Toekomst van Xiamen Air B787

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door WorldTraveller, 3 sep 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    In 2012 werd Xiamen Air lid van SkyTeam. Sinds die dag heeft Xiamen Air gezegd dat Amsterdam, Parijs, New York , Vancouver en Sydney behoren tot een van de eerste intercontinentale bestemmingen voor hun B787. Op 29 augustus j.l. ontving Xiamen Air hun eerste Dreamliner. Volgens analytici is Amsterdam of Parijs hun 1e bestemming vanwege de SkyTeam hub.

    De 787 is uitgerust met 4 First Class stoelen 1-2-1config, 18 Business Class lie-flat stoelen 2-2-2 config. en 215 economy seats 3-3-3 config. Het zou natuurlijk prachtig zijn een nieuwe airline te mogen verwelkomen hier op Schiphol. Ik heb wat gegoogeld en kwam een interessante analyse tegen van CAPA. Ondanks dat Xiamen Air nu lid is van SkyTeam staan zowel AF-KL en Delta niet te springen om Xiamen Air met open armen te ontvangen op hun hubs. Volgens KLM zijn hun secundaire bestemmingen in China niet winstgevend, maar belangrijk voor de langere termijn. KLM vliegt nu 2 a 3x per week naar Xiamen. KLM vindt dat er overcapaciteit komt als Xiamen Air ook vluchten gaat starten tussen Xiamen en Amsterdam.

    Ik had al vaker het idee dat SkyTeam alleen bestaat uit AF-KL en Delta en dat de rest er niet toe doet. Moet Xiamen Air hun 787 inzetten op vluchten naar Amsterdam/Parijs of moeten ze eerst hun 787 inzetten op andere routes?

    Persoonlijk denk ik dat Xiamen Air 787 ideaal geconfigureerd is voor de Nederlandse markt ondanks hun F. Xiamen Air doet er denk ik goed aan om Parijs als eerste bestemming te kiezen. Het is een SkyTeam hub en er vliegt geen andere maatschappij tussen Xiamen en Parijs.
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Belangrijk om te weten is dat China Southern eigenaar is van Xiamen Air... en dus daarmee de sprong naar SkyTeam en AF/KLM niet erg groot is

    Ook moet je weten dat het in China het extreem gecompliceerd is mbt Chinese Airlines & Routes.. Zo mogen alle chinese airlines niet de zelfde route vliegen internationaal... dus CZ doet AMS PEK en daarom gaat Air China geen AMS PEK aanbieden.. (krijgen ze geen toestemming voor) en CZ mag weer geen FRA PEK doen want dat doet weer Air China... en dan heb je China Eastern die alles met Shanghai doet... allemaal erg ingewikkeld.

    Mijn vraag is eerder: Is er uberhaupt genoeg O/D traffic voor AMS XMN? IK dacht dat KLM die kist toch ook niet vol krijgt?
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ze komen in juni!
     

Deel Deze Pagina