Toegang Delta Skyclubs met Skyteam Elite+ en een light KLM ticket

Discussie in 'SkyTeam' gestart door ChristianvdW2016, 11 jan 2024.

  1. ChristianvdW2016

    ChristianvdW2016 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Weten jullie misschien of je toegang kan krijgen tot de Delta Skyclubs met Skyteam Elite+ en een light KLM ticket, uitgevoerd door Virgin Atlantic of Delta? De voorwaarden (https://www.delta.com/us/en/delta-sky-club/access) zijn per 1 januari gewijzigd, maar een beetje vaag daarover (betreft het daar alleen domestic of internationaal?). Thanks alvast :)
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het gaat er vooral aan hoe je vliegt. Als je bijv. IAH-JFK-AMS op dezelfde dag zou vliegen heb je overal recht op de Delta Skyclubs, ook al vlieg je in economy (of een light ticket) als Elite Plus. Vlieg je in een ticket maar op losse dagen, bijv. 11 januari IAH-JFK en op 13 januari JFK-AMS heb je géén toegang in IAH, wel in JFK.

    Als je een KLM light ticket hebt en een Virgin vlucht naar LHR, of een Delta vlucht naar AMS of een andere Europeese bestemming vanuit JFK heb je in JFK ook recht op lounge toegang.
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Daarnaast heb je een Amex Platinum, mag je ook altijd de Delta lounge in.

    Zolang je een DL ticket of vlucht hebt natuurlijk.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    En dat is ook het gemakkelijkst. Mijn ervaring in 2023 is dat Delta heel moeilijk doet voor als je een economy ticket hebt icm status bij een Skyteam partner, zoals KLM. Ik heb de indruk dat hun systeem de Amex automatisch accepteert en er wat handmatig uitzoeken bij komt kijken als je met je Flying Blue status de Skyclubs in wil.
     
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Per 1 Januari 2024 kan je dus niet met een KLM Light ticket, de lounge in. Zie het stukje tussen haakjes.

    [​IMG]
     
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Oké, maar verderop staat weer dat je met Elite Plus wel toegang hebt...
    Ik vind dit maar vreemd. Eigenlijk wijken ze dus af van de voorwaarden van Skyteam.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat slaat terug op het gehele stuk, dus ook in de scenarios die ze creëren wanneer je wel toegang hebt. Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan. Zoals Arjen al aangeeft pakte ik ook altijd maar mijn creditcard, want 9/10 medewerkers gelooft niet dat je toegang hebt als Flying Blue Platinum en een Eco ticket.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2024
    arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  8. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Mijn vrouw en ik hebben beiden een Flying Blue Gold Elite card. Wij konden eerder deze maand zonder problemen met onze 2 kinderen de Delta SkyClub op JFK bezoeken (wij vlogen met DL vanuit Zuid Amerika via JFK naar AMS). Het segment JFK-AMS was overigens in X class, misschien maakte dat het verschil tussen wel of geen toegang.
     
  9. RoelB

    RoelB Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Toevallig iemand al meer ervaringen hiermee? Toegelaten? Geweigerd?

    Het staat inderdaad zo op de Delta website, maar lijkt me in strijd met de Skyteam regels. Bij de Amex platinum/centurion toegangsregels wordt alleen Basic Economy uitgesloten, zonder verdere verwijzing naar Eco Light. En bestaande KLM/AF Eco Light boekingen worden op de Delta website nog altijd gewoon als "Main Cabin" weergegeven, inclusief alle voordelen zoals stoelselectie. Of worden nieuwe eco light boekingen voortaan in fare class E geboekt?
     

Deel Deze Pagina