Thailand met 2 kleine kids

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Deleted_member_487, 30 nov 2018.

  1. Heeft er iemand leuke tips voor een leuk resort in Thailand? Zelf dacht ik aan Krabi, maar hoop op nog meer leuke tips. Voorwaarden zijn directe vlucht vanaf BKK of DMK, niet met de boot en een resort direct aan t strand.

    Thnx
     
  2. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Je kan met qatar naar krabi vliegen by the way :)
    En waarom niet resortje op bali?
     
  3. Wij vliegen altijd met Emirates en Bali vind ik net t 2e Benidorm.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  4. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Grappig :p Wilde eigenlijk een opmerking maken over hoe ordinair Thailand geworden is haha :) Maar zowel Thailand als Bali hebben goede en slechte plekken, ik denk niet dat je benidorm mensen gaat tegenkomen op de Conrad bali haha :p (of sofitels)
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  5. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Precies 1 jaar geleden Koh Lanta gedaan met private villa’s en een resort. Was 90 minuten rijden vanaf KBV in een privé taxi inc korte ferry naar Koh Lanta.

    Vraag is een beetje wal je wil uitgeven?
     
  6. Thailand is gelukkig wat groter dan Bali... geloof me, heel Sanur zit vol met oud grijs Nederland wat vroeger naar Benidorm ging er is geen plek waar je geen Nederlanders tegenkomt op Bali
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  7. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    I know, maar die zitten allemaal in hotels waar ik denk dat jij niet op zoek naar bent. Maar meestal heeft tripadvisor een goede representatie hoe resorts zijn, met reviews ook door mensen die een hekel hebben aan benidorm mensen... dus kijk hier eens naar:
    https://www.tripadvisor.nl/Hotels-g297927-Krabi_Town_Krabi_Province-Hotels.html
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  8. Thnx,
    Bedragen zet ik liever niet open en bloot...
     
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Naast eind 2017 3 weken in Thailand, zijn we met de kids ook 10 dagen naas Bali geweest in februari 2017.

    Moet zeggen dat ik Bali hoog boven Thailand zet! Beter betaalbare accomodaties van kwaliteit, zowel hotels als private villa’s. Eten is ook een stuk goedkoper op Bali (en lekkerder, maar dat is smaak).
    Al met al vond in Thailand echt aan de prijs! Lokaal betaalde je gewoon €2 voor een grote bier. Vervoer en excursies waren ook nog best een uitgaven. Dat was 10 jaar geleden wel anders.

    Al was Bali wel behoorlijk veranderd tov toen we er 2 weken in 2014 waren. Het schattige boutique hotelletje in de reistvelden aan de rand van Seminyak was nu helemaal ingebouwd.
     
    Maan vindt dit leuk.
  10. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Precies. Thailand is al vrij duur aan het worden voor vrij weinig kwaliteit.
    Op bali kan je nog leuke resortjes vinden voor goede prijzen. Zelf vind ik Ubud nog steeds leuk, twee keer geweest, leuk dorpje met goede resorts in de omgeving. Maar bijvoorbeeld vlakbij Manado (sulawesi, ander eiland) heb ik voor echt heel weinig geld veel kwaliteit resort gehad (zal nu misschien wel in de heropbouw zijn na de tsunami).
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  11. Ik heb lang op Bali gewoond dus ken t als geen ander.
     
  12. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Maar dan snap ik niet echt dat je dan niet gewoon naar hidden secret resorts gaat aan de andere kant van het eiland :O Daar zijn er toch genoeg van haha :p
     
  13. Ik weet wat je bedoelt, Candidasa, Amed etc... ik heb gewoon n hekel aan t hele eiland gekregen. Ik kom er zeker nog 2x per jaar voor vrienden en business... maar Bali is geen vakantie voor ons.. meer thuiskomen
     
  14. Thnx
    Btw ben je weleens op Koh Lipe geweest?
     
  15. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    De Maladiven een optie? Voor als je echt resorts wil doen en veel rust en privacy wil. De mooiste stranden dien ik ooit ben tegen gekomen.
    Prachtige accomodaties en zeer veel kwaliteit, is natuurlijk wel allemaal heel afgelegen. Na een paar dagen weinig mensen, wil ik altijd weer de drukte in en ergens naar toe :)
    Voor de kids ideaal, want die kan je dan meer los laten omdat het kleinschalig is.

    Of Lombok? Staat hoof op mijn lijstje!
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  16. MALEDIVEN al geweest en is inderdaad fijn... Lombok is zeker mooi... maar ken wel mooiere plekken in Indo... zelfs Jakarta heeft super mooie eilandjes... kijk maar eens naar Pulau Seribu..128 eilandjes voor de kust van Jakarta! Of Belitung, Togian, Bunaken, Sabah etc
     
  17. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Nee, wel research naar gedaan voor onze Thailand reis van vorig jaar. Maar is echt wel een reis om er te komen volgens mij? En de accomodaties die we konden vinden waren wel erg basic tov de prijs die ze vroegen.
    Hoe zuidelijker je gaat, des te ismalitischer wordt het. Logisch wand je zit tegen Maleisië aan.

    Ik weet niet hoe oud je kids zijn? (die van ons vorige jaar 2 en 4 jaar oud), maar je wil wel gemak om ke heen hebben met eten en drinken en slapen. Daar letten we altijd op bij het kiezen van locaties. Ze zijn makkelijker reizigers en eters, maar je wil zelf ook wat vakantie :D
     
  18. Yes ligt tegenover Langkawi en dat ligt weer tegenover ons aanstaande huis, maar nog nooit geweest dus misschien als wij er volgend jaar zitten.
    Onze kinderen zijn nu 16 weken en 2 jaar. Ze reizen vaak... De oudste heeft nu 43 vluchten gehad trouwens. Ja wij willen ook van alle gemakken voorzien zijn.. en luxe houden we wel van.. Belangrijkste is dat mijn oudste lekker in t zwembad met andere kids kan spelen
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het is dat ik nooit naar Benidorm ben geweest, anders voelde ik me aangesproken :oops:
     
  20. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik lees even mee, wij willen over paar maanden ook naar Thailand met ons zoontje ( dan 1 jaar) en willen ook niet lang reizen over land/water.
    Paar maanden geleden naar Bali geweest (mooi hotel Origin Ubud, echt een aanrader), dat blijft toch wel een favoriet.
    Ben 3x naar Thailand geweest, maar laatste keer is alweer 5 jaar geleden, maar hoor dat het daar ook flink veranderd, maar goed wij willen toch naar Thailand ;-)
    Vanuit Bangkok willlen wij eerst naar Ayuthuya, daar heb ik een mooi hotel gezien, Sala.
    Is iemand bekend met deze hotels? Ze hebben ook een aantal resorts zie ik op de website.
    https://www.salahospitality.com/ayutthaya/

    Lijkt mij leuk er 2 of 3 te bezoeken. Dus als er ervaringen zijn graag.
     

Deel Deze Pagina