Twee vraagjes (over Flying Blue)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door MartijnBudding, 16 okt 2015.

  1. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Hallo!

    Ik heb even twee FB gerelateerde vragen:

    1. In november ga ik een segment run doen BRU-AMS-MUC-FCO-TRN-FCO-MUC-AMS-BRU. Na de vlucht van MUC-FCO heb ik 15 QF flights en ben ik in principe FB Silver. Maar hoe lang duurt het voordat FB de omzetting van Ivory naar Silver heeft verwerkt?

    2. In december heb ik een vlucht geboekt van AMS-EDI en GLA-AMS. Deze heb ik zonder extra ruimbagage geboekt. Mag ik dan toch, omdat ik FB Silver heb dan, een stuk ruimbagage meenemen?

    Vast bedankt!

    Groet,
    Martijn
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Meestal duurt het een paar dagen. Als de miles hebben gepost is je status meestal gelijk geupgraded.

    En ja, met Silver mag je dan bagage meenemen. 2 stuks zelfs.
     
    MartijnBudding vindt dit leuk.
  3. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Wow 2 zelfs! Dat had ik even moeten weten, dan had ik de ruimbaggage voor mijn vriendin niet extra hoeven boeken.... :( Ach ja, weer wat geleerd!
     
  4. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Inderdaad zodra je miles worden bijgeschreven wordt ook je status bijgewerkt. Mijn ervaring is dat dit tussen de 1 tot 3 dagen kan duren. Waar dit verschil door komt weet ik niet.

    Ik heb het zelf gehad voor een weekendtrip: heenvlucht werd ik silver, terug was ik het. Mijn klm pagina toonde na 1 1/2 dag de silver status, maar (misschien omdat ik al was ingechecked) de boardingpass niet. Eentje afdrukken op de airport hielp niet :) Wel werd over de vlucht de bonusmiles toegekend.

    Ja, als silver mag je ruimbagage gratis meenemen. Volgens mij is het 1 stuks extra bagage, voor een europese vlucht zonder bijgeboekte bagage zou dat dan 1 stuks gratis zijn en niet 2. Voor een intercontinentale vlucht heb je al 1 stuks en dan is het 1+1.
    Check ff de klm site, want daar staat het prima omschreven als je het zeker wilt weten.
     
    MartijnBudding vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    MartijnBudding vindt dit leuk.
  6. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Thanks voor de hulp allemaal. Net even met KLM gebeld, helaas valt die boeking niet meer aan te passen. Maar de volgende keer houd ik er even rekening mee dat ik sowieso altijd 2 koffers mee mag nemen. Nuttig forum dit :D

    En wel mooi dat ik voor de laatste 5 segmenten wel de bonusmiles zal ontvangen.... Yaaay :)
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dit was bij mij zeker niet het geval. Mijn miles waren na 2/3 dagen gepost maar het duurde daarna nog een aantal dagen voor ik de status had ontvangen.
     
  8. JPvdM

    JPvdM Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Moore segmenten run! Mag ik vragen wat je daarvoor betaald hebt? Eigenlijk geen tijd voor maar dan misschien toch nog Gold halen dit jaar...
     
  9. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Hoi JPvdM!Dat mag je zeker vragen.... ik heb totaal iongeveer 260 euro uitgegeven. Maar heb de nodige kortingen via mijn airmiles daarin zitten via vliegtickets.nl Het zijn twee separate boekingen. Eentje BRU-AMS-MUC retour en eentje MUC-FCO-TRN retour. Heb met beide boekingen wel op de correcte boekingsklasse gelet zodat alle segmenten QF vluchten zijn.
     
  10. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Voor dat geld een mooie run. Enige idee wat hij zonder kortingen gekost zou hebben?
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    50% bonus over weinig blijft weinig ;)
    In hoeveel dagen ga je die BRU-AMS-MUC-FCO-TRN-FCO-MUC-AMS-BRU run doen?
     
  12. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ach wie het kleine niet eert... :) Maar met mijn huidige status moet ik het voornamelijk van de segmenten hebben.

    Ik denk dat die tickets dan bij elkaar dan ongeveer 340/350 euro gekost zal hebben... op zich nog niet slecht m.i. Ik ga die trip in 3 dagen doen. Vrijdag AMS-BRU-MUC, Zaterdag MUC-FCO-TRN, Zondag TRN-FCO-MUC-AMS-BRU (wordt een lange dag).
     

Deel Deze Pagina