Tips CLJ of TGM

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door lleto, 12 okt 2019.

  1. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Hoi, binnenkort richting Roemenië. Kan vliegen op Cluj-Napoca of Târgu Mureş. Eerder wel vertrokken van Dortmund en Eindhoven. Amsterdam zou ook mogen. Bij voorkeur Skyteam en business maar zie weinig opties.

    Handigste optie is DTM - TGM met Wizzair. Probleem is dat die alleen op donderdag en zondag vliegen.

    Alles met Skyteam lijkt over OTP te vliegen met lange overstaps en hoge prijzen. Sta open voor leuke ideeën eind oktober of begin november. Sta ook zeker open om iets onhandig te vliegen als semi punten run op XP (ben gold).
     
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wanneer wil je reizen? En waar in Roemenie moet je zijn? Ik ben in Roemenië ook wel eens vanaf Tirgu Mures gevlogen, en daar met een taxi 120(!!!) kilometer naartoe gereden, dat was ongeveer 40€. Wat ik bedoel aan te geven, is dat ik liever een extra stuk door Roemenië zou reizen dan vanuit de Randstad helemaal naar Dortmund af te reizen.

    Vanuit Brussel is de overstap in OTP trouwens meestal 1u50 naar CLJ met Tarom.
    Lufthansa heeft via München meestal wel gunstige overstaptijden, en zit onder het Skyteam tarief.
     
  3. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Reis ergens tussen 25 oktober en begin November. An-sich is de reis naar Dortmund niet vervelend. Ik vloog eerst vaak van Eindhoven naar Cluj, maar Dortmund is maar net verder en je kan als bonus even knallen op de snelweg.

    ik zal eens kijken naar de reis via Brussel. Ik moet in Targu Mureş zijn.
     
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vrijdag 25 oktober DTM 14.20u -CLJ 17.30u met Wizz is veruit het goedkoopste wat ik zie; 23€
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wat bedoel je hier precies mee, dit ken ik niet.
     
  6. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    CLJ vanuit AMS kan met Lufthansa via MUC voor 535 business, wellicht ook nog wel goedkoper op andere dagen. Twee bezwaren : draagt niet bij aan status by SkyTeam en ik lees behoorlijke negatieve reviews over hetgeen Lufthansa op die vluchten als business beschouwt :)
     
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Toevallig voor december CLJ aan het kijken via austrian airlines, 470 euro via FRA. Metal is LH cityline. Vrees dat business met iets dat "cityline" heet niets voorstelt maar dat weet ik ook niet.
     
  8. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ik vlog van de zomer meerdere keeren met LH Cityline, maar altijd Economy. Zag wel, dat in business de zitplaats naast je geblokkerd werd. Dat vind ik beter, dan bij KLM Cityhopper.
    Vanaf MUC en FRA waren zeker de helft, van de Pax met een of ander status en hadden priority.

    In eco kreeg je bij het instappen en chocosnack. De Lounges in FRA en MUC waren goed bevallen. (Toegang via reguliere AmEx Platinum)
     
    MichaelNight vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina