Toekomst van Award tickets

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Vakantieman, 10 dec 2017.

  1. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Hey guys,

    Ik spaar al vele jaren flink wat award miles en geef die met net zo veel liefde uit. Voornamelijk gebruik makend van de promo awards.

    Nu het sparen van de award miles wat pittiger wordt met de spend based earning vraag ik me af wat dit voor effect heeft op de prijs (miles) van award tickets? Aka, is het slim om mijn miles nu te gebruiken of kan ik ze juist beter vasthouden?

    Ik kan me niet voorstellen dat FB de award tickets nog duurder maakt namelijk; aangezien de uitgifte van de miles straks een stuk verder naar beneden gaat....
     
    Rens51, beuse242, Lionell en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Als ze de nieuwe prijzen bekend maken heb je nog even de tijd tegen oude prijzen te boeken, dat is mijn plan. Aangezien uitgifte bij partners hetzelfde blijft zou ik zéker geen veranderingen in ons voordeel verwachten.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je ziet bij de programma's uit de VS (uitgezonderd Alaska) helaas dat na de invoering van revenue based de award charts gewoon verder gedevalueerd zijn.

    Aangekondigd is dat de regio's losgelaten worden en dat de ticketprijs meer afhankelijk wordt van de reguliere prijs.

    Ik verwacht dat FB een zelfde systeem als Delta zal introduceren. Geen vaste award chart meer, maar waarbij wel een bepaalde lijn in zit. Kortom, voor een bestemming die niet "premium-heavy" is, zal je nog wel uitkomen met de huidige 62,5/K. En af en toe zal daar ook nog wel een promo-award korting op losgelaten worden.

    Meer populaire bestemmingen zullen waarschijnlijk duurder worden, die vervolgens nog weer wat duurder worden zodra er geen "standaard award beschikbaarheid" is. En dan gaat het schommelen tussen de 62,5/K en 187,5/K.

    Verder dus geen regio's meer, maar ik verwacht niet dat de oostkust minder dan 62,5/K zal gaan kosten. Dat de westkust dan straks niet meer voor 62,5/K te boeken is, lijkt redelijk voor de hand te liggen. In het artikel van @TheFlyingDutchboy suggereert hij dat een connecting flight ook wel eens duurder kan worden. Omdat classic award beschikbaarheid nog wel eens beperkt is, kan het dus zo maar zijn dat je "noodgedwongen" meer miles moet uitgeven om op een bepaalde bestemming uit te komen. Bijvoorbeeld, AMS-JFK is dicht qua classic award, maar voor 80/K kun je wel een award boeken voor 80/K via BOS. Een award naar de oostkust is dan in theorie niet duurder geworden dan de huidige 62,5/K, maar in praktijk ben je dan dus veel meer kwijt.

    Helaas is het allemaal nog niet duidelijk en je zult met een paar aannames je besluit moeten nemen. Het zou inderdaad kunnen dat je na de aankondiging nog even de tijd hebt om tickets te boeken. Zelf probeer ik mijn FB miles op te maken voordat de details bekend worden gemaakt. Nu kun je nog redelijk goed kiezen (is er nog wat classic award beschikbaarheid) en is er een duidelijke award chart. En ik heb niet de indruk dat het er op vooruit zal gaan. Mocht ik daar helemaal naast zitten en er komen een aantal mooie sweet spots: een classic award is te annuleren tegen een schappelijke vergoeding.

    Succes met het maken van je keuze!
     
    beuse242, Lionell en Carel1 vinden dit leuk.
  4. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk wel dat bestemmingen zoals (tahiti) PPT veel duurder gaan worden dan de 80k eco nu. Aangezien de prijzen in euros rond de 2k schommelen.
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Opzich is het soms niet verkeerd als ze van de zones afstappen. Ik vind het nu bijvoorbeeld raar dat Praag in miles duurder is dan bv Wenen, Spanje of Finland terwijl het amper half zo ver is in werkelijkheid.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Ook bij revenue tickets is de prijs niet evenredig met de afstand, dus ik zou zeker niet verwachten dat Awards noodzakelijk goedkoper zijn als de afstand korter is.
     
  7. Rens51

    Rens51 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Ik vrees dat award vluchten met miles er niet op vooruit zullen gaan, KLM en Flying Blue willen niets loslaten over de conversie anders dan "ergens aan het eind van het tweede kwartaal 2018". Ik opteer voor snel opmaken
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    928
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    428
    Ik ook. Overigens altijd al. Het is wat mij betreft een soort "munteenheid" die net zo goed onderhevig is aan inflatie als welke andere munt dan ook.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Gelukkig voor onze economie zijn de meeste munten wat stabieler dan de waarde van miles :). Maar ben het eens, als je nu een mooie award kunt vinden dan zou ik niet te lang wachten.
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hoe nemen jullie de beslissing om een award te boeken of een betaald ticket? Kijken jullie naar het behalen van je status voor dat jaar? Ik vind dat nl lastig om te kiezen. Bij ons gaan ze vaak op aan upgrades of de kinderen offeren zich graag op;)
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Carel1, beuse242, JustinCase en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    928
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    428
    Ik vlieg vaak met m'n partner. Meestal een betaald en een award ticket als er voldoende punten zijn voor BC op intercontinentale vluchten. Ik behoud op die manier m'n status makkelijk (en zij indirect dus ook via m'n Amex kaart) en het drukt de gemiddelde ticketprijs.
     
    Daan3 en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina