Transavia flying blue sparen

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door flyer7191, 16 jan 2015.

  1. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
  2. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Interessant! Ben inderdaad ook erg benieuwd hoe hier invulling aan gegeven gaat worden..
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Kijk, hier houd de gemiddelde Rotterdammert van. Na het wegvallen van Cityjet hoop ik dat we weer segmenten kunnen gaan sparen!
     
    vlieggraagverweg en Mike vinden dit leuk.
  4. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Yess, ben ook benieuwd! Ik begin over 2 weken met mn stage bij Trans, vraag het dan wel ff na ;) hahah
     
    Jan van Putten en SVDH vinden dit leuk.
  5. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij gaat de 'gemiddelde Rotterdamert' eerder OVMiles sparen met de RET dan FB miles met HV ;)
     
    Carel1 en Flying doc vinden dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Daar heb ik er ook nog een heleboel van, wie weet worden die inwisselbaar bij de KLM. Ik gok niet voor de introductie van de A350 bij KL.
     
  7. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    @Flying doc hahaha, ik wil me daar ooit nog een x voor aanmelden. Je kan ze wel inwisselen voor Dudok appeltaart (dat is toch beter dan inwisselen bij de KLM)
    Mijn Ivory FB status zie ik niet zo snel veranderen, dus dan spaar ik maar ergens anders miles :oops:
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Volgens mij is de OV Miles inderdaad het slechtste rewards programma dat ik ken. Gelukkig vergeet je alles na een gebakje ;)
     
    Innersoul vindt dit leuk.
  9. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Het valt me op dat er overigens nergens expliciet gaat dat het om Flying Blue miles gaat die je kunt gaan sparen. Gegeven onderstaande tekst zou het ook een andere type miles kunnen zijn.

     
  10. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ook toegang tot de lounge en skypriority :) dan zou ik wel kkiezen ok te vliegen met transavia
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143

    Flying Blue-mijlen sparen bij Transavia als betaalde optie


    16/01/2015

    [​IMG]
    Vanaf 1 april kunnen leden van Flying Blue, het loyaliteitsprogramma van Air France en KLM, ook mijlen sparen als zij met Transavia vliegen. Dit zal echter op een andere manier gebeuren dan bij KLM.

    “Wij zullen dit op een low-cost manier doen,” zegt Bram Gräber, EVP Strategy-Passenger Business Air France-KLM. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan de optie om Flying Blue-mijlen te kunnen aanschaffen tegen een meerprijs, net zoals je de keuze hebt om betaald ruimbagage in te checken of een stoel met meer beenruimte te reserveren.

    Sinds afgelopen zomer is Transavia partner in Flying Blue en kunnen leden van het loyaliteitsprogramma hun gespaarde mijlen gebruiken voor Transavia-vluchten. “Daar wordt door klanten van KLM gretig gebruik van gemaakt, die bijvoorbeeld graag een weekendje naar Malaga of Sevilla gaan,” aldus Gräber. Vooralsnog worden er echter geen Flying Blue-mijlen op de kaart bijgeschreven als een vlucht met Transavia wordt geboekt. Vanaf april zal dit veranderen. “Dit is een belangrijke stap om aan de positionering van Transavia een loyaliteitsprogramma toe te voegen, in synergie met het al bestaande en omvangrijke programma van Air France-KLM,” aldus Gräber.

    bron: zakenreis.nl
     
  12. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ben benieuwd of het ook om level-miles en segmenten gaat én of de prijs zodanig gaat zijn dat het het waard is om ze te kopen...
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Mijn verwachting: je koopt een optie voor Award miles maar krijgt geen Level Miles of segmenten.
    Dan zou de optie nog steeds rotzooi zijn want wie koopt er nou voor x€ een paar honderd waardeloze miles? Intra-EU kwalificeer je op segmenten, met miles is het haast onmogelijk in Y.
    Mochten HV vluchten wel kwalificeren voor Elite requalificatie, dan zou het interessant worden, maar ik betwijfel het.
     
  14. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Het zou natuurlijk vooral mooi zijn om voor een klein budget qf's te kunnen sparen..
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    mijlen en QF's vertegenwoordigen natuurlijk gewoon een bepaalde waarde in geld, dus op zich niet zo vreemd dat Transavia dit standpunt inneemt. (want waarom zou je je ene passagier wel iets 'gratis' geven en de andere die toevallig geen lid is, niet). Als de fares op Transavia goed zijn en je voor een paar euro een QF kunt bijtellen kan het zomaar de moeite waard zijn om een paar vluchtjes te boeken :)
     
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ben ook wel nieuwsgierig hoe ze met elites omgaan - of je net als altijd een bonus krijgt, of dat je dan ook extra moet betalen voor je extra miles :)
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Denk inderdaad dat je alleen award Miles bij kan kopen. Denk ook dat elite benefits niet zullen gelden op HV vluchten. Als ze dat doen dan positioneren ze KLM volledig uit de markt.(voor zover ze dat nog niet hebben gedaan)
     
  18. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Op google kwam ik bij toeval net hetzelfde verhaal tegen, en was benieuwd of het hier al eens gemeld was. Ja dus ;)

    Maar letten we op de datum... Vanaf 1 april FB miles sparen bij Transavia. Zou ook zomaar een grap / marketing stuntje kunnen zijn. Zo niet dan wordt het idd waarsch gewoon miles bijkopen tegen gereduceerd tarief en ik vermoed dat segmenten en elite bonussen niet van toepassing zullen zijn. Maar we zullen zien, het is in ieder geval nooit slecht nieuws, want HV is een prima low-cost airline en samen met KL heb je dan wel een heel mooi pakket.
     
  19. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    @FrequentLiar ik kan je vertellen dat het echt geen 1 april grap is en mijn collega's er hard aan werken om dit live te laten gaan! Idd samen met KL mooi doorticketen op bv AGP - AMS - YYZ met HV en KL.
     
  20. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Gaaf, goed idee. HV en KL vullen elkaar goed aan qua bestemmingen en prijzen, dus als dit straks ook nog eens aan elkaar te rijgen is EN je op beide miles kan pakken, dan is het product helemaal mooi 'rond'. Zijn er al specifieke details beschikbaar over hoe dit in zijn werk gaat of wordt dit over een paar weken bij de lancering pas openbaar gemaakt?
     

Deel Deze Pagina