TRANSAVIA: PRIORITY BOARDING

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door RickFlyer, 11 aug 2016.

  1. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Beste iedereen,

    komend voorjaar vlieg ik met Transavia naar SZG voor mijn wintersport. Ik heb het max-tarief geboekt. Dit tarief is incl. 1000FB-miles (award), 30KG bagage, vrije stoelkeuze en priority boarding. Ik heb nog geen vlucht gemaakt met HV waarbij deze service werd geboden, dus nu mijn vraag: wie heeft ervaring? Moet je het vergelijken met SP-boarding of is het erg ongeorganiseerd? Is het ook op de buitenstations goed geïmplementeerd of werkt het alleen (goed) op de bases, AMS/RTM/EIN?

    Graag jullie reacties/ervaringen

    Rick
     
  2. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet dat het op AMS goed geregeld is, met aparte omroep/bord. Toen ik vanaf ORY terugvloog ook omgeroepen bij de gate.
     
  3. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Ik had ook ooit iets dergelijks bij Easyjet geboekt, het zogenaamde speedy boarding.

    Je moest letterlijk rennen voor je stoel op het moment dat je mocht boarden.
    Was meer een wedstrijd wie het snelst 800 meter kan afleggen.

    Ja, ongeorganiseerd was nog zacht uitgedrukt.
     
    Lionell en Ready2Board vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Same. Kreeg het gratis bij een extra legroom stoel maar bij de gate werd ik foutief in de 'normale' wachtruimte geleid. Speedy boarding hield in dat de deur van het andere deel van de gate een paar seconden eerder open ging maar daarna was het inderdaad racen naar het vliegtuig voor iedereen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Iemand de laatste maanden nog ervaring met Priority van Transavia op Amsterdam en Sevilla? hoe is je dit bevallen?

    In juni vlieg ik Amsterdam-Sevilla.

    Houdt dit eigenlijk ook in dat je priority bij de security hebt?
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Afgelopen maand 2x met HV gevlogen. Nergens was sprake van priority boarding.
     
  7. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    :confused: dure bagage dan ..
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  8. Zoals t er staat, priority boarding... dus geen priority security...
    Als je al je stoel hebt gekozen heeft priority boarding niet heel veel voordeel.
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Toch wel een beetje; laatst was ik min of meer de laatste met boarden en toen kon ik mijn handbagage amper kwijt; alleen 15 rijen verder naar achter. Bij het uitstappen is dat tamelijk lastig...
     
  10. Als dat t enige is....dan blijf je toch ff wachten totdat iedereen voorbij gelopen is
     
    Carel1 en Tim82 vinden dit leuk.
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Hebben FB elites eigenlijk ook priority boarding bij HV, of is dit alleen voor pax die er extra voor betalen? Al een tijdje geleden dat ik voor het laatst met HV heb gevlogen, moest toen direct na aankomst in RTM zijn.

    Toch gek dat KL helemaal niets vanaf RTM of andere Nederlandse luchthavens aanbiedt... Zou toch geld mee te verdienen zijn lijkt me? Nu bedient BA de route Londen-Rotterdam. En met de drukte op Schiphol zou het niet zo gek zijn wat vluchten te verdelen...
     
    lloydje33 en Daeni vinden dit leuk.
  12. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Je krijgt geen FB voordelen op HV tenzij HV ( op een aantal routes) met KL nummer vliegt. Dan heb je evt lounge toegang en verdien je mijlen en XP.

    KL had een samenwerking met VLM en CityJet, welke beiden zijn verbroken. Waarschijnlijk is het opstarten van een station in RTM ( afhandeling, airport personeel etc) zodanig prijzig voor 1 of 2 vluchten dat het de moeite niet waard is. Overigens vliegt ba met een embraer en zit ( meestal) niet vol... De enige reden dat BA nog vliegt op deze route is afspraken met een aantal multinationals zoals Shell en enkele banken. Ik denk niet dat LCY-RTM extreem winstvol is aangezien ik bijna altijd voor 60 euro een ticket koop op die route. Daarnaas is hij bijna altijd beschikbaar voor 4500 AVIOS.
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ja, dat geloof ik. Maar ik denk niet dat het opzetten van Rotterdam als station (te) veel zou kosten aangezien KLM daar al een grondafdeling heeft (KLM Jet Center) en Transavia er ook al vandaan opereert. En me dunkt dat een route naar AGP of ALC in de zomer winstgevend is. Vanaf AMS vliegt KLM ook naar oorden als Ibiza, en die tickets kosten grof geld!
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Je mag wel de lounge in met een HV vluchtnummer.
     
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Goed om te horen, die ervaring adik tot nu toe niet. Is het officieel beleid dat geverifieerd kan worden..? Of is het gedoog structuur?
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Voor zover ik begrepen heb is het beleid.
     
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Echt? Op alle vluchten of alleen HV uitgevoerd door KL ofzo?
     
  18. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Laatste keer nagevraagd toen ik de lounge inwilde met HV vlucht.

    Alle HV vluchten met een vluchtnummer in de 5000 of 6000 serie bieden toegang tot de lounge.
    Andere vluchtnummers zijn charters en bieden geen toegang.
     
    FlyingFonz, Daeni, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Zoals @SanHor inderdaad aangeeft zijn charters uitgezonderd.
     
  20. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    3 weken geleden, Ams-Sevilla, HV en KL code, mocht ik de lounge in.
    Retour vanaf Sevilla heb ik gevraagd of er Priority Boarding zou zijn. Dat zou er zijn, echter de deur werd voor iedereen open gegooid.
     

Deel Deze Pagina