Turkish Airlines Statusmatch?

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Goldfly, 14 jul 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik probeer al enige tijd mijn statusmatch bij Star Alliance te krijgen via Turkish. Echter, ze reageren niet of heel traag en vragen om een statement van KLM met mijn gold card ed. Ik heb dit al 2 keer gedaan maar het schijnt niet door te komen? Iemand ervaringen hoe ik dit alsnog kan regelen?
    Dank alvast voor het antwoord.
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Bij een match van star naar skyteam kreeg ik uberhaupt geen reactie en opeens 2 maanden later een mail dat ik gematched was..

    Zover ik kan zien was t sowieso mogelijk bij Turkish tot eind juni en ik zie nog geen positieve reacties voor mensen die in jul een statusmatch hebben gekregen
     
  3. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, Turkish status-matcht, zelfs binnen de Star Alliance. Ik had een SAS Eurobonus Gold card die bijna verliep en heb een status match bij Turkish Airlines gekregen. Bijkomend voordeel is dat deze status 2 jaar geldig is, dus tot 2016!
    Belangrijk: inderdaad in jouw geval statement overzicht van KLM meesturen en een foto van je Flying Blue pasje. Een vriendelijk mailtje helpt misschien ook nog een beetje... Het kan even duren. Ik kreeg geloof ik pas na een week of 3 reactie!
     
  4. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Had de status match in mei 2013 aangevraagd via de website van Turkish Airlines (eerst inloggen op je Miles&Smiles account).
    Via deze link ( http://www4.thy.com/customercontact/?lang=en ) werd er gevraagd of ik een kopie van mijn FB Platinum kaart en statement kon opsturen. 3 dagen later kreeg ik het bericht dat mijn status match was gelukt en zoals TheoS al zei, de status is 2 jaar geldig!
     
    STH1984 vindt dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ze zijn inderdaad heel sloom, dus schroom niet af en toe een reminder te sturen. Bij mij vroegen ze ook steeds opnieuw naar andere info (zelf een foto i.p.v. scan van kaart) maar uiteindelijk is 2 jaar *G het wel waard.
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Inderdaad allemaal ook al paar keer gedaan. Ik geef de moet inderdaadniet op, en heb ze gisteren ook nog gemaild en getweet. Afwachten maar. Hoop wel dat ze snel komen omdat ik in augustus Turkish ga vliegen.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Stuur anders een compleet nieuwe aanvraag in, met miles statement en foto en scan van je kaart.
     
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Denk je dat het dan sneller gaat? Heb ze wel een reminder gestuurd.
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Halleluja! Het is schijnbaar gelukt. Ik logde in op mn M&S account en die geeft aan dat ik Star Alliance Gold ben nu.
    Heb ze alle drie te pakken. SkyTeam Elite plus via KLM, Oneworld Saphire via Air Berlin, en nu Star Alliance Gold via Turkish.

    :) :) wat ben ik toch een nerd dat ik daar een lach van op mn gezicht krijg :) :)
     
    vdb1988 en TheoS vinden dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Haha ik ook sinds afgelopen week. Maar Sapphire is geen topstatus he. ;)
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    True, maar goed genoeg voor wat ik wil, namelijk prio check-in, preferred seating, en lounge-toegang

    Trouwens, op de website staat dat ik mn TK Gold card pas krijg na mn eerste vlucht met star Alliance.. Maar als ik dan Lufthansa vlieg heb ik geen pasje om mn status aan te tonen. Voorbeeld: In de VS vragen ze bij de Delta-Lounge altijd om mijn FB-gold card ondanks dat er Sky Priority op mn Boarding pass staat...
    Weet je hoe ik dit probleem op kan lossen?
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    misschien kun je een tijdelijke kaart printen? dat is een oplossing die ik regelmatig voorbij zie komen...
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ga je ook voor alledrie requalifyen?
     
  14. jp_sound4u

    jp_sound4u Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Gisteren via webpag Turkish home/all transactions/custom relations een match aangevraagd. Mijn M&M senator eindigde 02/2015. Nu één dag later zie ik dat mijn status bij Miles&Smiles naar Elite (gold) aangepast is tot dec 2016. Fijn nu kan ik verder telkens in de lounge(s) een douche nemen als ik net een longhaul vlucht genomen heb.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    voor FB Gold heb ik t al voor elkaar tot maart 2016, en Star Alliance is tot 2017.
    Oneworld loopt nov 2015 af, en denk niet dat t me gaat lukken die te verlengen. Maar vlieg wel een paar long haul met oneworld dus de voordelen pak ik wel.
     
  16. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28

    Goldfly,

    Als je creatief kunt/mag boeken (indien je baas het toelaat), is Oneworld Gold makkelijk te halen.
    Zeker als je veel USA vliegt, maar ook naar het Verre Oosten.
     
  17. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    ik heb vorige week TK status match aangevraagd en kreeg binnen 3 dagen positieve antwoord ( Flying Blue Gold match TK Gold)....
     
  18. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand of TK nog steeds aan statusmatches doet, of zijn ze daar ondertussen mee gestopt?
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ze doen het nog wel, maar je moet wel vluchtactiviteit kunnen laten zien. Wil je *G tot 2017, probeer dan Avianca Amigo.
     
    Bartholomeus vindt dit leuk.
  20. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Thanks, ik zag dat Copa Airlines ook een statusmatch doet, was iets makkeijker om te proberen aangezien m'n portugees niet top is. Kijken of het hier ook lukt.
     

Deel Deze Pagina