TK: 2 jaar *A gold voor +/- €1600,-

Discussie in 'Star Alliance' gestart door ErikBenjamin, 12 okt 2017.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Hi,

    Onlangs heb ik een succesvolle statusmatch gedaan met Turkish Airlines Miles&Smiles. Deze werd, na enig aandringen via social media, binnen 8 dagen gehonoreerd. Naast KL Platinum had ik nu ook *A Gold op zak, zonder extra kosten.

    In eerste instantie krijg je je gold-membership voor 4 maanden (* Elite card trial period will be valid for 4 months) en deze kan je simpelweg verlengen tot 12 maanden door slechts 1 internationale vlucht te maken met TK. In mijn geval een retourtje IST voor een dagje sightseeing (en hun lounge uitproberen) voor € 100,- euro. De status match is goedgekeurd op 7 juni 2017 en door bovenstaande vlucht verlengd tot 9 juni 2018. Kortom 1 jaar *A Gold in the pocket voor € 100,- euro.

    [​IMG]

    TK biedt je echter ook de mogelijkheid om je elite-status met 12 extra maanden te verlengen, in totaal dus 24 maanden. Hiervoor moet je 15.000 miles verzamelen (Must earn 15.000 status miles in first 12 months). Nu kwam er vandaag op Flyertalk een topic voorbij met een TK BC deal voor € 1480,- euro. Dit betreft een retour PEK-IST-YYZ (Zuid-Afrika/USA behoort ook tot de mogelijkheden) en levert, volgens de TK calculator 15.207 miles op. Volgens de ITA Matrix zijn het 18,968 miles, maar dat boeit niet. In beide gevallen is met 1 trip het benodigde aantal miles behaald en sleep je 24 maanden *A Gold binnen.

    Daarnaast zijn er nog extra opties volgens de statusmatch e-mail maar daar weet ik zo 123 niet de voorwaarden van (There is an oppotunity to earn extra %50 status miles from your first business class flight in the trial period). Ik besef goed dat niet iedereen in de buurt is van PEK maar toch lijkt me dit een mooie manier om 24 maanden *A Gold binnen te slepen. Wellicht zijn betere deals of met AMS/DUS als startpunt. Met het oog op het nieuwe vliegveld in IST met een nóg luxere lounge dan die er nu al is, lijkt me dit geen slechte investering. Misschien zie ik iets over het hoofd, in dat geval: shoot! :)

    TK Status Match: http://statusmatcher.com/company/turkish-airlines
    PEK-IST-YYZ: https://goo.gl/flights/wMnW
    Prijs € 1480: Momondo.nl
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • elite.jpg
      elite.jpg
      Bestandsgrootte:
      15 KB
      Weergaven:
      219
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Hmmm wanneer ik inlog staat er nog steeds
    Expiry date
    November 20, 2017
    dat terwijl ik al 4 vluchten gehad heb...
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  3. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dat had ik ook! Wordt pas bijgewerkt nadat de 4 maanden voorbij zijn.
     
  4. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Volgens de vluchtplanner op de website van TK levert deze deal +/- 30k aan miles op, niet 15k zoals ik eerder communiceerde.
     
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Nou, heb vandaag ook een aanvraag statusmatch Flying Blue Platinum naar Miles&Smiles gedaan. Ben benieuwd....
     

Deel Deze Pagina