Upgrade kopen bij Ethihad

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Didier13, 25 feb 2015.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Krijgen het aanbod van Ethihad om onze vluchten te upgraden naar bc. De vluchten van dusseldorf naar abu dhabi met hun partner air berlin lijken me niet zo interessant ( bod tussen de 280 en 1100 dollar per segment) maar die met Etihad zelf van abu dhabi naar kathmandu wel ( bod tussen de 140 en 280 dollar per segment).
    Vraag: hoe groot is de kans dat je bij het laagste bod een upgrade krijgt? Iemand ervaring?
    Krijg je nog een herkansing?
    We hebben geboekt via een ota kunnen niet inzien wat de bezetting is van de vlucht, is hier nog een ander site voor?

    Thanks
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    De bezetting van de vlucht kun je terug zien via expertflyer. Als je wil dat ik dit voor je nakijk stuur mij dan even een privé berichtje met de gegevens. Voor het bod heb ik de tip om als je het minimumbedrag bied, er een tientje boven te gaan zitten. Veel mensen bieden namelijk het minimumbedrag en zo heb je meer kans om de hoogste bieder te zijn. De kans op een upgrade durf ik je niet te vertellen ;)
     
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Zojuist gedaan :)
     
  4. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Zie je mail. Op beide data zijn nog 7+ Business Class stoelen beschikbaar.
     
  5. V70

    V70 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    De reden voor het prijsverschil is dat C op de AB A330's full-flat is (al zijn ze wel wat krap en scheelt de service behoorlijk met die van EY), en de vlucht naar KTM met short/medium-haul A320's wordt gedaan, en dat zijn niet full-flats. Voor die vlucht van 4 uren is het wel prima. Ik heb vorig jaar ook geboden voor een upgrade op die vlucht. Min. bod was volgens mij 110 euro, en ik ben een tientje boven dat minimale bod gaan zitten. Ik ben toen inderdaad geupgrade, zowel AUH-KTM als retour.
    Alleen al toegang tot de EY Premium Lounge is dat geld al waard :)
    Wat bedoel je met een herkansing?

    De short/medium-haul EY A320's zijn vier rijen 2x2, dus dan is zeker de helft nog leeg :)
     
  7. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Thanks voor jullie reactie. Lounge toegang had ik nog niet eens echt aan gedacht, die in kathmandu stelt waarschijnlijk niet veel voor maar die in Abu Dhabi de thuisbasis van Etihad wel zo te horen. we hebben ongeveer 3 uur daar. Het gaat wel 3 X omdat we met 3 pers reizen, dus ga denk ik voor de heenweg want dan pak ik de lounge mee. Krijg je trouwens ook extra punten?
    Jullie horen van me. Herkansing bedoel ik trouwens als je een bod doet wat geweigerd wordt of je dan later nog een verhoogd bod kan doen.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    De lounge in KTM stelt inderdaad niet zoveel voor. Maar voor die dik 100 euro heb je wel vier uur een veel comfortabelere vlucht terug naar AUH.
    De nieuwe Premier Lounge in AUH is zeker wel de moeite waard, daar kun je die 3 uur in comfort wachten. Neem een massage, pak een douche of laat je scheren :)
    Herkansing: nee. Daarom is tactisch bieden (een of twee stappen boven de minimum prijs) aan te raden. Als je status hebt in Etihad Guest werkt dat ook in je voordeel.
    Via Plusgrade krijg je geloof ik 10% extra miles tov je oorspronkelijke aantal, maar je verdient wel tier-miles voor de hogere klasse.

    Als je met meerdere mensen in één gezin gaat, schrijf ze dan alledrie in bij Etihad Guest en voeg ze toe aan je family account, dan gaan alle punten naar jouw account. Afhankelijk van je bookingclass verdien je per persoon met die vlucht 5k, 7,5k of 10k miles per persoon retour. Als je met de dubbele miles in Economy promo meedoet verdubbelt dat (meld ook weer alledrie accounts daarvoor aan). Met drie personen heb je dan uiteindelijk minimaal zo'n 30k miles in je account - best de moeite waard.
     
  9. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ha thanks voor je uitgebreide antwoord. Ja hebben een familyaccount en ingeschreven voor de promo. Ga me vanaf nu niet meer scheren en doe een redelijk bod. Ik hou jullie op de hoogte!
     
    Jan van Putten, LVH en kevinvdwal vinden dit leuk.
  10. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Zojuist bericht binnen dat we business vliegen van abu dhabi naar kathmandu voor 160 dollar bijbetaling, lijkt mij een prima prijs. Ik neem aan dat ik alleen gebruik mag maken van de lounge in abu dhabi en nog niet in dusseldorf omdat we van dusseldorf tot abu dhabi economyclass vliegen.
    Ben benieuwd. Iedereen bedankt voor de tips!
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Lounge access is inderdaad direct voor je Business Class vlucht (dus AUH only) Have fun :)
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  12. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    We zijn weer terug en kunnen zeggen dat we maximaal gebruik hebben kunnen maken van de upgrade! Even een kort verslag. aangekomen in Abu Dhabi gelijk de lounge opgezocht om ongeveer 2 uur layover te overbruggen. De lounge ziet er nieuw en luxe uit, is ook eigenlijk de eerste keer dat we zo'n lounge bezoeken. Eerst heerlijk een douche en daarna gelijk massage geboekt voor na het ontbijt. ontbijt ruime keuze broodjes, fruit, sapjes en heerlijke cappuccino! Met een vol buikje even lekker een stoel massage en we zijn weer helemaal fit voor de volgende vlucht naar Kathmandu! Bij de gate zien we dat hij delayed is en we wachten een tijdje. Na verloop van tijd komt de mededeling dat het nog wel een tijdje kan duren dus we besluiten weer terug te gaan naar de lounge. Het is nu inmiddels wel tijd voor champagne dus de glazen worden gevuld. Op CNN zien we dat er een vliegtuig van turkish airlines is gecrashed op Kathmandu airport en dat dat dus de reden is. We eten en drinken een groot deel van de dag in de lounge die steeds rustiger wordt en worden door het lounge personeel op de hoogte gehouden betreffende de situatie. Rond 15.00 uur wordt bekend dat we vandaag niet meer vliegen en er is transport en een hotel geregeld, de vouchers worden uitgereikt terwijl we nog lekker even verse sushi hebben gehaald. We krijgen een voucher voor Etihad chauffeur service naar het hotel wat het 5 sterren Dusit Thani blijkt te zijn. Prima geregeld! Uiteindelijk zitten we ruim 4 dagen vast in Abu Dhabi waarvan de laatste 2 het meest relaxed waren omdat we toen pas hele dagen dingen konden ondernemen, de dagen ervoor moesten we steeds stand by staan en bij het hotel blijven. Zo hebben we dus ook weer Dubai en Abu Dhabi kunnen ontdekken! We hadden super eten in het hotel alles in overvloed en zeer luxe, o.a. Visbuffet met oesters, langoustines, verse zalm en tonijn. Vlees vaak veel keuze o.a. Lam en Waynu beef. Na 4 dagen moesten we echt weg!
    Voordeel nu was dat we konden inchecken bij de business terminal en dat we zo door de controle waren. Even weer snel ontbijten in de lounge en dan op weg naar Kathmandu. Omdat er veel vluchten waren geannuleerd da afgelopen dagen werd er een extra grote Boeing ingezet voor deze vlucht met als gevolg dat er ook een volledige business class was met dito stoelen! Eerst champagne en daarna lekker languit een filmpje kijken. Jullie begrijpen dat de vlucht veel te kort was! Kortom ondanks dat we zeker de eerste dagen gebaald hebben van de vertraging en steeds stand by stonden hebben we genoten van alle luxe en zullen we dit zeker herhalen als we voor deze prijs kunnen upgraden!
    Iedereen bedankt voor zijn hulp!

    Didier
     
    Basjep, Lionell, SVDH en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    leuk om te lezen! aan de ene kant jammer van de vertraging, maar als je op deze manier er van hebt kunnen genieten... super! :)
    (en dat je dan als toetje ook nog op een wide-body met bijbehorende Business Class stoelen naar KTM vliegt :))
     

Deel Deze Pagina