Travel Wallet

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door high_class, 19 jul 2015.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Geïnspireerd door @TheFlyingDutchboy's topic. vraag ik mij af of jullie een travel wallet gebruiken en waar jullie deze vandaan hebben. Ik sleep normaal gesproken al mijn pasjes mee in mij normale kaarthouder. maar een dedicated wallet voor reizen met alles bij elkaar lijkt mij makkelijker.

    voorbeeld:
    1.jpg
     
  2. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Voor mij echt overbodig. Ik wil zo min mogelijk van dat soort dingen meesjouwen. Paspoort heb ik in binnenzak van jasje of in vak in mijn tas. Ik heb een moneyclip met pashouder en daar kunnen prima 10 pasjes en biljetten in. Papieren boarding pas gaat lekker opgevouwen in mijn paspoort.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dat is ook hoe ik het nu doe, maar al die loyalty cards meeslepen kost ruimte. Verder heb ik ook een aantal bankpassen en creditcards, zorgverzekering etc etc
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Zo'n travelwallet vind ik veel te groot. Tegenwoordig met de vouwbare boardingpasses is dat ook niet meer nodig. Ik gebruik een lederen pasjeshouder voor mijn loyalty kaarten (blijft gewoon in de tas) en een hoesje dat eigenlijk voor autopapieren is voor mijn paspoort, boardingpass en loyalty kaart van de airline waarmee ik vlieg (in mijn binnenzak).
    Een handige kaarthouder voor je loyalty kaarten zoals deze heb je al voor een paar euro bij de Action:
    [​IMG]
     
    high_class vindt dit leuk.
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik gebruik zelfs sinds iets meer dan een jaar de Ögun cardholder en de Tru Virtu cardholder. In de Ögun zitten m'n bankpas, ID, kredietkaarten en meest gebruikte loyalty cards. De andere gebruik ik om de rest van de kaarten in te steken. Het mooie is van deze cases dat RFID beschermd zijn, ze kosten 25 en 29 euro.
    De Ögun:
    Screen Shot 2015-07-20 at 14.16.52.png

    De Tru:
    Screen Shot 2015-07-20 at 14.16.34.png
    Paspoort en boardingpasses gaan altijd in de binnenzak of broekzak.
     
    Flying doc, Jan van Putten en high_class vinden dit leuk.
  6. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik zweer bij mijn travel wallet. Al mijn buitenlandse currency, public-transport passen, loyalty cards en reisdocumenten op een plaats. Als ik die niet zou gebruiken ben ik al voordat ik de incheckbali op schiphol bereik de helft van mijn eigendommen kwijt en daarnaast vergeet ik anders structureel currency die ik nog thuis heb liggen mee te nemen ;)
     
    Valentijn, Lionell en high_class vinden dit leuk.
  7. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Hier hetzelfde! Ik heb ook een travel wallet met buitenlands geld, paspoort, vaccinatiepaspoort, pen voor immigratieformulieren, visitekaartjes en een aantal loyalty cards die ik 'direct' nodig heb. Daarnaast nog een vakje met 'belangrijke papieren' (verzekeringspolissen, allergie-informatie, toepasselijke wetsbepalingen - ik blijf een rechtenstudent - en meer van dat soort dingen). Ik ben ook zo'n nerd die zijn boardingpasses allemaal bewaart en niet wil vouwen/kreukelen, dus dan komt zo'n travel wallet goed uit! Qua uiterlijk is de travel wallet vergelijkbaar met de foto in de eerste post van dit topic, maar dan met wat meer vakjes. En een handig handvat aan de buitenkant als hij dichtgeritst is. Ik heb hem ooit voor mijn verjaardag gekregen, dus zou niet kunnen vertellen waar hij vandaan komt...

    Daarnaast heb ik ook altijd een leren hoesje (dat volgens mij eigenlijk voor visitekaartjes bedoeld is) met wat extra pasjes 'just in case' (in het verleden handig geweest bij onverwachts omboeken op maatschappijen waar ik normaal niet mee zou vliegen of extra hotelovernachtingen in hotelketens waar ik eigenlijk niet zou verblijven).
     
    high_class vindt dit leuk.
  8. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Misschien een rare vraag, maar heb je ooit je pasje nodig om je "loyalty-voordelen" te krijgen? Op de luchthaven weten ze het vooraf en naar hotels stuur ik een mailtje vooruit. Ik heb het nog nooit hoeven laten zien.
     
  9. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    In 'normale gevallen' heb je de fysieke kaart inderdaad meestal niet nodig. Maar ik spaar regelmatig miles met een ander programma dan waar ik een status heb, dus dan staat mijn status niet in de boeking of op mijn boarding pass. In dat geval heb je de fysieke kaart nodig om bijvoorbeeld de lounge binnen te komen. Ik heb ook weleens meegemaakt dat lounges specifiek om de fysieke kaart vroegen, ook al stond de status wél gewoon op de boarding pass. Dus dan was het fijn als ik de kaart bij me had :)

    Hotelpasjes heb ik alleen in uitzonderlijke gevallen fysiek nodig gehad, bijvoorbeeld als ik bij IRROPS door een luchtvaartmaatschappij in een hotel gestopt werd waar de boeking op naam van de maatschappij stond en er dus geen nummer toegevoegd kon worden aan de boeking, maar waar wapperen met een pasje toch voor een upgrade of club access zorgde :D.
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    En met autohuur: op vertoon van mijn Sixt Corporate kaart standaard een upgrade t.o.v. de gereserveerde auto, altijd ter plekke de kaart laten zien.
     
  11. Keystation

    Keystation Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb deze van kurk. Wel een handig, fancy ding :)
    Corck.PNG
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  12. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Aha.

    Ik heb die kaartjes altijd samen met alle andere savers cards e.d. gewoon in een leeg visitekaartjesdoosje:
    [​IMG]
    Zit in m'n tas en dus wel altijd te pakken als het nodig is. Maar hou er niet van om met een pak aan grote portefeuilles in m'n zakken te hebben zitten.
     
  13. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Heb precies hetzelfde als in dat ik altijd alles kwijt ben, stop meestal alle waardevolle zaken in het tasje van mijn vrouw;)
    Maar zoek ook een travel wallet, met name voor mijn paspoort. Houd me aanbevolen voor goede tips!
     

Deel Deze Pagina