
  14. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    In de VS kan dit, daar wordt dit een "balance transfer" genoemd. Je krijgt er geen cashback of miles voor, en meestal staat er een dikke rente op het bedrag. Loont zich daarmee alleen als je een betalingsachterstand hebt en je balance verplaatst naar een kaart met lagere rentes. Maar dan ben je in mijn ogen sowieso al verkeerd bezig met creditcards ;)
     
  15. Paulve

    Paulve Newbie Premium Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dat lijkt me onwaarschijnlijk, hoe kom je aan deze informatie?

    Volgens mij wordt mijn XP saldo aan het eind van dit jaar weer op 0 gezet en krijg ik in juni weer 60 XP erbij. Mijn vraag is krijg ik nu 0 erbij als ik voor platinum kies, 30 extra of zoals jij zegt 60 extra? Wie weet dit (zeker)?
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Je krijgt er 60 bij, zoals @SallySpectra al meldde.
     
    SallySpectra vindt dit leuk.
  17. Paulve

    Paulve Newbie Premium Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dus als je XP wilt kopen is eerst een Gold kaart en daarna upgraden naar Platinum je snelste weg naar 90 XP? Dan hoef je er nog maar 10 XP bij (Club Accor deal) en je zit al op Silver.
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zo koop je idd status, maar waarom wil je status op die manier? Je hebt er alleen iets aan als je ook werkelijk vliegt :D
     
    Johan10, lloydje33, Goldfly en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    En houdt er rekening mee dat er 6 maanden tussen moet zitten.
     
  20. Paulve

    Paulve Newbie Premium Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ja, inderdaad, maar je wilt vliegen gebruikmakend van je status, niet eerst "normaal" vliegen tot je je status hebt bereikt, toch?
     

Deel Deze Pagina